Kan ik weigeren?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Elsa86, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik werk in de thuiszorg en momenteel hebben we een client die chemokuren krijgt. Het enige wat we bij deze client moeten doen is sonde doorspoelen en medicijnen toedienen via de sonde. Volgens mijn collega's en leidinggevende kan dit geen kwaad voor mijn ongeboren kind. Ik voel me er echter niet prettig bij als ik daar naartoe zou moeten (ben er nog niet geweest).

Kan ik weigeren om naar deze client toe te gaan? Leidinggevende zei dat ik er nog even over mocht denken of ik wel of niet naar deze client wil.

2. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Even navragen bij je vk!

3. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Hier ook werkzaam in de thuiszorg en cliënten met wondroos en chemo. Ik hief hier van mijn collega's en leidinggevende niet naar toe. Al het beste voor de kleine.

Ik hoop dat je eruit komt op je werk meid.

4. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik heb zelf op de oncologie afdeling gewerkt toen ik zwanger was van de oudste en ook chemos gegeven. Ik snap dat als je je er niet prettig bij voelt jet niet moet doen. Ik werk nu in de thuiszorg in het spec team en werk nog met chemos en als je je goed beschermt met handschoenen kan het geen kwaad, maar nogmaals doe wat bij jou prettig voelt.

5. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    #5 joma87, 19 aug 2014
    Laatst bewerkt: 19 aug 2014
    Dubbel

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Heb vanmorgen tegen mijn leidinggevende gezegd dat ik me er niet prettig bij voel en ze vond het gelukkig geen probleem.

7. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Super! Ik hoef ook niet naar cliënten die chemo krijgen al was dat plan matig heel lastig.
    Veiligheid voor alles.

Deel Deze Pagina