Hoi Ik heb zo'n overproductie dat ik continue lekt. De kraamverzorger had ook nog nooit zoveel productie gezien als bij mij. Ik ben daar best trots op hoor maar kan ook vervelend zijn. Al mijn bh's zijn nat, met voeden maak ik mijn dochter ook nat. Mijn bed is nat, het stroomt eruit. Iemand tips om dit aangenamer te maken? Ik heb bij mijn oudste dochter wel van die siliconenpads gehad maar was er niet echt gek op volgens mij.
Zelf ook enorm veel last van gehad.. Zowel bij mijn 1e als 2e dochter en dat hield ook best een tijd aan. Had ook constant alles drijf en drijfnat. Vooral 's nachts tijdens het slapen Heb allerlei verschillende zoogcompressen e.d. geprobeerd maar niets was bestand tegen de enorme melkstroom haha. Sliep daarom 's nachts met een groot badlaken (opgevouwen) om m'n borsten heen. (En zelfs die moest ik 's nachts 2x vervangen). Bij de 1e heb ik er tot ik de borstvoeding ging afbouwen (met 8 weken) last van gehad. Nu bij de 2e is het na een maand of 2 verminderd en nu heb ik nauwelijks meer compressen nodig. Alleen 's nachts blijft alles nat worden dus het badlaken is nog steeds aanwezig hier Helaas dus geen goede tips voor je!
ik had het ook heel erg bij de eerste, niets hielp ook, ik heb toen uit eindelijk maar een pamper in 2-en geknipt en die tussen mn bh gestopt, dat hielp dan eindelijk wel niet echt charmant ofso maar voor de nacht was het wel een goede oplossing bij mij en volges mij word het wel minder na een paar maanden zeggen ze dacht ik suc6
ik zag ps geleden deze zakjes MilkSaver Milkies | HULPMIDDELEN Borstvoeding | Moedermelk Netwerk BorstKolf Winkel of het nut heeft en werkt weet ik niet
ja die zag ik pas geleden ook, lijkt me helemaal niet verkeerd,zo heb je nog wat aan die melk ook alleen voor het slapen gaan zou ik ze niet proberen denk ik hihi
Loop nu met maandverband en als ik die regelmatig verschoon dan is dat best te doen.. Kijken of het voor de nacht ook helpt.
Ik heb geen ervaring, maar las laatst hier op het forum, dat Tena Lady fijn is. Schijnt beter te absorberen dan maandverband. Succes!
die milkies milksavers zijn fijn als je aan het voeden bent maar voor overdag zou ik hem niet dragen. Ik heb er een en hij is vrij groot (hij kan dus veel melk opvangen veel meer dan andere systemen) en past niet in een kleine maat bh, ik heb er met mijn 85F geen problemen mee tijdens het voeden, maar om er de hele dag mee te lopen dat zie je enorm zitten. Het voordeel van het dragen tijdens het voeden is dat je melk opvangt en als je hem dan uit je bh wilt halen je hem niet hoeft te kantelen ik had ook zo'n overproductie dat het gewoon over de kleinere systemen heen stroomde en dus een nog grotere knoeiboel werd maar na 3 maanden hield dat op, nu werkt de deurbelmethode hier prima, 's nachts slaap ik met natusan zoogkompressen (die hebben ook van die gel korrels erin zitten i.t.t. andere zoogkompressen) en hydrofiel luiers ook niet optimaal en het gaat nog wel eens mis , maar beter dan niets.
Ik slaap 's nachts nog steeds op een plastic verschoonmatje om het matras te beschermen Gelukkig geen handdoeken meer nodig zoals in het begin. Het gaat over!!!
Ik heb die onderleggers uit het kraampakket in bed gelegd.. helpt wel bij mij.. Ik weet niet of het overproductie is, maar ze lekken wel. Niet heeel ernstig.. maar het is wel vervelend. Misschien een tip