Ik stel mijn vraag hier ook maar, zie het nu net...... Timo is vanaf zaterdagnacht ontzettend ziek geweest. Spugen, spuitluiers, koorts etc. Zondag, maandag en dinsdag bij de ha geweest. Hij bleek het Rotavirus waarsch te hebben kwamen ze maandag achter. Op maandag was hij al aan het uitdrogen, maar met ORS hebben we 'm er weer bovenop gekregen. Tot zaterdagmiddag dronk ie 5x 180 + 6 meestal helemaal op (6490 gr) en nu drinkt ie per keer maar 120/100. Moet ik me hier zorgen over maken? Zelf denk ik dat zijn maagje en darmen zo van slag zijn dat hij gewoon niet meer op kan. Vanaf gistermiddag gelukkig geen spuitluiers meer trouwens
Hallo, Wat sneu he zo'n ziek mannetje! HOud het goed in de gaten. Als het nog steeds maar 5 voedingen zijn dan is het weinig. Vaak zie je met kindjes die ziek zijn geweest dat ze wel gaan inhalen maar dan veel vaker kleine beetjes drinken. Je kan hem proberen wat vaker aan te leggen zodat hij komt op 7 - 8 voedingen. Als hij dan ongeveer 120 drinkt klinkt het al beter. HOu goed in de gaten of hij alert blijft, of hij zelf wakker wordt, of hij genoeg plasluiers heeft. Zeker met dit warme weer is vocht het belangrijkste. twijfel je, maak hem wakker en leg hem extra aan. Als hij echt niet meer wil dan hapt hij niet. Drinkt hij maar weinig dan zijn het toch weer een paar slokjes. Hopelijk gaat het snel weer beter met hem en zijn eetlust. Blijft het zo, bezoek dan de h.a. nog eens. Succes Ilse
Timo heeft net 200 ml gedronken, dus hij drinkt weer zijn oude hvh. Ik ben erg blij hiermee. Hij heeft niks teruggegeven. Bedankt in ieder geval voor de adviezen. Ik ben erg blij dat mijn mannetje beter aan het worden is! Groetjes, Sandra
Hallo Sandra, Dat klinkt weer goed zeg! Fijn he, als het weer beter gaat! Je bent zo machteloos als je wel wilt voeden maar hij drinkt niet meer. Ga lekker zo door en geniet van de zomerse dagen. Groet, Ilse