wakker maken laatste voeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Fleurop, 2 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Ik vroeg mij af hoe jullie borst voedende dames dit doen?
    Ik voed in principe op verzoek. Ik zit sinds een week op 6 voedingen. Want hij slaapt nu door! :D Hij heeft ondertussen ook echt een ritme te pakken, bijna op de minuut gelijk...

05:30u eerste, dan 09:30u, 12:30u, 16:00u, 19:00u....
    19:30u is hij echt wel moe en gaat weer naar bed.
    Om 22:00u maak ik hem weer wakker voor een voeding. Hij drinkt dan ook flink, wel zo'n beetje slapend. Leg hem ook weer slapend in bed (overdag altijd wakker in bed leggen, beetje huilen en dan slapen).

De reden dat ik hem altijd wakker maak is eigenlijk omdat ik er voorheen altijd in de nacht uit moest. Na de voeding ga ik lekker zelf slapen zodat ik in ieder geval de belangrijkste uurtjes aan slaap kan pakken. 2 uur slapen en alsnog gewekt worden door de kleine is slecht voor je rust.

Wat zou ik doen... zo door blijven gaan of hem toch lekker laten slapen en erop gokken dat hij door blijft slapen tot de volgende ochtend?
    Het CB zegt dat hij goed groeit en in principe die laatste voeding niet meer 'nodig' is.

Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Laatste voeding afkolven voor een voorraadje als ik straks moet werken vind ik ook nog niet zo'n slecht idee...

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Emma is nu 7 maanden. Ik doe haar altijd wakker maken voor een droomvoeding. Ze slaapt al maanden Door. Het is voor mij en fijn moment nu ik weer werk om toch nog even te knuffelen en voor de productie lijkt me het ook niet verkeerd. Ik slaap er Lekker van, lege borsten dus minder gelek in de nacht. ..... Nee ik stop er nog niet mee.

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik zou ook nog even wakker maken. Maar je kan best proberen wat er gebeurt als je het niet doet. Ik zou dan de voeding kolven en lekker gaan slapen. Als je dat een dag of drie achter elkaar doet kun je wel inschatten of het echt goed gaat. Je hebt dan mooi een voorraadje opgebouwd en kunt dan de laatste voeding afbouwen als het goed gaat. In een keer stoppen zal vermoedelijk zorgen voor erg volle borsten dus ik zou het wat rustig aan doen.

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nooit wakker gemaakt voor een voeding hier. Is inderdaad niet nodig.

Deel Deze Pagina