Hoi meiden! Denken jullie nu al over je voeding na? Aangezien ik net kom kijken bij het hele 'zwanger worden', wil ik graag weten wat nu wel/niet goed voor je is. Ik houd bijv. wel van een wijntje in het weekend, en ook een biefstuk gaat er wel in. Moet ik daar nu al mee stoppen? Of is dit pas als je echt zwanger bent? Kortom: Eten en drinken jullie nu anders omdat je probeert zwanger te raken?
Wat wel en niet te eten/drinken/doen tijdens je zwangerschap | Mens en Gezondheid: Zwangerschap Eten en drinken tijdens je zwangerschap kijk hier maar eens mis word je hier wat wijzer uit. Zo zijn er meerder site.
Tijdens het zwanger worden heb ik niet zo opgelet. Er is de eerste 2 weken toch geen bloedband, dus je kunt tot de testdatum wel een wijntje en rood vlees eten. Heb wel wat meer mate gehouden met alcohol (al ben ik geen grote drinker), en verder wat meer bewust groente/fruit/gezond gegeten. Maar dat was meer om mijn lijf ook in een goede conditie te houden. En ik ben begonnen met multivitamines voor zwangeren. Daar zit ook foliumzuur in. Dat is goed om alvast op peil te brengen.
Pas opletten vanaf dat je zwanger bent joh. Tuurlijk vanaf je eisprong wel ff matigen met drinken denk ik maar verder....nee hoor...
Ik ben er idd pas echt op gaan letten op het moment dat ik zwanger was, maar ben wel een beetje gaan letten op het drankgebruik (niet dat ik veel dronk ) en uiteraard foliumzuur gaan nemen
heey, Ikzelf let al wel goed op mijn eten en drinken. Maar voor mij is dit makkelijk omdat ik zoewiezo altijd gezond eet en drink. Alleen als ik ongie ben of nog voor mijn eisprong dan pak ik weleens een lekker wijntje Kuss
ik ben al op tijd begonnen met vitaminen (zwanger worden van kruidvat). ik was denk ik nog net aan de pil. daarnaast eet en drink ik wat ik wil tot aan de eisprong. daarna geen alcohol (geen probleem, want ik drink toch al niet veel) en gerookte zalm, biefstuk etc. als ik ongi ben geworden, dan wel weer. ik moet zeggen dat ik niks mis op zo'n moment...
@Marnat: tnx! Zal eens kijken! Bedankt dames! Ben ook geen grote drinker, maar dat kan dus gewoon. Het enige dat ik wel zou moeten doen is dus vitamines slikken. Niks mis mee denk ik zo!
Graag gedaan meis. Foliumzuur van ah is goed zitten 250 tabletjes in en kost 2,70 Meis denk er wel om dat je wel leven gaat en niet gek laat maken door de dingen en eten die niet kunnen. Kattenbak en rouw vlees is heel belangrijk dat je dat laat . Geniet ook van het leven naast je wens . Succes met zwanger worden,
Ooh maar dat doe ik zeker hoor! Vroeg het me alleen af; wist niet vanaf wanneer je een bloedband hebt zeg maar. We beginnen er net aan, ook meer met het idee 'we zien wel'. Dus lekker genieten van alles en we zien wat de tijd ons brengt!
Je mag je het ook af vragen hoor het is ook spannend als je er aan begint. Geniet van mekaar meis, dat doe je vast wel. Als je nog eens andere vragen ooit hebt vraag gerust.
De natuur heeft het zo geregeld, dat die bloedband er niet is, zolang je nog niet weet dat je zwanger bent (gemiste menstruatie).. Geniaal systeem Gewoon lekker vragen, antwoorden genoeg hier..