Anders eten/drinken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chocoholic, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Hoi meiden!

Denken jullie nu al over je voeding na? Aangezien ik net kom kijken bij het hele 'zwanger worden', wil ik graag weten wat nu wel/niet goed voor je is.
    Ik houd bijv. wel van een wijntje in het weekend, en ook een biefstuk gaat er wel in. Moet ik daar nu al mee stoppen? Of is dit pas als je echt zwanger bent?

Kortom: Eten en drinken jullie nu anders omdat je probeert zwanger te raken?

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Tijdens het zwanger worden heb ik niet zo opgelet. Er is de eerste 2 weken toch geen bloedband, dus je kunt tot de testdatum wel een wijntje en rood vlees eten.

Heb wel wat meer mate gehouden met alcohol (al ben ik geen grote drinker), en verder wat meer bewust groente/fruit/gezond gegeten. Maar dat was meer om mijn lijf ook in een goede conditie te houden.

En ik ben begonnen met multivitamines voor zwangeren. Daar zit ook foliumzuur in. Dat is goed om alvast op peil te brengen.

4. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Pas opletten vanaf dat je zwanger bent joh. Tuurlijk vanaf je eisprong wel ff matigen met drinken denk ik maar verder....nee hoor...

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik ben er idd pas echt op gaan letten op het moment dat ik zwanger was, maar ben wel een beetje gaan letten op het drankgebruik (niet dat ik veel dronk ;) ) en uiteraard foliumzuur gaan nemen :)

6. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

heey,

Ikzelf let al wel goed op mijn eten en drinken. Maar voor mij is dit makkelijk omdat ik zoewiezo altijd gezond eet en drink. Alleen als ik ongie ben of nog voor mijn eisprong dan pak ik weleens een lekker wijntje :D

Kuss

7. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ik ben al op tijd begonnen met vitaminen (zwanger worden van kruidvat). ik was denk ik nog net aan de pil.

daarnaast eet en drink ik wat ik wil tot aan de eisprong.
    daarna geen alcohol (geen probleem, want ik drink toch al niet veel) en gerookte zalm, biefstuk etc.
    als ik ongi ben geworden, dan wel weer.
    ik moet zeggen dat ik niks mis op zo'n moment...

8. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @Marnat: tnx! Zal eens kijken!

Bedankt dames! Ben ook geen grote drinker, maar dat kan dus gewoon. Het enige dat ik wel zou moeten doen is dus vitamines slikken. Niks mis mee denk ik zo!

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Graag gedaan meis.
    Foliumzuur van ah is goed zitten 250 tabletjes in en kost 2,70
    Meis denk er wel om dat je wel leven gaat en niet gek laat maken door de dingen en eten die niet kunnen.
    Kattenbak en rouw vlees is heel belangrijk dat je dat laat .
    Geniet ook van het leven naast je wens .
    Succes met zwanger worden,

10. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ooh maar dat doe ik zeker hoor! Vroeg het me alleen af; wist niet vanaf wanneer je een bloedband hebt zeg maar.
    We beginnen er net aan, ook meer met het idee 'we zien wel'. ;)
    Dus lekker genieten van alles en we zien wat de tijd ons brengt!

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Je mag je het ook af vragen hoor :D het is ook spannend als je er aan begint.
    Geniet van mekaar meis, dat doe je vast wel.
    Als je nog eens andere vragen ooit hebt vraag gerust.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De natuur heeft het zo geregeld, dat die bloedband er niet is, zolang je nog niet weet dat je zwanger bent (gemiste menstruatie).. Geniaal systeem ;)

Gewoon lekker vragen, antwoorden genoeg hier..

Deel Deze Pagina