temperatuur na eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door babytjuh12, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

2 sep 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    4-7 had ik een positieve ovulatietest en me temperatuur was erg laag 36,1

Normaal zo rond de 36,6-36,8

Nu hele week na ovulatie al 36,7 36,8.

Is dit te laag voor als je zwanger zou zijn of kan het even goed nog?

Vind zo spannend...hopen zo dat eindelijk x is gelukt. En zou volgende week leuke afsluiting van vakantie zijn 😀

2. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Is 36.7-36.8 je normale temperatuur in je eerste helft of tweede helft van de cyclus?
    Je temperatuur verhoogt door progesteron, wat gemaakt wordt door het gele lichaam (het overblijvende omhulsel van je gesprongen ei zeg maar) en zorgt ervoor dat je niet gaat menstrueren.
    Als je niet zwanger bent gaat dat gele lichaam na ongeveer 10-14 dagen (verschilt per persoon) ten onder en neemt de hoeveelheid progesteron af, daalt je temperatuur en ga je menstrueren.

Als je wel zwanger bent gaat het HCG wat vanaf de innesteling geproduceerd wordt ervoor zorgen dat het progesteron hoog blijft en je dus niet gaat menstrueren, en je temperatuur blijft dan dus ook hoog.
    Maar daar kan je op dit moment in je cyclus dus nog niet zoveel over zeggen...

Succes met afwachten!

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    heb je voor je eisprong ook getemperatuurd anders is er nu weinig over je temperatuur te zeggen
    Als je normaal rond de 36,6-36.7 zit is 36.7-.36.8 niet echt hoog. Mijn temperatuur zat rond de 37.2-37.4 terwijl mijn basale temp voor de eisprong op 36.4 zat

4. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Ik kan het nu ook niet echt zeggen, na je ovulatie is je temp minimaal .2 graden hoger. Of je zwanger bent kan je pas zien als je temp hoog blijft langer dan je normale lf.
    Voor de eisprong was mijn temp rond 36.2, na de ovulatie twee dagen rond 36.4 en sinds gister 36.7. Dus afwachten!
    Heb je wel vaginaal/oraal/anaal getempt? Met oormetingen zal je inderdaad je hele cyclus rond de zelfde temp schommelen want dat is minder nauwkeurig

5. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

2 sep 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties

Heb rectaal gemeten.

Deze was vandaag wel stuk hoger dan normaal 37,2
    Maar ben ook totaal niet lekker vandaag sinds 5 uur vanmorgen steeds lopen braken en misselijk.
    Dus daar kan de hoge temperatuur van vandaag ook van komen.

En heb me hele cyclus getemperatuurd idd. Dit is 1 van onze laatste kansen om gewoon zwanger te worden. Anders gaan we starten met iui.
    me temperatuur kan nu wat laag zijn na me ovulatie omdat we op vakantie zijn met de tent dus is stuk kouder dan dat je s morgen in je eigen warme huis je temperatuur meet denk ik misschien

We gaan het van de week wel afwachten.
    Zaterdag gaan we test doen

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    als het voor je ovulatie 36,6-36,7 is vind ik 36,8 niet echt hoog maar het blijft afwachten

Deel Deze Pagina