Vandaag weer op controle geweest en er was niks te zien. Nu moet ik al ophogen naar 187,5 IE. De arts zei dat het typisch een beeld van pcos is dat de menopur niet aan kan slaan. Kan ik er zelf iets aan doen dat het aan zal slaan denken jullie? Hele stomme vraag maar ben zo wanhopig en zo bang. Soms overweeg ik om een maand of 2 te stoppen met alles zodat de eierstokken wat rust krijgen. Misschien ben ik wel te snel na de miskraam begonnen. Maar ja, dat betekent wel weer 2 maanden wachten.. pff..
Nee, je kunt er zelf helaas helemaal niks aan doen. Het is niet te beinvloeden door rust, vitaminen of bepaalde producten te eten. Je lichaam reageert wel of niet en dat kan per cyclus zelfs verschillen. Heb je ook overgewicht? PCOS kan soms verbeteren als je afvalt. Het verdwijnt niet, maar soms reageert je lichaam wel beter op de hormoonmedicatie.
Ja ik heb wat overgewicht. Naast pcos heb ik ook een te traag werkende schildklier. Ik was 8 kilo afgevallen maar na mijn miskraam ben ik er weer 2 bijgekomen. Het is moeilijk om weer af te vallen omdat ik gewoon weg de motivatie niet hebt maar ben wel weer bezig! Ik ben er nog steeds niet uit welke manier van afvallen nou het beste is. Vorig jaar heb ik een tijdje koolhydraat beperkt gedaan en heel veel gewandeld en daarna heb ik nog een maand of 2 weight watchers gedaan. Dat koolhydraat beperkt was erg moeilijk, ik ondervond toch dat ik te weinig voedingsstoffen binnen kreeg die wel belangrijk zijn dus werd slapjes etc.
Yep die is goed ingesteld. Even een ander vraagje..als er een follikel groeit is het er telkens maar 1 en daar maak ik me best wel zorgen om dat het er maar 1 is. Of is dat niet nodig om me zorgen te maken?
Ben je met ovulatie-inductie of IUI bezig? Dan is één follikel niet zo erg. Ze zien het liefst 1-2 daarmee. Voor IVF/ICSI heb je er meer nodig. Om meer te krijgen zou je moeten beginnen met een hogere dosis hormonen of eventueel een andere soort.
Ik had tijdens de ovulatie-inductie en IUI-behandelingen eigenlijk ook altijd maar één follikel. Ik wilde het liefst wat meer, maar de gyn vond het zo prima. Meer dan twee wilden ze niet. Omdat ik PCOS had, had ik een hele grote kans op overstimulatie. Dus als ik er één had, wilden ze het niet riskeren door een hogere dosis te geven zodat ik misschien twee kreeg. Volgens mij had ik éen keer twee follikels en één keer drie, alle andere keren maar eentje. We hebben tien keer IUI gedaan en daarvoor nog een halfjaar ovulatie-inductie. Tussen de eerste vier IUI's door nog heel wat rondes, waarin de medicatie niet goed genoeg aansloeg (geen reactie of te laat). Dat was allemaal met Clomid. Na de 4e IUI overgestapt op Menopur, omdat ik resistent voor Clomid geworden was. Ook met de Menopur had ik meestal maar één follikel.