Werkt mijn pil wel goed?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MarVinHill, 13 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarVinHill

MarVinHill Nieuw lid

13 mei 2007
    2
    0
    0
    Ik had eigenlijk een paar vraagjes,

Ik ben ongeveer een half jaar op een andere pil gestapt omdat deze goedkoper was maar ik kreeg veel meer last van ongesteldheids kwalen. Nu ben ik weer terug op mijn eigen pil (ongeveer 4 maanden) maar ik heb soms bloedingen als ik ze niet zou moeten hebben en soms wordt ik niet ongesteld als ik het zou moeten zijn (wat weer stress opleverd)

Volgens mijn huisarts is er niks mis en moet mijn lichaam weer even wennen maar ik voel me er toch erg onzeker bij

Nu ga ik lente 2008 trouwen en we willen daarna gelijk beginnen met proberen zwanger te raken. Mijn huisarts zei dat je pas weer een normale eisprong en ongesteldheid krijg nadat je een half jaar gestopt ben met de pil, maar is dit waar? Moet ik dan al optijd stoppen en met condooms verder gaan? of gewoon doorslikken tot ik wil gaan proberen zwanger te worden?

2. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik denk dat wat jouw huisarts zegt gemiddeld genomen is, en dat het bij iedereen anders is. Toen ik gestopt ben met de pil werd ik 6 weken later ongesteld, en daarna ben ik niet meer ongesteld geweest want toen was ik meteen zwanger.
    Ik zou als ik jou was gewoon de natuur zijn gang laten gaan, en pas stoppen nadat je getrouwd bent, maar je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt natuurlijk!
    Het is een beetje ver vooruit, maar alvast een fijne trouwdag!

3. MarVinHill

MarVinHill Nieuw lid

13 mei 2007
    2
    0
    0
    Dankejwel!

4. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik zou ook stoppen nadat je getrouwd bent. Dan heb je verder ook geen gedoen met andere voorbehoedsmiddelen. Het kan even duren voor je cyclus weer 'normaal' is, maar dat betekend niet persé dat je dan ook niet zwanger kan worden het eerste halfjaar. Gewoon lekker ontspannen mee omgaan dan.

5. nimian

nimian Lid

12 apr 2007
    54
    0
    0
    Hallo...
    Ik heb het zelfde probleem als jou... gebruik de pil al zo'n 3 jaar maar steeds twee weken voor de stop week begin ik beetjes helder bloed te verliezen. :(
    Volgens de huisarts ligt het dat aan mijn baarmoederslijmvlies of zo omdat die gevoeliger is.
    Ben al onderzocht op een vleesboom en andere oorzaken maar alles gelukkig negatief.
    Heb wel een lichte verzakking maar of dat er mee te maken heeft?
    Met een zwaardere pil had ik het zelfde...
    Wie herkend dit? :rolleyes:

Groetjes nimian

Deel Deze Pagina