Geschrokken!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Simmy, 26 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Hallo dames,
    Ik ben nu acht weken zwanger en ik dacht, ik heb nog 1 testje dus ik maak m op (kv 2v5) maar nu is t streepje nog maar heel licht...nog wel zichtbaar maar bij 5 weken was ie echt donkerpaars. Ik ben nu heel bang. Betekent dit dat t mis is?
    Vorige week hebben we wel t hartje goed zien kloppen op de echo...
    Hopelijk hebben jullie een antwoord.
    Dankjewel alvast!

2. Sally05

Sally05 Actief lid

15 mrt 2013
    232
    0
    16
    Limburg
    Hallo Simmy,
    Waarom bel je niet even de vk? Dan hoef je niet al piekerend het weekend in.

3. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    dat hoeft helemaal niets te betekenen hoor,kan gebeuren dat het testje niet goed is,of je hebt veel gedronken ofzo...
    bij mij was het eerlijk gezegd wel mis nadat ik plots een negatieve test had.maar die heb jij niet dus de moed erin houden!
    en morgen even opnieuw testen misschien?of een bloedtestje aanvragen om je gerust te stellen?
    ik weet wel hoe rot je je nu voelt en wens je toe dat je snel terug helemaal happy mag zijn

4. nono

nono Niet meer actief

Kan zijn dat je zoveel HCG in je hebt dat de testen niet meer goed kunnen meten en daardoor lichter uitvallen.

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb het ook gehad met kv 2v5 testjes deze zwangerschap. Ze kunnen de hoeveelheid hcg dan schijnbaar niet meer aan. Ik had toen al een goede echo gehad, dat scheelde.
    Die testen zijn echt niet meer zoals voorheen.

6. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    +1!

7. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Oh meiden ik hoop echt dat dat t is! Ben zo geschrokken. Stom he. Vorige week was alles goed, maar toch....
    Ik voel me ook nog hetzelfde, even veel (of weinig) klachten. Stomme testen!
    Heb de poli gebeld en ze gaat overleggen met de verloskundige en belt vanmiddag terug. Ben zo bang nu :(

8. Sally05

Sally05 Actief lid

15 mrt 2013
    232
    0
    16
    Limburg
    Komt vast en zeker allemaal goed. Vooral omdat je je niet anders voelt en al een mooie echo hebt gehad.
    En vind de verklaring van meer hcg dan de test aan kan eigenlijk best logisch.

9. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    +1!

10. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    daarom moet je ook niet meer testten

zeker niet na een mooie echo!!
    ben het eens met de bovenstaande meiden

11. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    niet druk over maken. bij 8 weken zit de hcg op zijn piek. de kv testen kunnen het dan niet meer aan. als je hier even goed rondkijkt zie je dit bij heel veel meiden gebeuren

maak je er niet zoveel zorgen over een goede echo zegt zoveel meer dan een streepje. heel veel meiden die bij mvm meedoen hebben dan ook een veel lichtere streep, die kunnen het dan gewoon niet meer aan...

12. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    De verloskundige heeft mij teruggebeld maar was helemaal niet zo vriendelijk. Ze wist niet hoe t kon en t kan een slecht teken zijn. Een extra echo krijg ik niet ik moet t maar afwachten tot mijn echo over 2 weken. Op de vorige echo klopte t hartje goed dus ik vroeg of ze niet kon kijken of t hartje nog klopt. Daarop was t antwoord Nee, want dat zegt ook niks.
    Daarna vroeg ze of ik zo een beetje gerustgesteld was....Nou nee, natuurlijk niet!!!!
    Ben nogsteeds doods bang en verdrietig :(

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Bah wat een rot vk!!
    Is het geen optie om over te stappen naar een andere vk?!
    Ik zou me niet echt meer prettig voelen bij haar.
    Ze neemt je bezorgdheid niet echt serieus en laat jou nu gewoon 2wk in onzekerheid zitten.

Mijn vk liet me altijd komen als ik onzeker was,gewoon even lekker geruststellen.
    Succes meid!

14. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Dank je. Ja ik wil ook naar een andere want als ik nog 7 maanden zo verder moet. Heb vk in een groot ziekenhuis, is echt een centrum. Je bent gewoon een nummer daar. Het interesseert ze weinig had ik t gevoel. Zo jammer.
    Heb toen de balimedewerster gesmeekt of de echo niet eerder kon, nu kan ik over een week...Nog lang in deze onzekerheid vind ik...En dan afsluiten met, ik wens je een heeeeeel fijn weekend

15. mnr

mnr Niet meer actief

Wat een slechte VK!

Als je je morgen nog zo rot voelt gewoon weer bellen. Misschien is er dan een andere vk die dienst heeft en mag je dan wel komen.
    En zo niet zou ik inderdaad naar een andere vk gaan..

Sterkte!

16. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    of gewoon via spoed binnengaan?heb ik toen ook gedaan en dan moeten ze je wel helpen.

17. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

+ 1

En w.b je vk, ze had wat vriendelijker mogen zijn! Na zo'n
    reactie zou ik persoonlijk een andere vk gaan zoeken. Heel
    veel sterkte met wachten mocht je nog 2 weken willen
    wachten.

18. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    ten eerste vind ik je vk nogal bot, maar moet zeggen dat ik dus in dezelfde situatie heb gezeten alleen werd de test bij mij al lichter bij 5w3d. ik heb toen ook gebeld en ze zeiden alleen dat ik niet zovaak moest testen. hadden ook nog nooit gehoord dat de test lichter kon worden door teveel hcg.

wat bij mij wel geruststelde is dat de test van cb digitaal wel gewoon op 3+ bleef staan. die kan blijkbaar iets meer hcg hebben

uiteindelijk heb ik gewoon een bloedtest geeist, omdat een echo op mijn termijn nog niet zo'n zin had.

maar alsnog wil ik tegen je vertellen dat ik echt oprecht denk dat er niks aan de hand is. kijk maar eens naar de verhalen hier in het testen topic over iedereen die zich na een aantal weken druk maakt om lichter wordende testen. bijna alleen in het begin van de zs betekent dit dat het niet goed zit. op jou termijn niet meer...

19. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Had hier hetzelfde en inmiddels 30 weken zwanger. De kv test is niet betrouwbaar na 6 weken, ik deed met 5 weken een test en was donkerder dan controlestreep, met 6 weken nogmaals gedaan en was lichter geworden. De test kan de hoeveelheid HCG niet aan of zo..

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.019
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Als je bij de spoed naar binnen gaat zullen ze je niet zo snel helpen op basis van eenichtere test.
    Wat ze ook doen..het zal het verloop van je zwangerschap niet beinvloeden.
    Overigens vind ik spoedhulp echt iets voor spoed wat niet kan wachten tot de volgende dag.
    Dus vind ik het best aso dat mensen hier zo mee omgaan.

Overigens hoop ik dat alles gewoon goed is en dat de test de hoge hcg niet aan kan.

Deel Deze Pagina