miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door karin29, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin29

    karin29 Bekend lid

    29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

    Even toch een nog een aantal vraagjes.
    Dinsdag ochtend is het begonnen met oud bloed. Dinsdag middag roodbloed (best veel) en nu vrijdag is het rozig en niet zo heel veel meer.
    Dinsdag een echo gehad bij 4 weken en 5 dagen of 5 weken en 2 dagen (niet helemaal duidelijk gezien mijn cyclus). Deze echo zelf geregeld bij een echo bureau. Hierop was niets te zien. Geen zwangerschapsring. Wel dacht hij iets van baarmoederslijmvlies te zien (iets wolligs zeg maar). Bij mijn vorige zwangerschap wat helemaal goed gegaan is was ik ook zwanger en heb ik in het begin ook een dag of 4 gevloeid incl krampen. Heb nu helemaal niets gevoeld. Geen krampen of wat dan ook. De verloskundige blijft volhouden dat het toch nog kan zijn dat het wel goed gaat en dat zij bij de echo van 7 weken een vruchtje gaan zien met een kloppend hartje. Zij spreken over een evt late eisprong waardoor de zwangerschapsring nu niet zichtbaar was.

    Vraag me toch echt af hoe rieel jullie dit inschatten? Ik kan het gewoon niet geloven bij zoveel bloedverlies. Maar ja inderdaad heb ik niets gevoeld (krampen). Verder heb ik een digitatle test gedaan die natuurlijk niet zegt omdat het hcg nog niet uit mijn lijf is?

    Kunnen jullie mij vertellen hoe jullie dit zien?

    Groetjes Karin
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HI Karin,

    Ook voor ons is het afwachten want beide opties kunnen het geval zijn. En een echo met 4-5 weken is echt te vroeg je ziet dan niets!
    Het is moeilijk, begrijp ik heel goed want je wil zekerheid. Maar het is nu echt een kwestie van afwachten tot de 7e week.

    Groetjes imke
     
  3. karin29

    karin29 Bekend lid

    29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi hoi

    Hartelijk dank voor jullie antwoord. Ik krijg de echo 10 sept. Dat is dus bij 7 weken of in het vroegste geval 6 weken en 3 dagen.
    Mocht het laatste het geval zijn kunnen ze dan wel wat zien (6 wekenen 3 dagen)?

    Zouden jullie deze vraag nog willen beantwoorden?

    Groetjes Karin
     
  4. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Karin,

    het is nog steeds vroeg voor een echo, maar bij een vitale zwangerschap moet je een vruchtzakje kunnen zien en bij de termijn van 6 weken begint het hartje te kloppen, dus dat zou je ook moeten kunnen zien 10 sept.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina