Krampen/buikpijnaanvallen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door LW85, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Als sinds voor mn nod heb ik last van krampaanvallen.
    Begint met een lichte kramp, neemt toe totdat mn hele onderbuik t/m vagina pijn doen, onderbuik wordt dan helemaal hard en zelfs mn onderrug verkrampt helemaal.
    T duur ongeveer een halve minuut en dan wordt het weer minder en trekt het weg. Het gebeurd ongeveer 1 a 2x per uur. Snachts wat minder.
    Het lijken menstruatiekrampen maar dan heftiger en feller, stekende pijn erbij.
    Heb helemaal geen bloedverlies verder, borsten zijn nog steeds groot en testen lopen op.
    Lees wel hier en daar dat krampjes erbij horen maar dit is echt zo pijnlijk dat ik een dubbel lig en naar adem moet happen en ga zweten...

Heb 03-10 een afspraak staan bij de gyn. Zal ik bellen of ik eerder kan komen?

2. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik zou je willen geruststellen maar ik heb geen ervaring met zwanger zijn. Als je heel ongerust bent, zou ik toch even bellen om te overleggen. Alleen weet ik niet of ze op jouw termijn iets kunnen zien.

Ik hoop echt voor je dat het goed zit!

3. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Als het normale krampen zijn, zou ik aan bandenpijn denken. Dit kan ook al vroeg in je zwangerschap merkbaar zijn.

Maar omdat je zelf aangeeft echt dubbel ligt van de pijn, zou ik meteen je gyn raadplegen. Het zou namelijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen zijn. En dan is het handig om hier zo vroeg mogelijk bij te zijn.

Mocht het iets anders zijn, dan kunnen ze je misschien gerust stellen. Maar zoveel pijn hoor je niet te hebben in het begin van je zwangerschap.

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Bedankt voor de reacties!

Gelukkig nemen de buikpijnen af. Gister nog af en toe gehad, vandaag slechts 1x en stuk minder heftig. Test was nog superpositief en heb ook geen bloed verloren. Borsten beginnen zeer te doen.

Voor de zekerheid morgen wel naar de gyn. (en stiekem ook om te kijken of het er 1 of 2 zijn). Ik laat morgen weten hoe het was.

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    De eerste dagen, toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, had ik ook flinke krampen. Ik was er dan ook van overtuigd dat de menstruatie er aan kwam, en zat te balen dat deze zulke heftige krampen veroorzaakte (was de eerste cyclus na jaren de mirena). Maar... na een paar dagen testte ik knalpositief. De krampen hebben nog 2-3 weken aangehouden.

6. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ik heb ook 1 avond hele heftige buikkrampen gehad. Dat ik echt dubbel zat van de pijn en niet wist wat ik moest doen; dus maar gaan slapen.

Gister vk gebeld en zei zij dat 't wel normaal is en bij 't uitrekken van de baarmoeder kan horen.

7. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook flinke pijn, vooral aan mn schaambot, echt van die steken maar inmiddels is het minder dus ik gooi het op het groeien van mn baarmoeder.

8. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hoi LW85,

Hoe was het bij de gyn? Heeft hij meer duidelijkheid kunnen geven, waarom je zulke krampen hebt?

9. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @ Butterfly & Winddanser, voelen die krampen dan als menstruatiepijn?

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    hoi meiden,

Inmiddels 3 echo's verder! Gelukkig geen duidelijke reden voor de buikpijn.
    Dinsdag bij de gyn. kreeg ik precies zo'n aanval toen ik op de stoel wilde gaan zitten.
    Gyn. was even bang voor een bbz maar gelukkig is vandaag nogmaals bevestigd dat het echt in mn baarmoeder zit :D Waar de pijn vandaan kwam.. Geen idee maar ik ben blij dat alles goed zit :)

11. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ooh wat fijn dat alles er goed uitziet!
    Jammer dat de pijnen blijven.

Hier ook menstruatiekrampen en ook erg bang/onzeker.
    Maar zo te lezen komt het vaker voor?

Deel Deze Pagina