Testen op basis van nod of dpo?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door katharina, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. katharina

katharina Actief lid

13 mei 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje, misschien dat iemand hier een antwoord op weet..

Ik lees vaker dat mensen zo rond 14 dpo testen, omdat de innesteling dan waarschijnlijk heeft plaatsgevonden. Er wordt echter ook vaker uitgegaan van de nod.. Omdat ik een poos niet ongesteld ben geweest voor mijn laatste menstruatie (ontpillen), kan ik moeilijk 1-2 maanden wachten met testen lijkt me :p. Een mogelijke zwangerschap is toch niet alleen meetbaar op basis van je nod? :(
    Ik heb gewoon netjes geovuleerd (ovutesten gebruikt). Dus mag ik niet gewoon na die 14 dagen starten met testen? :D

2. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Ik zou het dan na 14 dagen na dpo doen maar bij mij is dat gelijk aan mijn nod?!
    Gisteren mijn ei en kan dan over 14 dagen testen maar das mijn nod volgens mijn app P Tracker

3. katharina

katharina Actief lid

13 mei 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    Nou ja, omdat ik nog geen idee heb van hoeveel dagen mijn cyclus is, zal 14 dagen waarschijnlijk niet mijn nod zijn. Maar ik denk dat als je eitje na je ovulatie bevrucht is, je zeker al na 2-3 weken hormonen zou moeten kunnen detecteren met een test, onafhankelijk van je nod? Lijkt mij logisch...

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Vanaf je eisprong is 14 dgn later je nod

Ongeacht of je met de pil gestopt bent of niet
    als jij zeker weet dat je je ei heb gehad dan moet je 14 dgn erop tellen dat is gemiddeld dan je nod

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Vanaf 14 dpo kun je in principe testen (sommige vroege-testen kunnen eerder).
    Maar sommige hebben dus een langere LF, waardoor hun NOD later is dan 14dpo.

Zo word ik altijd ongi op 15 of 16 dpo, dus wacht ik liever tot 16dpo met testen. Omdat ik dan pas echt overtijd bent. Maar je kan in pricipe gewoon eerder testen :)

6. katharina

katharina Actief lid

13 mei 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    Duidelijk, dankjulliewel!

Deel Deze Pagina