Even met de zoek functie gezocht, kom veel antwoorden tegen. Ik vroeg mij dus af wat is spotting wel en wat is het niet. Omdat verschillende gyns er verschillende mening over hebben en je er verschillende dingen over leest op internet. WAt ik begrijp, is dat spotting het verlies van kleine beetjes oudbloed is, wat alleen bij afvegen is, of zo weinig dat het nauwelijks een maandverbandje of tampon vervuilt. Het hoort nog neit bij de nieuwe cyclus, omdat een nieuwe cyclus aangeduidt word met het verlies van helder rood bloed. ALs het goed is, is dit wat de meeste pagina's op internet veschijven. Maar hoe zit het nu als ik vandaag 2x bij het afvegen helder roodbloed heb en nu verder niets meer? IS dit dan ook spotting?
IS er echt niemand die mij kan vertellen of geen oud bloed , maar gewoon licht rood. toch spotting is?
Nou zal ik het dan maar even vertellen? Onder spotting wordt verstaan het verlies van een beetje helderrood bloed.... dat stopt dan weer... en het begint weer... en het stopt weer... Dat is spotting. Het afvegen van bruine afscheiding etc. is geen spotting! Het heeft ook niets met de cyclus ervoor te maken... Ik hoop dat het jullie nu duidelijk is... anders hoor ik het wel!
Hey Therese Als ik even mag invallen op wat jij zei over spotting.. Ik was vanmorgen bij de gyn en toen had ik ook gezegt dat ik iets bruin verlies had gehad en hij noemde dat echt spotting hoor.
Als het helder rood bloed is dan kun je dat als menstruatie zien en een beetje bruin verlies is dan spotting.
Hmmm en wat nu als ik dan al 2 ochtende en echt alleen de ochtende bij het afvegen helder rood heb en verder gedurende de dag niets? Dit is weer nieuw voor mij... Mijn cyclussen worden steeds leuker
Het kan nog doorbreken hoor heb ik zelf ook wel eens gehad hoe jij dat nu beschrijft ik denk zelf als je nog 2 a 3 daagjes afwacht dat het dan door zet. Maar heb je nog een test gedaan?
Dan toch nog even een vraagje... Normaal is spotting dus donker, oud bloed... Nu had ik "spotting"van vel rode vegen... Maar zuiverbloed is het begin van een nieuwe cyclus... Mijn ongi is helaas toch doorgeborken vandaag.. Moet ik nu vanaf zondag rekenen of vanaf vandaag? Het lijkt wel hoelanger ik bezig ben, hoe vreemder mijn lichaam gaat doen..
Nee hoor, bruin is ook spotting. heb niet anders gehad mijn 2 jaar proberen en gyn noemde het ook spotting. dat hoort wel bij de ouder cyclus.
Ik heb een stichting gehad waarin we voorlichting kregen van diverse gynaecologen en fertiliteitsartsen en ik heb het nog even nagekeken op het internet op de medische sites wat spotting nu werkelijk is... En ik lees het overal.. Spotting is (tussentijds) weinig bloedverlies. En bruin of rose afscheiding is geen bloed... Maar goed.. kwil geen discussie ontketenen hier... Ik wil alleen maar dat de mensen die het weten willen het juiste weten... Kijk maar eens op de site van de nvog (nederlandse vereniging voor obstetrie en gynaecologie) o.a.
Bruin is ook bloed, alleen dat is verkleurd omdat het oud is. Heb zelf bijna een jaar bij de gyn gelopen. Hoop toch wel dat hij weet waar hij over praat
Ikzelf loop al 3 jaar bij de gynaecoloog en fertiliteitsarts... zullen het ook weten Maar goed... ik blijf bij mijn mening... en dan is het voor mij goed...
Prima toch, slaap er niet minder om Het ene hoeft het ander niet uit te sluiten. Wat mij vaker opvalt is dat verschillende gyn's/ziekenhuizen er verschillende ideeen op na houden. Ook over behandelingen, wel/geen hormonen bij IUI/tijd die er voorstaat om de mmm in te gaan enz. Waardoor dus bij andere weer verwarring ontstaan. Zo ook hierbij.
Dan heb ik een vraag hierop volgend... Eer gister had ik bruinige 'vloed', gister wel hogere temp maar daarna ineens wel een helder rode veeg, maar tampon laat op de dag was niet rood. Alleen wat heel licht rozig. Vandaag geen bloed, net tampon test gedaan, weer niks. Is mijn ongi nou begonnen of moet ik wachten met een nieuwe cycluskaart maken?
Therese het klopt ook wat je zegt, maar vaak begint een menstruatie met beetje bloedverlies donker/rood maakt niet uit en dat stopt weer en dat noemen ze ook spotting in de volksmond. Maakt ook niet uit maar het is gewoon licht verlies van bloed welke kleur het dan ook heeft en is niet aan een stuk door. xxx joyce