Hallo, Ik ben een meisje van 17jaar Ik ben vandaag al 7dagen overtijd en ik weet niemeer wat ik moet doen? Donderdag en Vrijdag had ik last van een beetje bruin verlies, maar dat is nu over gistere was het meer slijmachtig ik dacht telkens dat mijn menstruatie's daar waren maar niks, Heb ook de laatste week het gevoel dat ik telkens naar het toilet moet voor te plassen maar dat is enkel maar een gevoel, Gistere kreeg ik ook in ene keer heel eventjes maar pijnscheutje in mijn linkerborst en ok een klein beetje buikpijn die ik vandaag nog steeds heb Ik maak mij echt zorgen ik weet echt niet wat ik moet doen ben ik nu zwanger? moet ik gaan testen? kan iemand mij helpen aub Kbegin me de laatste dagen zorgen te maken Shall
Als je normaal een regelmatige menstruatiecyclus hebt, dan zal ik als ik jou was zo snel mogelijk een test doen! Sterkte!!
Lieve shall Ik heb ooit eens in jou schoenen gestaan En toen bleek dat ik door alle stress niet ongi werd Na het testen en een negative test werd ik weer ongi Heb je redenen om aan te nemen dat je zwanger kan zijn Gebruik je de pil? Condooms? Ga testen meis dan weet je waar je aan toe bent . Als het positief is dan zal je met je ouders moeten gaan praten hoe moeilijk ook Nu kun je de keuze nog maken wat je met je toekomst wil doen Maar tot die tijd eerst maar eens kijken of je je niet voor niks druk maakt Sterkte meis xxx
He Shall. Het zou zo maar kunnen zijn dat je zwanger bent! Aangezien je al 7 dagen over tijd bent.. Ben je aan de pil? Ik zou morgen even een test halen. Gewoon bij de kruidvat. 2 voor 10 euro. Dan weet je het in ieder geval zeker. Veel succes, met wat de uitkomst ook zal zijn Hopelijk heb je genoeg mensen om je heen die je zullen steunen. Je bent vrij jong. Groetjes Friesin
Ja tis nogal moeilijk en kzou eigenlijk niet wete van wat ik stress moet hebben, Kneem ook geen pil kgebruik normaal altijd condooms maar ze zeggen dat die niet altijd veilig zijn en Ik denk dat ik morgen maar is een testje gaan halen en eigenlijk hoop ik dat deze Negetief ga zijn want ik zou nooit tege mijn ouders kunne zeggen dat ik zwanger zou zijn ;s
dit moet ontzettend verwarrend zijn voor jou maar zoals ze al zeiden, kan dit idd van de stress zijn zelf meegemaakt' Maar kop op' er zijn zoveel meiden die proberen voor een kindjé als jij positief bent moet je dat als een geschenk zien en dan mag jij gerust dat vertellen tegen je ouders waneer Jij er klaar voor bent, liefst niet op 8maanden je bent 17' misschien ben je nog wel wat jong maar mijn schoonzusje is bevallen op haar 15de' en ze heeft enorm veel steun gehad van haar ouders! en ondertussen is 'tiara' al 5jaar & is ze blij dat ze ervoor gegaan is! Sex is leuk, maar er komt zoveel bij kijken zeker als je zo jong bent' hebben je ouders je nooit aangespoord de pil te nemen? of durfde je ze niet te vertellen dat je het al deed? ik Duim voor je dat wat er ook uitkomt nega of posi
Ja het was normaal de bedoeling dat ik beginnen met de pil, ik hoop dat het niet een beetje te laat is ik ga morgen een testje proberen te halen en nu is het dus afwachten wat er dan op dat testje te komen staan hoop echt wel op negatief want ja kzou niet eens wete hoe ik het aan mijn ouders moet gaan vertellen, want had al zo stilletjes late horen dat ik beetje overtijd was en kreeg al een reactie van ge hebt toch niets gedaan want ik neem u drekt mee naar ziekenhuis laat het eruit halen en heb ik met een bang hartje gezegt dat ik zeker niets heb gedaan was misschien niet zo goed maar ik weet gewoon niet wat doen ;s
doe gewoon je testjé meid de rest volgt later maar je mag zeker niet liegen erover tegen je ouders' Dat vraagt voor problemen meid en wat betreft over die harde antwoorden van je ouders ze zijn bezorgt, die woorden rollen nu eenmaal over de tong als je als ouders voor je dochter staat die zwanger kan zijn' als je nu had gezegd dat je wel sex hebt gehad dan hadden zij jou kunnen helpen, nu sta je er eigenlijk alleen voor ' en natuurlijk het belangrijkste is, Ben jij klaar voor een kindjé? en hoe oud is je vriendje trouwens? knuffel sarah x
Ja ik weet het kmag niet liegen tegen mijn ouders maar dees is nogal een moeilijk om zo iets tegen mijn ouders te vertelle, ik hb het laatste jaar nogal veel problemen met mijn ouders gehad en nu begint alles te beteren en ben gewoon bang dat alles weer uit de hand zou lopen als ik dit tegen mijn ouders moet vertellen, maar ik denk dat het nu beter is dat ik toch maar morgen een testje ga halen en hem maar doen en kan misschien beter afwachten tot morgen voor ik mij nog meer zorgen begint te maken dat ik nu al heb, en klaar voor een kindje ik weet het niet zo goe ik kan wel goed met kindjes overweg en kzie kindjes ongeloofelijk graag maar ik weet niet of ik wel echt klaar ben voor een kindje, ik ga nog naar school enso en ja ik zou nie weten hoe ik het moet gaan doen als ik positief ga testen en over mijn vriendje gesproken: das afgelopen voor ik merkte dat ik overtijd was en ik heb het hem ook nog niet durven vertellen omdat ik totaal niet zeker ben over alles ik denk dat ik echt wel een testje gaat aflegge.. en dan zal ik wel meer zekerheid hebbe x
Tjonge wat lastig zeg. Ik heb vroeger ook ooit gedacht zwanger te zijn en zat er toen ook echt niet op te wachten. Ik snap dus hoe bang je bent. Ik zou dan ook zo snel mogelijk een test doen om duidelijkheid te krijgen, misschien zijn je zorgen toch voor niks. Op zondag is er bij ons ook altijd een Albert Heijn open, daar hebben ze ook vaak testen. Als je je zo drukt maakt is het misschien wel een goede optie om daarvoor te kijken. Laat je even weten wat de uitslag is, want mocht het toch zo zijn, dan denk ik dat er genoeg meiden hier zijn die je wat adviezen kunnen geven. Ook over hoe je het je ouders kunt vertellen. Sowieso zal iedereen hier je steunen.
je zegt zelf dat alles beter ging met je ouders, maar nu verknal je het eigenlijk weer een beetje hé gewoon eerlijk zijn je ouders kunnen er tenslotte niets aan doen' jij moet laten zien dat jij hun vertrouwt & ik weet hoe moeilijk dat het kan zijn, ik was namelijk een rebel in mijn pubertijd en ik deed ook dingen waar mijn ouders niets van wisten, maar wie loste steeds mijn problemen op? mijn ouders je Mag hun niet verkeerd begrijpen meid, jij bent tenslotte nog maar 17' zij zijn verantwoordelijk voor jou in alles wat je doet naarmaten je ouder word ga je stil aan beseffen wat je ouders waard zijn maar als je morgen zwanger blijkt te zijn dan ga je het nog steeds verzwijgen? want dat gaat veel moeilijker zijn om te vertellen dan te zeggen tegen je ouders dat je 'denkt' dat je zwanger kan zijn, ik denk niet dat je een baby ter wereld wilt brengen zonder ervoor alles te regelen' je hebt gewoon hulp nodig' en kwil je niet beoordelen helemaal niet! ben hier net om je te steunen! Maar je kan een verantwoordelijkheid van een baby'tje die je baart niet verglijken met (opletten op een ander kindje) als ze klein zijn hebben ze heel veel verzorging nodig en zal je veel nachtjes ervoor moeten opstaan' en wat betreft over je school' wat studeer je dan momenteel nu? als je ouders toch wat gekalmeerd zijn en eventueel jou begrijpen in jou keuzen als je eventueel zwanger moest zijn' voor het kindje te houden, dan gaat het studeren gewoon verder' je pikt het gewoon terug op erna of je studeert eventueel thuis' voor alles is een oplossing' maar je moet toegevingen doen xxjés sarah
Ja ik weet het ik mag het niet verknallen, Maar ik ga even afwachten tot ik een testje heb gedaan even wachten op zekerheid als er echt positief op komt te staan ga ik een afspraak maken bij de huisdokter denk en dan ga ik vragen of hij mij kan helpen door nog eens bloed te late trekken voor meer zekerheid en helpen dit mee aan mijn ouders te vertellen, maar nu is alles gewoon een beetje afwachten tot ik het testje ga doen, en ik weet wel heel goed hoe je baby's moet verzorgen heb namelijk verzorging gedaan maar ben dan vorig jaar een jaar al niet naar school gegaan en heb dan ook een totaal nieuwe start genomen in een andere school met een andere richting verkoop en ja weer een jaar tussenuit zou voor mij geen oplossing zijn maar dat zijn zorgen voor later eerst de test ....
Ja bij ons is er nu geen winkels meer open buiten de nachtwinkel zal maar wachten tot morge.... en kzal je zeker laten weten wat de uitslag is
Suc6 meis. Zal aan je denken morgen. Wel testen hoor, misschien maak je je voor niks druk Dat bedoel ik met stress