Korte luteale fase?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nienke, 10 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke

Nienke Bekend lid

2 mrt 2006
    726
    0
    16
    Hoi!

Ik heb een vraagje over de luteale fase. Ik heb nu heel wat cycli bijgehouden qua temperatuur. Hierdoor weet ik dat mijn eisprong meestal op dag 19 of 20 ligt. Daarna word ik tussen 10-12 dagen na mijn eisprong ongesteld. Is mijn luteale fase nu (te) kort om een zwangerschap tot stand te brengen? Dit vraag ik me af omdat ik 1x eerder zwanger raakte toen ik op dag 17 een eisprong had en dit is goed gegaan. Ook heb ik 1x een miskraam met 5,5 weken gekregen toen mijn eisprong op dag 20 was. Ik had het idee dat de innesteling niet goed ging, omdat ik 6 dagen lang licht bloedverlies had rond mijn NOD. Een krappe week later ging het mis. Ook deze maand eenzelfde verhaal, maar dan zonder die positieve test. Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen!

Oh en nog een vraagje: ik moet nog voor een uitstrijkje naar de ha. Maar nu ben ik tussendoor 5,5 week zwanger geweest, kun je dan wel of niet voor het uitstrijkje langs? Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groetjes van Nienke

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    De luteale fase kan van vrouw tot vrouw verschillen. De ene vrouw heeft ook veel eerder de eisprong dan de ander in de cyclus, ook al hebben ze bijvoorbeeld beiden een cyclus van bijvoorbeeld 28 dagen.
    Dat uitstrijkje kan je binnenkort gewoon laten maken.

Lonneke

Deel Deze Pagina