Ochtend urine bewaren??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Roos36, 12 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb even een brandende vraag.

Ik ben zelf nu niet in de gelegenheid om een zw test te kopen en wil het nog wel graag vandaag testen. Denk dat mijn moeder 's middags een test kan kopen voor me.

Ik heb nu ochtend urine in een bakje gedaan met folie erover:D!

Weten jullie of dit kan? Is het dan nog wel betrouwbaar?

Iemand ervaring??

2. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ja hoor kan wel, zet het even in de koelkast en haal het eruit een half uur voordat je gaat testen zodat het op kamertemperatuur kan komen ;)

3. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Oke ik had het in de douche gezet maar dat is dan te warm.
    Het is nu ongeveer 3 dagen voor NOD.. Als ik uitga van normale cyclus.

Duim voor me. Ik laat het jullie weten.

4. Alita

Alita Niet meer actief

waarom doe je dan morgenvroeg geen test is nog te vroeg nu!!!!

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Ja, dat dacht ik ook! Nu zit je 3 dagen voor NOD en morgen 2 dagen.
    Ik zou dan gewoon morgen ochtend testen, direct na je ochtend plas, dan weet je ook dat, dan urine gewoon goed is!

6. Trees

Trees Niet meer actief

Je kan het niet te lang buiten de koelkast bewaren (en zelfs in de koelkast wordt de kwaliteit minder). Ik heb er ervaring mee dat mijn test daardoor bijna negatief was, terwijl ik ruim 8 weken zwanger was. Dikke paniek en direct een test gedaan met verse middagurine en het verschil was verbijsterend. Deze laatste test knalde binnen een paar seconden van het scherm af. Op dat moment was mijn hcg-waarde in het bloed ruim 100.000 (is een dag later geprikt), maar toch was de test met oude urine bijna negatief. Bij een beginnende zwangerschap had ik waarschijnlijk op deze manier een negatieve test gehad.

Ik denk dat je nog beter een paar uur niet kan drinken en plassen en met verse urine kan testen dan bewaarde ochtendurine. Of inderdaad een dagje wachten ;).

7. Alita

Alita Niet meer actief

eigenlijk is het nog veels te vroeg om te testen maar goed....ik zou gewoon over 3 dagen pas testen meid....is niet wat je wilt horen natuurlijk maar de test zal eerder neg zijn nu dan positief natuurlijk!!

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Test bewaren en over 3 dagen pas testen.... :D

Jolanda1986 vindt dit leuk.
  9. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Als er wat zit is het nog zo pril dat de hcg die je in ochtend urine hebt vervlogen is omdat je het bewaard. Dan kun je net zo goed de urine van vanmiddag gebruiken.

10. Seth

Seth Niet meer actief

Volgens het boekje van Persona.....
    (wat dus ook van groot belang is dat alle hormoontjes in Urine zitten)
    kun je ochtend urine 12 uur bewaren, afgesloten op kamertemperatuur.... indien langer adviseren hun om de test over te slaan.....

maaruhhhh sluit me aan bij sommigen.. gewoon de test bewaren...

11. Trees

Trees Niet meer actief

Misschien dat het LH op deze manier goed bewaard blijft, maar ik kan het in het geval van HCG niet aanraden. Het heeft me een spoedrit richting ziekenhuis en een boel paniek om niks gekost :), ondanks dat ik het maar 3 uur had bewaard.

12. Seth

Seth Niet meer actief

LH en HCG zijn sowieso "familie" van elkaar.......

moet zeggen dat ik voor de test van mvm.. ook ochtendurine moest bewaren en NIET in de koelkast...vrouwtje kwam smiddags pas....

Tja natuurlijk wel afgesloten en niet op een verwarming zetten..... want hcg verdampt dus.....
    (heb hier op het forum gelezen dat iemand dat gedaan had, was jij niet???)

ennuhhh als hcg alleen goed bleef in een koelkast, zou ik alle flessen van mvm ook in de koelkast moeten zetten..... :D
    werd me dus wel geadviseerd ze niet bij verwarming of buiten in de zon te zetten.....

13. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    voor die mvm test heb ik toen wel een potje in de koelkast bewaard, zei die vrouw toen ook, bij mij kwam ze pas 's avonds langs

en waarom je de MvM flessen niet hoeft te koelen, is omdat er in de flessen een biologisch conserveringsmiddel zit,
    kijk maar in een lege fles (ruikt wel zuur hoor)
    daarom mag je die kan ook alleen maar met water omspoelen en niet met sop, omdat resten van schoonmaakmiddelen die conserveringsmiddelen afbreken

14. Seth

Seth Niet meer actief

Weet ik .... maar die staan ook al 1 week in huis voordat ze uberhaupt opgehaald worden.....
    iig niet gekoeld.... wel UIT de hitte...

bij mij kwam de vrouw om 13.00 uur.... dus binnen de 12 uur...
    kan me voorstellen als ze sávonds komen dat het wel in de koelkast moet omdat je dan OVER die 12 uur kan zitten....
    Zeker als je 'sochtends vroeg al moet piesen....;)
    (tig keer....;))

heb het toen ook nadrukkelijk gevraagd, want ik weet dat in geval van onderzoek bij de HA op blaasontsteking ik mn urine WEL in de koelkast moest bewaren....

zoals ik al schreef bij Persona in het boekje staat het ook nadrukkelijk vermeld... en denk dat het daarbij nog stipter komt als bij een zwangerschaptest....
    Zou toch erg vervelend zijn als iemand tijdens de groene dagen zwanger wordt, omdat het hormoon vervlogen is.....;)

15. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ik hoefde geen ochtendurine te doen bij mvm.. test was alsnog een knaller hoor hahaha!

Maar ff ontopic, meid, morgenochtend pas testen, wat ik begreep zit je nog voor nod en zolang je urine bewaren is idd niet bevordelijk voor de hcg hoogte.. of ie nu in de koelkast staat of niet..

En als je echt echt echt niet kan wachten, dan 3 uur lang niet plassen en drinken en dan de test met die urine doen na 3 uur.

16. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Aller eerst allemaal hartelijk dank voor reacties!

@Seth,

Nee ik had het niet op de verwarming gezet haha.

Ik heb het plasje inmiddels weg gegooid. Koop vanmiddag een paar testen en dan wacht ik tot morgen (als het lukt haha).

Jullie horen het nog.

17. Trees

Trees Niet meer actief

Nee dat verhaal heb ik nog nooooit gehoord!!

:)

haha ik ga me verder schamen

18. Seth

Seth Niet meer actief

hahahahahaha......:D
    (ja kon het niet vergeten.....)

maar idd TS... hoe dan ook.... morgen testen.. of overmorgen is idd hoe dan ook beter.....:) ennuhhhhh vergeet ik nog iets belangrijks:
    SUCCES!! ennuhh we horen het graag!

19. MamavanJayden

MamavanJayden Actief lid

13 feb 2008
    251
    1
    18
    En??

20. Alita

Alita Niet meer actief

succes roos.......mischien beter dat je gewoon tot je nod wacht die paar dagen wachten kun je toch ook nog wel meid...

Ben benieuwd!!!
    succes

Deel Deze Pagina