Hoi hoi Ik heb een hele lange cyclus van maar liefst 6,5 week. Ik was 28 januari voor het laatst ongesteld en nu was ik het 14 maart weer geworden. Wanneer ben ik nu het vruchtbaarst? De calcultors gaan allemaal maar tot een cyclus van 35 dagen of zoiets. Wie kan mij tips geven? Anja
Meestal is de eisprong 2 weken voor het eind van de cyclus. Dus dan zijn je rond de 4,5 week het vruchtbaarst zijn. Maar is dit je 1e cyclus sinds het stoppen van de pil? Of had je dit altijd al?
Hier ook ene met een lange cyclus..Start deze maand met ovutesten om m'n ei te zoeken. Ga er nu vanuit dat hij is 14 dagen voor mijn ongi, maar ja..dat baseer ik eigenlijk nergens op Mss ook een idee om ovutesten te gebruiken of te temperaturen?
goeie vraag....deze vraag heb ik ook Heb ook een lange cyclus, elke maand lijkt ie weer langer te worden. Ik ben nu begonnen met ovutesten. Ook omdat ik geen idee heb wanneer en of ik een eisprong heb. Het schijnt dat die 14 dagen voor je menstruatie komt. Daar ga ik nu ook maar vanuit. Maar om het zeker te weten heb ik nu ovutesten van sensitest in huis. En ben ik ook voor de zekerheid aan het tempen. En dit doe ik niet op een vast tijdstip, maar elke morgen als ik wakker word.
dat is trouwens ook irritant ja dat veel calculators maar tot cylcus van 35 gaan! @ anja hoeveel dagen is jouw laatste cyclus?
Om écht een goed inzicht te krijgen moet je juist WEL elke dag op hetzelfde tijdstip tempen. Elk uurtje later en/of eerder geeft een verschil, waardoor je dus eigenlijk niets hebt aan het tempen. @anja136; het is helaas niet altijd zo dat de eisprong 14 dagen voor je menstruatie is. Soms kan dit ook korter of langer zijn, maar GEMIDDELD genomen is het idd 14 dagen. Geen lijf is hetzelfde
Mij is verteld dat vast tijdstip niet perse nodig is. Als er maar geen urenlang verschil tussen zit. Daarom dacht ik dan ga ik toch ook maar tempen. Een vriendin van mij is bij gyn geweest en die had dit gezegd...neem dan aan dat die gyn niet zomaar iets zegt
Geloof me dat het wel noodzakelijk is. Het is niet zo dat het een groot verschil oplevert als je een minuutje of 15/20 afwijkt, maar hele uren geeft wel degelijk een groot verschil. Anders moet je even googelen, dan vind je genoeg info over tempen (of hier in het temperatuur-topic)
lange cyclussen en vrijen...vanaf dag 10 om de dag....dat is beste dan mis je je ei zekers niet.... En ovutesten gebruiken..maarrrr....(hier ook steeds langer wordende cyclussen of half jaar niet) bij mij bleven ze positief....dus dat wil ook niet altijd iets zeggen. Als je cyclussen langer worden...wil ik je toch aanraden misschien al met je HA te overleggen....laat je bloed eens testen op testosteron......misschien heb je wel dezelfde hormoon afwijking zoals zovelene hier op het forum.... En die bloedtest mag hij in principe niet weigeren...als jij je zorgen erover uit...
vreemd...niet dat ik je niet geloof hoor! Maar raar dat een gyn zegt dat het niet belangrijk is. Heb inderdaad al wel zitten googlen en je leest veel over vast tijdstip. Dus dat zou betekenen dat je op vrije dagen je wekker moet zetten...daar word ik ook niet vrolijk van
Van je wekker zetten dat klopt Ik ga er 4 dagen om 7 uur uit om te werken en zet om de andere 3 dagen ook mijn wekker om 7 uur. Maar dan stop ik die thermometer erin, wacht tot het piepje, leg hem weer op mijn nachtjekastje en ga weer verder slapen. Als ik dan écht wakker word kijk ik wel hoe mijn temp was (zit meestal een geheugen in een thermometer) Laten we het zo zeggen: je went eraan. Doe het nu ruim 5 maanden en vind het zelfs raar als ik een x niet temp. Verslaafde