Geen helder vruchtwater (kindje heeft gepoept)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Laurise, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurise

Laurise Niet meer actief

Even een vraag:
    - binnen welke tijd moet je in het ziekenhuis zijn als het kindje in het vruchtwater heeft gepoept en je dus niet helder vruchtwater hebt bij het breken van de vliezen.
    - en mag je dan met eigen vervoer (bestuurder en ik) of moet je per ambulance?

Dit i.v.m. overweging weekendje weg als ik 38 weken zwanger ben en mijn i.v.m. man, hij werkt 1,5 van huis vandaan of ik een achterwacht nodig heb die mij dan naar het ziekenhuis kan brengen :D

2. Meara

Meara Niet meer actief

Je mag gewoon met eigen vervoer. De vk komt kijken naar het vruchtwater en als je dan weeën hebt moet je direct naar het ziekenhuis aan de CTG.

3. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    Van het vruchtwater weet ik niet, maar in ieder geval zou ik altijd een achterdehand bestuurder regelen, je weet maar nooit. Je weet natuurlijk ook nooit of je een super snelle bevalling krijgt of niet.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Je belt idd eerst je vk (of het ziekenhuis als je bij de gyn loopt). Je vk komt het vruchtwater bekijken en die dirigeert je naar het ziekenhuis. Ik denk dat je op zich best wel zelf zou mógen rijden, maar de vraag is of je in staat bent om te rijden. Ik kreeg na het breken van mijn vliezen per direct om de 2 minuten weeën, dus tja... hier ging het niet :D

Zou voor de zekerheid en je gemoedsrust gewoon iemand regelen!

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik moest gelijk naar het ziekenhuis, maar dat was ook omdat daniel niet goed was ingedaald. Nu was ik mooi voordat de weeën kwamen in het ziekenhuis. Nouja, in de auto 1 gehad die niet pijnlijk was en ik dus dacht dat het gewoon harde buik was

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    bij mij zeggen ze als je vruchtwater groenig is meteen bellen ookal is het s nachts! als je gewoon vruchtwater verliest s nachts kan je de volgende ochtend bellen..

7. Laurise

Laurise Niet meer actief

Dank jullie wel allemaal voor de antwoorden! Weten jullie ook hoe snel je naar het ziekenhuis moet? Binnen half uur? Binnen een uur?

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Daar zit niet echt een termijn aan. Je belt, (evt. komt je vk checken) en daarna ga je. Je hoeft niet met piepende banden of gillende sirenes, maar ik zou ook niet eerst nog een rondje boodschappen doen ofzo, snap je :D

9. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Ik moest gelijk naar het ziekenhuis toen het vruchtwater groen was... de verloskundige kwam niet kijken
    (haar heb ik niet meer gezien) ;)

Deel Deze Pagina