Urine testen 12 x posi, maar bloed test is negatief!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door apie3, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Ik ga m toch hier ook vragen :)..

Vandaag bloeduitslag gehad van de gyn. Volgens zijn zeggen is er absoluut geen hcg in mijn bloed aangetroffen.
    Het is echter wel zo dat ik al 12 positieve testen in handen gehad heb de afgelopen 2 weken... De laatst 5 werden met ochtend urine positief (laatste was vanmorgen). Daarvoor waren het alleen de middag en avond testen die posi werden. Er kan geen verklaring gegeven worden, en een echo is niet nodig volgens de gyn.

Ik wordt hier helemaal gek van. Hoe kan het dat de urine testen reageren als ik niet zwanger ben? Ik heb verschillende merken gebruikt, en ze geven allemaal hetzelfde aan...

Mijn bloed test was trouwens afgelopen vrijdag gedaan. Ik moet morgen een nieuwe doen, en als die nega zegt, dan laten ze het erbij. Ongeacht of ik dan nog posi urine testen heb..

Help???

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi hoi,

Wat gek zeg! Maar uiteindelijk is de bloed test het meest betrouwbaar. Helaas kunnen de urine testen ook fout positief zijn, het komt heel weinig voor maar blijkbaar zit er toch een stofje in je urine dat de test ook doet kleuren maar helaas geen Hcg.........
    Wacht nog even de volgende bloeduitslag af......

Imke

3. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Dank je voor je antwoord.

Wat voor stofje zou dat kunnen zijn? Ik vraag me natuurlijk bij elke posi test in de toekomst af of ik echt zwanger ben, of dat er een stofje grapjes met me uithaalt ;)

De gyn heeft hb geprikt naast hcg. Waarom doet ie dat? Ik heb verder geen klachten aangegeven...

Groetjes!!

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Welk stofje dat is weet ik niet.

Waarom Hb geprikt naast HCG kan ik zo niet verklaren. Vraag het even aan de gyn.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina