kan ik zwanger zijn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Anniem, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniem

Anniem Lid

15 jun 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een paar weken geleden 10 dagen antibiotica geslikt.
    Heb vorige week zaterdags nacht seks gehad dat was 4 dagen na het stoppen met antibiotica.(tijden ongesteldheid die anders was dan anders) Ben wel aan de pil maar het condoom was geknapt.
    Heb toen binnen 33 uur de MAP gehaald. 2 dagen daarna misselijk geworden dus niet meteen. En last gehad van iets rozig slijm. Ben afgelopen vrijdag naar de dokter gegaan en die stuurde mij door naar het ziekenhuis omdat ik ook al tijd last had van mijn buik. Hij dacht misschien aan blinde darm ontsteking.
    Later bleek dat mijn hele darmen vol met ontlasting zat en heb klysma gekregen en drankjes. Ze hebben bloed geprikt en urine test en bleek niet zwanger. Maar naar 5 dagen kun je dat toch nog niet zien? Nu week naar de MAP nog steeds misselijk. Gisteren naar dokter geweest en mijn darmen bleken niet meer vol te zitten.
    Zou het kunnen zijn dat ik dan toch zwanger ben?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Ja je kan zwanger zijn alleen is dit nog te vroeg om te testen.
    Je zal echt moeten wachten tot zeker 14 dagen na de seks met kapot gegaan condoom. Dan pas is te zien met een test of je zwanger bent.
    Normaal gesproken test je op de dag dat je menstruatie uitblijft dit is ongeveer 14 dagen na je eisprong.
    Dus test 14 dagen na die zaterdagavond is deze negatief doe dan voor de zekerheid een week later nog een test, want door een onregelmatige cyclus kan na 14 dgn testen te vroeg zijn.

Succes.

Groetjes Ineke.

3. Anniem

Anniem Lid

15 jun 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    De dokter zei dat als ik last van symptonen heb ook al positief zou moeten kunnen testen en vorige week na 5 dagen teste ik negatief.
    Vandaag voel ik elke keer druk op de blaas net of ik moet plassen en last van veel opboeren.
    Maar is de kans groot dan dat je zwanger word als je binnen 33 uur map slikt?
    Sorry ben erg onzeker want iedereen zegt wat anders.

4. Anniem

Anniem Lid

15 jun 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu ook last van iets oranje/roze slijm. Hoort dit ook na 9 dagen na de MAP? Of kan het innessteling zijn. Heb ook beetje steken aan rechterkant van de borst.
    En temperatuur is 37.6

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

de meeste testen zijn niet zo gevoelig dat ze voor je NOD al positief testen. Uit de symptomen die je hebt kun je niet afleiden (helaas) of je wel of niet zwanger bent. Dat zal moeten blijken straks. De kans is erg klein maar nooit helemaal uitgesloten.

Mirjam

6. Anniem

Anniem Lid

15 jun 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben erg benieuwd. Vanmorgen en gisteravond nog last gehad van steken in onderbuik.
    Maar aangezien de kans zo klein is zou ik wel nie zwanger zijn.

7. Anniem

Anniem Lid

15 jun 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou ik misschien nog een vraagje mogen stellen? Want maak me toch wel zorgen :(

8. Anniem

Anniem Lid

15 jun 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu een paar dagen verder krijg ik nog andere klachten erbij.

steken aan zijkant borst
    steken in de lies
    misselijk
    duizelig

Weet echt niet meer wat te doen.
    Wil morgen weer een test doen is het dan betrouwbaar is 2 weken en 2 dagen na gemeenschap?
    Als ik niet zwanger blijk te zijn weet ik het ook niet meer.
    Want heb allemaal van die vreemde klachten

9. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

probeer niet teveel op die klachten te focussen, die kunnen overal vandaan komen en verergeren als je er zoveel mee bezig bent. vaak hebben ze geen duidelijke oorzaak.
    Ik zou pas testen op je NOD, ik weet niet hoe lang je cyclus was, maar als je normaal de pil gebruikte 28 dagen dus dan kan je 2 weken, 2 dagen na de gemeenschap wel testen ja.

Mirjam

10. Anniem

Anniem Lid

15 jun 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    #10 Anniem, 19 jun 2011
    Laatst bewerkt: 19 jun 2011
    Ik ben er niet veel mee bezig alleen als ik ergens last van krijg ga ik weer erover nadenken. Mijn cyclus is 27 dagen. Word altijd 5 dagen na stoppen met pil ongesteld. Heb 5 dagen na de onveilige seks bloedgeprikt maar niks in te vinden kan zijn dat er dan nog geen hcg is?

11. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    ja, 5 dagen na onveilige seks is te snel om hcg te ontdekken.
    Maar als je test nu niet positief is dan ben je gewoon niet zwanger.

Mirjam

12. Anniem

Anniem Lid

15 jun 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    De apotheek zegt dat de test nu nog niet betrouwbaar is.Dar je pas vanaf je eerste dag menstruatie kunt testen.Want is nu 2 weken geleden.Heb vanmorgen wel getest en negatief. Ook naar huisarts geweest en doorgestuurd naar de gynaecoloog.

13. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

maar als je een cyclus hebt van 28 dagen ben je nu toch al voorbij je NOD?
    Hoe dan ook, ben benieuwd wat de gyn zegt.

Mirjam

14. Anniem

Anniem Lid

15 jun 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik in de war ben met cyclus hoe dat precies gaat.
    Ik ben 3 juni ongesteld geworden t/m 6 juni (leek wel anders dan normaal) Maar de gemeenschap heeft toen ik 2 dagen ongesteld ben plaats gevonden.
    Weet niet vanaf wanneer je precies moet beginnen met tellen van je cyclus?

15. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    ok, als je gemeenschap hebt terwijl je ongesteld bent kun je echt niet zwanger zijn hoor!
    Je hebt pas ongeveer 14 dagen na je ongesteldheid weer een eisprong. Dan kun je inderdaad pas testen eind van deze maand, maar de kans dat je dan zwanger bent, is eigenlijk nul.

Mirjam

16. Anniem

Anniem Lid

15 jun 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    #16 Anniem, 20 jun 2011
    Laatst bewerkt: 20 jun 2011
    ja, maar was wel aan de antibiotica. En voor die ongesteldheid tijdens antibiotica ook wat dingen uitgespookt. Maar ongesteldheid was wel stuk minder dan normaal.En duurde korter.Maar dan ik nu ook al zeker positief moeten kunnen testen denk ik

17. Anniem

Anniem Lid

15 jun 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan pas over 3 weken terecht bij de gynaecoloog.
    Ze zien het niet als spoed.
    Baal ontzettend. Straks is er wat met mijn eierstokken.
    Want heb echt last van onder de buik net boven me schaamstreek.

18. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Het kan zijn dat je inderdaad nog te vroeg bent geweest met bloedonderzoek. Sterkte met afwachten verder.

Groetjes Brigitte

19. Anniem

Anniem Lid

15 jun 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga morgen naar de huisarts. Heb gister morgen en vanmorgen heel erge steken in me maag gehad en ook last van mijn rug en zwaar gevoel in de onderbuik.Mijn galblaas is al verwijdert omdat ik galstenen had.
    Weet u misschien of die pijn in de maag ook kan horen bij een zwangerschap.
    Ik ben echt ten einde raad. Weet het echt niet meer.
    Ben hele dagen aan het nadenken.

20. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Goed van je dat je morgen naar de HA gaat, die kan je eens goed aanhoren en dan kun je je zorgen en angsten bespreken, want het zit je goed hoog. Pijn in je maag staat los van een eventuele zwangerschap.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina