Wel of geen menstruatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Oum, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Fijn dat jullie elkaar hier allemaal helpen. Hopelijk kunnen jullie mij ook wat goede moed toespreken.

Ik ben in mei gestopt met de pil (2 jaar geslikt). Ik heb dit best 'plotseling' besloten (inmiddels hebben we echt een kinderwens), ik had namelijk mijn stopweek en ben daarna niet meer verder gegaan (de strip was wel af), ik ben dus gestopt terwijl ik mijn pil-bloeding had.

Na 29 dagen kreeg ik mijn menstruatie en volgens mij was dit wel mijn echte menstruatie. Het was namelijk ontzettend pijnlijk (en veel) en duurde ook langer dan mijn pil-bloeding. Tja, en sindsdien ben ik niet meer ongesteld worden, vandaag zit ik alweer op dag 60. Ik heb inmiddels al wat testen gedaan en vandaag weer, maar die waren allemaal negatief.

Ik ben nadat ik 2 weken overtijd was naar de huisarts geweest, maar die stond nergens van te kijken. Volgens haar was het heel normaal en kon het bij sommige vrouwen wel een jaar duren voordat ze weer ongesteld worden.

Om een lang verhaal kort te maken: ben ik volgens jullie nou wel of niet echt ongesteld geworden? Ik ben zoals gezegd na mijn stopweek niet meer verder gegaan met de pil (terwijl ik dus mijn pil-bloeding had). Was hetgeen ik na 29 dagen kreeg ook een pil-bloeding of toch echt mijn menstruatie?

En een cyclus van 60 dagen is wel erg lang he? Is er iemand die hetzelfde heeft (of langer)?

2. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    hoi,

Ja dat is best wel lang, maar goed je moet je lichaam ook de tijd geven om alles weer op regel te laten komen...
    Was je vroeger toen je de pil niet slikte, wel regelmatig ongesteld?Want dat hebben sommige meiden nml ook...dat als ze stoppen gelijk alles weer gelijk goed is..

Zelf ben ik ik gestopt met de pil op 6 april, toen ontrekkingsbloeding gehad, toen 1e keer na 37 dagen ongesteld geworden, 34 en 47 dagen..Dus wij gaan nu voor ronde 4..

Succes!

Groetjes, MG

3. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ missguit, bedankt voor je snelle reactie! Ik was voor de pil wel zeker elke maand ongesteld, dus die 60 dagen is niks voor mij. Volgens mij is het best wel een uitzondering, want ik lees dat de meesten toch wel aan de 50 dagen max zitten.

Jij ook succes en veel geduld toegewenst!

4. me83

me83 Niet meer actief

het ontpillen kan idd lang duren en dan maakt het niet uit je je al een keer een ongi gehad hebt,dat is geen garantie dat het weer loopt zoals het hoort. er zijn er hier die langer dan 100 dagen lopen zonder ongi!

je kan nog wat afwachten of weer naar je ha gaan voor advies.. bij het kruidvat of etos zijn er pilletjes beschikbaar zoals teunisbloemcapsules (er zijn er nog meer)die helpen om je cyclus weer op gang te krijgen.. vraag bij de drogiste voor advies welke je het beste kan nemen.. hopelijk komt alles snel weer op gang! succes

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Die bloeding na 29 dagen was wel je echte menstruatie ja.

Ik had na het stoppen met de pil eerst een paar keer een normale cyclus (+/- 30 dagen). Na een paar maanden begonnen hier de lange cyclussen tot zelfs 85 dagen. Ben na 18 maanden spontaan zwanger geworden toen ik een paar weken aan de medicatie voor mijn trage schildklier zat.

Het kan in jouw geval heel goed komen van het 'ontpillen'. Je lichaam moet de boel even weer op orde krijgen, en dat kan een poosje duren. Zou nog even geduld hebben, hoe vervelend ook! Als je over een maand of 2 maand nog niet ongi bent geweest weer bij de ha aan de bel trekken!

6. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    ik was normaal ook altijd om de 28 dagen ongesteld maar sinds ik in december gestopt ben, helemaal niet meer. soms had ik ook een cylcus van 53 dagen. 60 dagen is dan wel langer, maar volgens mij moet je lichaam ontpillen.

ik zou het nog 3/4 maanden aankijken en als je dat nog steeds niet ongi bent, of hele lange cyclussen heb dan zou ik terug gaan naar de arts en een doorverwijzing vragen voor een gyneacoloog

7. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties! Ik had besloten het maar gewoon af te wachten. Ik durf sowieso niet meer bij mijn huisarts aan te kloppen, want die zei dat dat het eerste jaar heel normaal is na het stoppen met de pil. Als het de komende maanden zo blijft ga ik mss wel even kijken naar die teunisbloemcapsules.

Maar, ik ben weer een beetje in de war. Vannacht ging ik naar het toilet en bij het vegen had ik lichtrood bloed (alleen op papier, niet in de pot). Een paar uur later ben ik weer geweest en had ik hetzelfde. Maar sindsdien niet meer, er is geen bloed te bekennen. Ik dacht eerst dat het mijn menstruatie was, maar tot nu toe nog niks te bekennen. Iemand ervaring hiermee?

Bij het googlen lees ik iets over innestelingsbloedingen, maar ik heb van de week nog negatief getest en dan kan ik toch echt niet zwanger zijn. Wat denken jullie?

8. Delta

Delta Niet meer actief

sommige vrouwen testen pa na 4 weken positief.. het kan nog alle kanten op ! ik hoop dat je menstruatie toch nog op gang komt zetten, nu je wat roze verlies hebt gehad ! of anders dat je snel een posi test mag hebben !!

9. me83

me83 Niet meer actief

je kan vaak pas na de innesteling positief testen.. vandaar dat veel meiden 10 dagen na ei licht posi testen.. dan heb je net je innesteling gehad.. dus weet niet hoe ver je daarna nog hebt getest?

het zou ook door een eisprong kunnen komen.. lees het wel vaker hier.. of door het ontpillen.. ik heb het ook steeds dat ik tussentijdsebloedingkjes heb... en echt heel weinig.. maar helaas komt het vaak voor.. de pil is eigelijk best wel troep zoals je merkt

10. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb woensdag voor het laatst getest en dat was negatief. Als mijn cyclus normaal was gebleven had ik overigens deze week (dinsdag) ongesteld moeten worden en dan zou ik mijn menstruatie precies 1 keer hebben overgeslagen. Maar helaas geen menstruatie in zicht...

Ik zit vandaag alweer op dag 63.

11. me83

me83 Niet meer actief

dan denk ik dat het een beetje spotting is of een doorbraakbloeding.. dat gebeurt best vaak na het stoppen met de pil...

ik denk dat als je zwanger was je iigeen heel licht streepje had moeten zien,al zijn er natuurlijk uitzonderingen!

Deel Deze Pagina