Hallo dames, Ik zou graag wat advies willen... ik heb eindelijk mijn hormoonhuishuiding in balans na jaren... maar nu heb ik me toch een pukkels. Vooral in mijn nek en rug. In mijn gezicht valt het mee maar wel meer dan wat ik gewend ben. Tijdens mijn menstruatie was het heel erg en deze week heb ik mijn eisprong en het lijkt wel weer erger te worden. Hebben jullie dit ook? Is dit misschien normaal? Ik herken het namelijk niet van mijn vorige zwangerschap. Ik heb er jaren over gedaan om het weer normaal te krijgen dus aan de ene kant ben ik superblij met die pukkels, maar misschien is het helemaal geen goed teken... ik hoor graag van jullie! liefs Bri
Hier ook de vorige keer na stoppen met de pil meer pukkels op kaaklijn en in hals en nu na verwijderen mirena spiraal ook weer meer pukkels. Gelukkig niet zo erg als na er stoppen met de pil. Het zal toch wel te maken hebben met de hormoonhuishouding...
Heb ik soms bij ongie... heb het ook gehad toen ik zwanger was.. hormonen hé... en die bleven tot ik mk deed, nadien minder vettige huid...
Ik heb ook aldoor pukkels gehad tijdens menstruatie en vaak ook rond de eisprong. Ik denk dat het te maken heeft met veranderende hormoonspiegels tijdens de cyclus.
Hoe weet je dan dat je hormoonhuishouding in balans is? Lijkt mij namelijk sterk gezien alle pukkels. Ik heb er zelf helaas ook last van zit flink onder
Ik ben een jaar geleden gestopt met de Diane35, deze heb ik destijds gekregen tegen de puistjes. Bij mij is ook alles weer terug sinds ik gestopt ben. Zit nu bij de dermatoloog. Ik heb hiervoor al twee keer een antibiotica kuur voorgeschreven, momenteel gebruik ik alleen een crème ivm de kinderwens. Het is wel minder geworden gelukkig. Bij mij is ook m'n hele hormoonhuishouding overhoop geweest. Je lichaam heeft de tijd nodig om eraan te wennen en je huid veranderd uiteraard ook. Ben je al bij een dermatoloog geweest hiervoor?
Hier ook onder de pukkels! Men zegt dat het door mijn zwangerschap komt haha. Maar normaal had ik er ook last van tijdens de menstruatie periode en stress. Wat ik kan aanraden is je gezicht/armen/nek waar pukkels zitten in te smeren met echinaforce van A. vogel. Werkt hier prima!
hallo Dames! alvast bedankt voor jullie reakties... ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, en daarna was mijn hormoonhuishouding uit balans,IVF geprobeerd en daarna bleek ik aan de hand van mijn bloedwaardes dat ik al de overgang gepasseerd zou zijn. Tijdens de IVF weinig eitjes met de hoogste dosering hormonen. Daarna kreeg ook echt alle kwaaltjes die je maar kunt hebben als je in de overgang zit. De hormoonpilletjes werden sterk afgeraden gezien mijn leeftijd. Ik heb mijn verhaal toen bij een natuurwinkel (Binorm) neergelegd en zei adviseerde mij vitamine B6, deze zorgt ervoor dat de vitamines die je tot je neemt ook worden opgenomen en daarbij moest ik 2 capsules van monnikspeper slikken. Na twee maanden alle kwaaltjes verdwenen en kreeg ik weer een menstruatie, precies 28 dagen weer en toen weer. Dit voorgelegd aan mijn gyn en besloot mijn waardes weer te gaan meten Oestradiol, LH en FSH. Wonder boven wonder bleken mijn waardes zo goed als perfect!!!! Ik merkte ook wel dat ik na jaren weer pukkels kreeg. Vandaar dat ik me afvraag of dit een goed teken is.... Maar ik krijg wel verschillende reakties. De meesten herkennen dit wel, dus ik blijf hoop houden. Ik blijf openstaan voor jullie suggesties, adviezen enz enz!! mocht iemand iets willen weten, vragen staat vrij. Hoop dat we elkaar zo kunnen helpen en onze dromen mogen verwezenlijken! Liefs Bri