Net zwanger via IVF en nu buikpijn, ongerust...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Aquilegia, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Beste verloskundigen,

Ik ben net zwanger via een terugplaatsing van 2 cryo-blastocystes (5 dagen na eisprong in eigen cyclus teruggeplaatst). Ik ben 4 weken en 3 dagen zwanger. Sinds gisteravond heb ik last van buikpijn en rugpijn. Vannacht was de buikpijn best erg, maar leken het toch meer mijn darmen te zijn. Vandaag weer rugpijn, buikpijn, ik kan nu niet voelen waar het zit.

Kunnen dit nog een soort innestelingskrampen zijn?

Kan het zijn dat er 2 blastocystes waren ingenesteld en dat 1 het niet haalt, maar de ander wel?

Als ik heel rustig zit of lig, dan gaat het bijna weg. Ga ik dingen doen, dan wordt het erger. Ik kan niet 100% rustig aan doen, want ik heb een dochter van 2 jaar rondlopen. Maar zou ik het wel rustig aan moeten doen, of maakt dat niet uit?

Wat kan ik nog meer doen?

Heeft het zin om de huisarts te vragen om HCG te prikken?

Edit: ik gebruik progesteronbolletjes (Utrogestan) dus ik zal niet zo snel een bloeding krijgen.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Buikpijn in de zwangerschap hoort er vaak bij want het lichaam verandert en de organen verplaatsen. Dus dit kan heel goed zijn van de darmen.

Eenmalig HCG prikken heeft geen meerwaarde dan zou je het meerdere keren moeten laten prikken om te zien of het stijgt, maar helaas geeft dat nog niet de zekerheid dat de zwangerschap goed blijft gaan

Je kunt eigenlijk alleen maar afwachten.
    Deze klachten zien we ook vaak bij een goede zwangerschap dus het wilt niet zeggen dat het een miskraam wordt.

Groetjes Ineke

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank je wel, Ineke, voor je snelle reactie.

Ik heb ongeveer 24 uur buikpijn en rugpijn gehad, nu is het weer weg.... ik snap er niets van. Ik heb er nu weer meer vertrouwen in.

Ik hoorde dat het met 4 weken eigenlijk nog te vroeg is, dat je dan nog geen groei van de baarmoeder kunt voelen.... Dan kan de baarmoeder toch ook nog niet de darmen opzij duwen?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

de baarmoeder kan zeker wel iets veranderen en daardoor al reageren.
    Je darmen worden nog niet echt opzij geduwd maar reageren al snel op het zwangerschapshormoon door lucht vast te gaan houden. Ze gaan ook anders werken door het hormoon, dat kun je soms flink merken.

Mirjam

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank je wel, Mirjam!

Ik had inderdaad rond dinsdag veel lucht in mijn darmen. Ook al een beetje hardere ontlasting, maar dat laatste kan ook van de progesteronbolletjes komen die ik gebruik.

Verder geen pijn meer gehad.

Vandaag met exact 5 weken zwangerschap een digitale test van Clearblue met daarop ZWANGER 3+ weken (gerekend vanaf conceptie, dus komt overeen met 5+ weken in de normale rekening), dus dat stelt weer een beetje gerust.

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    fijn dat je een goede test hebt gehad!

Mirjam

Deel Deze Pagina