Hallo dames, ben ik weer met een nieuwe vraag ! Heb afgelopen week last van veel witte vloed (zo noem ik het maar). De ene dag meer dan de ander, maar als het zo'n erg moment is, dan is het ook echt veel en waterig dun. Op het moment dat ik dan opsta voel ik het zitten (zoals je dat met menstruatie wel eens voelt zitten), waggel ik naar de wc en op het moment dat ik mijn slipje naar beneden trek vallen er zo'n 3 dikke, waterig witte druppels in mijn onderbroekje. Het is echt geel waterig, maar wel duidelijk wit en het stinkt niet. Er is ook geen draadje van te trekken. Wat is dit ? Nu ik het vaker en meer heb maak ik me ongerust ...
Welk moment in de cyclus zit je? Ik heb het niet zo erg, maar merk deze maand ook dat ik nattig blijf na mijn eisprong. Normaal wordt het dan droog. Dat het nat blijft wordt overigens wel eens genoemd als zwangerschapsteken. Maar laten we daar maar niet teveel waarde aan hechten (voorkom teleurstellingen, ). Als het niet stinkt, niet kriebelt of pijn doet en als je niet heel rood of geirriteerd beneden bent, dan zou ik me dus maar helemaal geen zorgen maken. Ook zou ik proberen om inlegkruisjes te mijden. Ze schijnen de mate van witte vloed namelijk te kunnen verergeren.
Nou ik zat in de laatste week van mijn cyclus (wel nu zo'n anderhalve maand met de pil gestopt). Afgelopen weekend weer veel witte vloed, dacht dat ik ongesteld werd (want ik had afgelopen zaterdag mijn menstruatie verwacht), maar nee. En nu ben ik inmiddels 3 daagjes overtijd, helemaal geen ongi klachten maar ook de zwangerschapstest was negatief vanmorgen ... Ik snap er helemaal niks meer van. Ik slikte een lichte pil voor nog geeneens 1 jaar, ben wel eens eerder gestopt maar had dit toen niet ... Wel hebben we regelmatig geklust, en afgelopen zaterdagavond dacht ik mijn rechter eierstok te hebben gevoeld; gewoon zo'n steek af en toe als je in een bepaalde houding gaat zitten, en met achterover hangen was het weg. Zo lastig heh ....
Het kan onschuldig zijn, maar het kan ook zeker goed een candida infectie zijn. Vaak zijn de symptomen jeuk, rood, dik, ruikt enz. maar het kan ook beginnen met witte vloed wat geen van deze symptomen heeft, wat dan ook later komt. Hou het even in de gaten zou ik zeggen. en anders kan de huisarts vast wat voorschrijven.
Ja maar het is juist enkel de witte vloed. Verder jeukt het niet, brandt het niet, zijn mijn lippen gewoon mooi zachtroze en het stinkt ook niet - het ruikt simpelweg naar niks ...