Ik ben op zoek naar ervaringen van vrouwen die ná een behandeling van de ziekte van Asherman weer zijn gaan proberen om zwanger te raken. Ik ben net behandeld voor Asherman, na drie miskramen. Alles is weer helemaal goed nu en ik mag weer gaan proberen. Maar ik ben best bang. Wat als het weer een miskraam wordt? Duurt het langer dan normaal? Brengt een zwangerschap of een bevalling complicaties met zich mee? Ik hoor graag verhalen. Groetjes, Em
Nee hoor, ik denk alleen niet dat er nog iemand zich gemeld heeft met deze kwaaltjes... (Ik heb geen flauw idee wat het is, dont blame me) S6 meid!
Dankjewel Asherman betekent dat de binnenkant van je baarmoeder is verkleeft na een miskraam/currettage/bevalling. Je menstrueert dan niet of aanzienlijk minder dan normaal, en een nieuw vruchtje kan zich niet meer hechten. Dit zorgde voor mij voor miskraam 2 en 3.
Oei... bah bah... Nou dubbel zoveel succes toegewenst dan! Ik heb zelf ook een zw mogen mee maken, welliswaar van korte duur. Maar dat gevoel, pfieuw wat heerlijk. Ook wij gaan weer voor een volgende ronde... Nogmaals heel veel s6!!
Sorry ik heb er (gelukkig) ook geen ervaring mee. Wel een curretage gehad in april en nu nog steeds bezig om mijn cyclus weer op orde te krijgen.. laat staan zwanger worden! Succes en sterkte!
Hier dan wel een dame met asherman helaas gekomen door de curretage na een miskraam van een eerste zwangerschap. Ondertussen 3x geopereerd 1x curretage 1x hystroscopie ivm kijken of ik een baarmoeder afwijking had en toen er achter gekomen dat ik asherman had en daarna operatie asherman gehad. Gelukkig had ik de mazzel dat het alleen in de baarmoederhals zat en ik dus geen spiraal of hormoonpillen hoefde en weer mag beginnen, woensdag wel controle of het nog steeds vrij van verklevingen is. Maar inderdaad erg veel mee bezig met het zwanger worden terwijl je je dr niet mee bezig wil houden omdat je bang ben het heel snel te weten en dus in de stress zitten of het dit X wel goed gaat! Met wel een kloppend hartje snap dus heel goed je onzekerheid. En ik voel dan ook me eigen eisprong voordeel en nadeel je weet precies wanneer je het vruchtbaarste ben maar haalt wel soms het spontane er af en frustratie als je vriend dan juist op die dag geen zin heeft haha
Wat een rotsituatie he, Sortie? Bedankt voor je berichtje Bij mij zat het ook vrij aan het begin van de baarmoeder. Denk jij ook zo vaak aan een mogelijke nieuwe zwangerschap, en vooral wat daarna gebeurt? Of het dan weer terugkomt?
Em1985 sorry voor de langzame reactie! Zeker een rot situatie maar ben afgelopen woensdag bij de arts geweest en de verklevingen zijn weg gebleven en kan nu heel voorzichtig zeggen dat ik zwanger ben maar nog maar 4 weekjes en 2 dagen dus heel kort hopen dat het nu goed gaat! Ben wel wat voorzichtig en bang natuurlijk!
Helaas heb ik er wel ervaring ermee. Ik had ook Ashermann. Ik ben hiervoor behandeld met succes. Nadat we groenlicht kregen, ben ik eigenlijk meteen zwanger geraakt en ook gebleven. In september ben ik bevallen dmv keizersnede van een dochter. Dus niet de hoop opgeven! Binnenkort wel weer een controle op verklevingen, omdat ik ben bevallen door en keizersnede. Waar ben jij behandeld?