Hoi mischien heel raar maar twijfel heel erg of ik zwanger kan zijn?? En ik denk dat jullie daar wel meer van weten.. Heb onlangs gevreen met me partner. We hebben het veillig gedaan omdat ik niet aan de pil ben. Maar het condoom was afgegleden. Heb de volgende ochtend gelijk een morning after pil gehaald. We willen wel kinderen maar nu nog niet en zijn ook net pas samen. Ook was het me vruchtbare periode. Maar een dag later hebben we het weer gedaan maar toen scheurde het condoom ja erg joh. maar kreeg 2 dagen daarna wel een bloeding van 2 dagen. Dat is mischien van de morning after pil geweest. Maar in de bijsluiter staat ook dat hij maar eenmalig werkt. Als je daarna weer onveilig vrijt werkt hij niet. Moet nu over 4 dagen ongesteld worden. Maar heb sinds een week ook last van vage kwaaltjes. En dat hoeft natuurlijk niks te zijn maar twijfel wel. Ben heel erg emotioneel en heb last van me darmen en onderbuik. Ook heb ik last van hoofdpijn en ben ook erg afwezig. Eigelijk moet ik ook gewoon een test halen om alles uit te sluiten maar ik dacht vraag hier wat raad??
hoi de kans dat je zwanger bent is erg klein. De map gooit de hormonale situatie zo in de war dat de kans daarna op zwangerschap niet uitgesloten, maar wel buitengewoon klein is. Waarschijnlijk heb je kwaaltjes door de map of door de stress. Wacht af of je ongesteld wordt, dat kan ook anders zijn omdat je cyclus nu beïnvloed is door de map. Als je niet ongesteld wordt kun je testen. Door de map en de stress kan je ongesteldheid uitblijven zonder dat je zwanger bent. Probeer geduldig af te wachten. Bedenk ondertussen of condooms dan nu handig zijn voor jullie. Als het meer gedoe oplevert en daarna stress vanwege kans op zwangerschap kun je de nuva ring, het spiraaltje of de pil overwegen. Mirjam