moe veel pijnlijke harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pattyxx, 16 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pattyxx

pattyxx Actief lid

12 dec 2014
    130
    0
    0
    Hallo
    Ik ben nu 23 weekjes vanaf 21 weekjes en een paar dagen begon de ellende.
    Ik kreeg tijdens het werk veel harde buiken.
    Ik dacht het hoort erbij ga maar verder met werken.
    Met 22 weken contact verloskundige gehad omdat de harde buiken veel terug kwamen en ook soms pijn deden ongeveer 20 harde buiken per dag ongeveer de helft daarvan doet ook pijn.
    Verloskundige zei stoppen met werken en veel rusten geen huishouden of iets in de richting doen.
    Nu lig ik dus al een week thuis veel op de bank.
    Harde buiken blijven maar zolang ze niet 6x per uur kwamen konden ze niks doen en moet ik blijven rusten.
    Vandaag weer zware dag veel harde buiken en ook veel pijnlijke.
    Ik ben zo moe Door al die harde buiken maar kan maar niet slapen.
    Vanmorgen onder de douche kreeg ik tijdens de harde buik veel pijn in mijn buik links nu blijf ik maar weer de een naar de andere harde buik krijgen.
    Douchen met harde buik helpt niet goed aangezien ik tijdens het afdrogen de volgende harde buik krijg.
    Iemand tips wat ik nog verder kan doen om de harde buiken minder te laten worden.

2. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik heb ook enorm last gehad van harde buiken vanaf ongeveer week 15 denk ik, op advies van de verloskundige ben ik rustiger aan gaan doen en ben ik recentelijk minder uren gaan werken en nu is het al iets beter. Ze deden bij mij echter nooit pijn.

Als het bij jou niet minder wordt door rust en ontspanning zou ik toch opnieuw aan de bel trekken bij je verloskundige ook omdat harde buiken geen pijn mogen doen...

3. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Inderdaad, aan de bel blijven trekken en eventueel vragen om een cervixmeting.
    Het kan echter zo zijn dat jij gewoon een heel gevoelige baarmoeder hebt, maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen!

4. pattyxx

pattyxx Actief lid

12 dec 2014
    130
    0
    0
    Ik had inderdaad al gevraagd of er geen cervixmeting nodig was maar dit wilde ze nog niet doen omdat anders me baarmoeder nog meer geprikkeld wordt

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ze kunnen ook een uitwendige meting doen, als is die iets minder betrouwbaar

6. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Meid laat je doorsturen naar de gyn en wel meteen! Ze kunnen je vaginale tabletten geven om de harde buiken te verminderen en zelfs te stoppen. Ik ben van mijn dochter met 26 weken bevallen door harde buiken en dat had voorkomen kunnen worden als die verrekte vk me had doorgestuurd.
    Ook checken ze of je geen infectie heeft en ook dat kunnen ze behandelen.
    Ik krijg nu die tabletten en regelmatige cervixmetingen en tot nu toe gaat alles goed.
    Ik wil je niet bang maken maar je moet de vk links laten liggen en door naar de gynaecoloog. Als is het maar om je onrust weg te nemen.
    Beterschap! ! Veel liefs!

7. pattyxx

pattyxx Actief lid

12 dec 2014
    130
    0
    0
    Ik heb nu al 9 harde buiken gehad op ander half uur maak me nu ook echt zorgen ga zo bellen wat ik moet doen Ik lig al bijna de hele dag op de bank

8. Sleepy82

Sleepy82 Lid

23 jul 2012
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ook hier een vroeggeboorte Mede door een eigenwijze Vk die het niet nodig vond om mij door te sturen naar een gynaecoloog na hele duidelijke signalen. Ik werd uitgelachen toen ik zei dat ik te vroeg zou bevallen...6 dagen daarna gebeurd het toch echt.

Nu opnieuw zwanger en door de medische indicatie vanwege de vroeggeboorte een uitgebreid traject bij de gynaecoloog en krijg nu proluton en jawel, cervixmetingen. Je moet bellen en je niet laten afschepen! Jij kent je lijf het beste en het voelt niet goed als ik het zo lees.

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Vervelend he die pijnlijke harde buiken! Ik heb er ook last van en ben vorige week helemaal nagekeken in het, maar het zorgt hier gelukkig (nog) niet voor ontsluiting (inwendig gecheckt).
    Nu toevallig ook al 4 gehad in een half uur tijd en vind het wel weer veel worden achter elkaar.

Heb jij al gebeld? Hopelijk kijken ze alles even goed na!

10. pattyxx

pattyxx Actief lid

12 dec 2014
    130
    0
    0
    Ik heb nog steeds regelmatig harde buiken ongeveer om de 10 min moet om 20 voor 9 bij de verloskundige zijn hoop dat me meisje nog een paar weken minimaal blijft zitten

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik hoop het ook voor je!! Goed dat je gebeld hebt in ieder geval, heel veel succes zometeen!

12. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Patty bellen en wel nu! Zeg maar dat je doorgestuurd wil worden naar het ziekenhuis daar zijn altijd gynaecologen aanwezig en ze zullen je aan het ctg leggen en controleren hoe actief je baarmoeder is. Laat je niet afschepen net zoals mij en sleepy. Bellen! Heel veel succes!!! Xxxx

13. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Oh zag dat te laat dat je al mocht komen. Ik hoop dat je doorgestuurd word. Heel veel succes en geluk meis!!! Xx

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    En, hoe gaat het nu?

15. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Ik denk ook aan je! X

16. pattyxx

pattyxx Actief lid

12 dec 2014
    130
    0
    0
    Gister avond bij de vk nog geweest buik was rustig geworden ondertussen baarmoedermond voelde nog dicht aan en lang.
    Vandaag toch nog even in het ziekenhuis geweest mond was 4cm en baarmoeder was gelukkig dicht konden niks geks zien urine weer gecontroleerd maar was ook schoon dus weer rusten en nog eens rusten.

17. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Wat goed Patty! Maar hou in gedachte dat je altijd kan vragen om medicatie. Ik gebruik Utrogestan helpt om de baarmoeder rustig te houden. Ik hen gisteravond de hele tijd aan je gedacht! Heel veel geluk verder! X

18. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hoi Patty, je verhaal is heel herkenbaar. Ik heb ook tijdens mijn zwangerschap heeeeeel veel harde buiken gehad en soms deden ze ook pijn. Mijn zoontje was erg druk en volgens mij kwam het daardoor. Hoeveel rust ik ook nam,mik bleef ze houden, ook inderdaad onder een warme douche en zelfs in bad. Hij is met 36 weken geboren wegens zwangerschapsvergiftiging. Het hoeft dus geen slecht nieuws te zijn, bij mij was de bmm ook rond de 4 cm op jouw termijn ongeveer...
    Succes!

19. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Helpt Utrogestan ook echt tegen harde buiken? Dat lijkt me voor een eventuele volgende zwangerschap voor mij heel fijn, want ik werd helemaal gek van de harde buiken...

20. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik had ook veel harde buiken vanaf week 16/17. Gek, onzeker en bang was ik ervan. Met 23 weken volledig gestopt met weken, dit hielp wel wat. Dagelijks lekker warm bad genomen. Wat bij mij ook goed hielp waren 2 tabletjes magnesium citraat.

Rust rust en nog eens rust. En als het erger word bellen! Hier ben ik trouwens met 39+1 bevallen.

Deel Deze Pagina