help, een ongeruste vrouw!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door noukie 1992, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    #1 noukie 1992, 22 feb 2016
    Laatst bewerkt: 22 feb 2016
    Hi Meiden,

Ik voel me een beetje ongemakkelijk...
    Ik heb vorige maand een normale cyclus van 29 dagen gehad.
    27/01 had ik een positieve ovulatie test en daarna is mijn lichaam wat raar beginnen doen.

Dinsdag 02/02 heb ik een lichte bloeding gehad, en vanaf die tijd een constant drukkend / aanwezig gevoel in mijn onderbuik.
    Daarna begonnen er andere kwaaltjes te volgen, rare smaak in de mond, geconstipeerd, mijn borsten lijken groter, ontzettende honger maar niet kunnen eten omdat alles wat ik zie of ruik me misselijk maakt (moet wel niet overgeven), ik ben hierdoor inmiddels 5 kg afgevallen, ben ontzettend moe, lichtgeraakt, ... en nog allerlei kleine dingetjes waaraan ik merk dat mijn lichaam anders is / doet en ik niet mezelf ben...

Nu op 08/02 ben ik zoals gepland ongesteld geworden, dit was 1 dag bruinverlies, 1 dag heel veel helder rood bloed en dan nog 3 dagen veel minder bloed verlies (helder licht en donker rood bloed) dus van 08/02 tem 12/02 ongi.
    Deze menstruatie verliep ook net iets anders dan dat ik gewend ben, ik heb ook geen menstruatiepijn ondervonden enz...

Omdat ik me zo raar voel heb ik een week geleden een zwangerschapstest gedaan, deze was negatief.
    Ondertussen ben ik ook weer aan het ovulatietesten en in de tussentijd heb ik nog geen nieuwe piek bereikt.
    Nu heb ik sinds eergisteren 's avonds 20/02 licht bruin bloed verlies, 21/02 iets meer bruin bloedverlies en vandaag nog steeds bij het naar toilet gaan bruin bloedverlies...

Kan het zijn dat ik misschien toch zwanger ben, ondanks de negatieve test en het feit dat het leek alsof ik toch ongesteld ben geweest??

Ik ben reeds een aantal maanden van de pil en heb eigenlijk meteen een regalmatige cyclus gehad .

Ik voel me raar en erg onzeker, zijn er nog vrouwen met deze ervaring of anderen die me advies kunnen geven?

Alvast bedankt!

2. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Het kan zijn dat je lichaam nu gewend raakt aan een andere hormoonhuishouding (zonder pil) en daardoor 'gekke' symptomen gaat vertonen. Ik kreeg overal puisten, slapeloze nachten, gevoelige borsten en was geïrriteerd en moe.. ik dacht ook echt zwanger te zijn maar was dat dus niet. Echter was ik daarna wel snel zwanger, bij mij was het dus een teken dat mijn hormonen volop aan het regelen waren en de hormonen van de anticonceptie uit mijn lichaam waren. Tuurlijk kan het zijn dat je alsnog zwanger bent, maar alleen een test kan daar zekerheid in geven.

3. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Snap het ontpillen niet... als je van 1x de pil vergeten al zwanger kan worden... waarom heeft iedereen het dan over ontpillen?
    Dat zijn de exacte woorden van meerdere artse hier.

Ik zou langs een huis arts gaan... meer kunnen we er niet over zeggen. Zou best kunnen dat je toch wel zwanger bent... misschien is het juist iets anders.

Maar dat ontpillen is echt flauwekul verhaal

4. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Bedankt alvast dames!
    Denk inderdaad niet dat het aan het ontpillen ligt, ik heb meteen een regelmatige cyclus gekregen nadat ik gestopt ben met de pil, ook heb ik elke maand een eisprong kunnen waarnemen met testen en heb ik deze ook steeds gevoeld.
    Het lijkt me dus dat mijn lichaam zich meteen juist heeft kunnen aanpassen en dat dit verder niets meer met mijn pil te maken heeft.

Maak me echter wel een beetje ongerust, ik voel me raar en niet mezelf en nu opnieuw dat bruin bloed verlies ... :(

Alle Eigen ervaringen en advise zijn welkom!:(

5. blabla85

blabla85 Lid

9 okt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik met de pil was gestopt had ik meteen een regelmatige cyclus van 28 dagen. na 7/8 maanden werden dit opeens langere en onregelmatige cyclussen van rond de 40 dagen.. Nu weer regelmatige cyclussen van 32 dagen.

Of ik pas later ging ontpillen geen idee..maar denk het dus wel.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Je cyclus kan altijd regelmatig zijn en dan zomaar ineens een keer totaal anders. Ineens een langere cyclus, tussentijds bloedverlies, rare symptomen oid. Je hormoonhuishouding is geen robot en kan door allerlei invloeden ineens veranderen. Je zou nog eens een test kunnen doen voor de duidelijkheid. Temperaturen geeft een goed inzicht in je cyclus. Ovutesten blijven toch altijd ietwat twijfelachtig. Ik gebruik ze ook en vind ze handig maar weet dat ze geen garantie geven..

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hahaha, dan hebben artsen er zeker totaal geen verstand van en jij wel met je onzin dat ontpillen?!? Ben jij fertiliteitsarts?

Van 1x de pil vergeten kun je zwanger worden, maar die kans is zeer klein. Want het heeft er ook nog mee te maken wanneer je de pil in de strip vergeet. 1 pil vergeten schijnt trouwens niet eens erg te zijn.

De meeste vrouwen hebben wel degelijk ontpilklachten. Onregelmatige cyclussen of een cyclus die niet op gang komt na pilstop. En jawel, dat komt allemaal door het stoppen met de pilhormonen. Mijn huisarts, vrouw en afgestudeerd, zegt dat je cyclus eigenlijk pas na een jaar na pilstop weer helemaal op orde is. Zelfs de verloskundige op deze site zegt dat.

Ontopic:
    TS, als jouw klachten van een zwangerschap zouden komen, komt dat dus door HCG-aanmaak en moet dat dus nu wel duidelijk zichtbaar zijn op een zwangerschapstest. Zo niet, dan denk ik dat je nog last hebt van wisselvallige cyclussen na pilstop. Was je al herl lang gestopt met de pil of slechts een paar maanden?

Ken er genoeg hier die eerst een paar keurige cyclussen hadden na pilstop waarna hun cyclus alsnog op hol sloeg.

Maar doe anders nogmaals een test. Bij zwangerschap zou er toch echt een tweede streepje zichtbaar moeten zijn.

8. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dit is pas flauwekul.

9. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Noukie,

Wat vervelend he, die onzekerheid!
    Ik ben in juni 2015 gestopt met de pil en had ook meteen een regelmatige cyclus. Toch lukte het ons niet om in die eerste maanden zwanger te worden. 1 maand (okt) was ik, net als jij, ervan overtuigd dat ik zwanger was. Ik had pijnlijke borsten, voelde een gekke druk in m'n buik en het leek ook alsof m'n borsten waren gegroeid. Ik was dan ook erg verbaasd en teleurgesteld dat ik een paar dagen later gewoon ongesteld werd.
    Dat was het moment waarop ik tegen mezelf zei er minder mee bezig te zijn, ik maakte mezelf gek en dat wilde ik niet. In november en december was m'n menstruatie anders dan anders. Ik hield het op m'n hormonen en ontpillen! Begin febr testte ik positief, tegen alle verwachtingen in. Ik was er die maand helemaal niet mee bezig!

Proberen er minder mee bezig te zijn heeft mij erg geholpen! Tuurlijk is het moeilijk, je probeert toch te klussen rondom je eisprong maar ik vond meer rust! Niemand kan het me vertellen maar ik denk dat mijn lijf vanaf nov/dec m'n hormoonhuishouding weer op peil had (uiteindelijk nog vrij snel). Ik geloof dus zeker in het ontpillen!

10. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Noukie,

Jouw verhaal lijkt op mijn verhaal...

Sinds september 2015 gestopt met de pil. Redelijk regelmatige cycli, positieve ovulatietesten etc. Die testen gaven tijdens 3 cycli aan, eisprong dag 18. Ik weet dat tempen het meest betrouwbaar is, maar heb ik nog niet gedaan.

Nu een korte cyclus van 24 dagen, op DPO 7 dus 1,5 dag roodverlies en toen klaar. Vanochtend zwangerschapstest gedaan, niet zwanger.

Voel me al slecht sinds het stoppen met de pil, veel dezelfde symptomen als jij, echter ik ben ruim 3 kilo aangekomen... :(.

Heb continu pijn in mijn eierstokken en rug en buik. Speciaal dat baart mij zorgen. Ik ben hiervoor 2 weken geleden bij de huisarts geweest. Die kon tijdens het onderzoek (inwendig en uitwendig) niks ontdekken, maar als alles aanhield, dan moest ik terugkomen en kreeg een doorverwijzing voor een echo. Ik ga vrijdag weer naar de huisarts en hoop dan de doorverwijzing te krijgen. Als die pijn maar stopt... Wil gewoon weten wat het is.

Kan je dus helaas niet helpen, maar snap wel je gevoel heel goed. Wil je ook heel erg veel sterkte wensen! Koppie op!!!

11. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw

Ja ik heb ondertussen bijna een maand onophoudelijk een drukkende pijn met af en toe een steek in mijn onderbuik precies ter hoogte van men eierstokken + alle andere kwaaltjes die ik boven al noemde..
    Ik hoop dat ik mezelf misschien gewoon wat gek maak en dat er niets aan de hand is want begin me stilletjes zorgen te maken.
    Ik zal deze week of cyclus nog even aanzien en hopen dat het betert, anders toch maar naar de huisarts...
    Stiekem misschien toch hopen dat ik zwanger ben, maar daar moet ik maar eens mee gaan stoppen :(...

Ook voor jou veel sterkte, hopelijk weet je snel meer, laat misschien iets weten als je wil?

12. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje!
    Ik voel gewoon zoveel dingen op dit moment, heb ook een volledige karakter switch doorstaan door het stoppen met de pil.
    Ik voel me werkelijk een alles verslindend monster op sommige momenten omdat ik zo onuitstaanbaar ben omdat al mijn emoties op een rollercoaster lijken te zitten ...
    Ik weet mezelf dus even geen raad en denk dat ik inderdaad wat meer afstand moet nemen .. :(

13. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL

Zeker laat ik wat weten! Weet je, onophoudelijke pijn lijkt me nooit echt goed. Dat is ook de reden geweest dat ik naar de huisarts ben gegaan.
    Als je echt pijn hebt, zou ik dat ook doen als ik jou was. Niet onder het mom van : ik wil zwanger worden, maar meer: ik heb pijn en dat voelt niet goed.
    Doe rustig aan!

Deel Deze Pagina