Ik heb een vraag over een zwangerschapstest, ik probeerde net naar de wc te gaan en ik plaste er naast waardoor er paar druppels erop kwamen.. Maar hij gaf niets aan en verkleurde ook niet, waarop ik na een kwartier het weer probeerde en toen kon ik er wel vol op plassen en hij verkleurde ook, en het zandmetertje begon te knipperen.. Na enkele minuten gaf hij aan niet zwanger hoe betrouwbaar is deze resultaat nu?
Hij is gewoon betrouwbaar hoor. Heb ik ook wel eens gehad. Waarschijnlijk had je nog re weinig urine de eerste keer en dan gaat hij niet lopen. Ongeacht dat je paar druppeltjes op de test hebt gedaan. Morgen of straks nogmaals proberen. Kan zijn dat je wel zwanger bent, maar nog te weinig hcg voor de test. Als de test niet goed zou zijn gegaan, zou hij niks aangeven. Ook geen zandlopertje.
Dankjewel, ja ik wil niet zwanger zijn dat is het punt.. Omdat sommige mensen zeggen dat als er eenmaal urine op is gekomen al gebruikt is.. Maar de eerste keer kwamen er enkel druppels op omdat ik hem er niet goed onder hield, hij verkleurde ook niet echt.. Dus tweede keer ging het wel goed en gaf niet zwanger, dus ik neem aan dat de resultaat wel betrouwbaar is ongeacht de eerste keer er een paar druppels op kwamen..
Als ik het goed begrijp heb je 1 test 2 keer gebruikt? Zoja je kan niet dezelfde test 2 keer gebruiken
Nouja twee keer gebruikt, ik wilde hem de eerste keer gebruiken maar ik plaste ernaast waardoor er vgm enkele druppels op de clearblue digital waren gekomen.. Hij gaf niets aan geen zandloper en verkleurde niet eens niets, dus tweede keer ging ik het weer proberen waarbij ik dit keer wel goed mikte en het staafje kon onder plassen.. En toen begon hij wel te berekeken of ik zwanger was of niet, met als resultaat: Niet zwanger..
Tip: vang de urine op in een plastic bekertje O.i.d. Ik ben ook niet zo'n goede staafjesplasser. En het is zonde van zulke dure testen als je ze verprutst. Ik denk dat deze test overigens wel betrouwbaar was. De test gaan pas "aan" bij voldoende urine en doet dat z'n meting. En dat is de tweede keer pas gebeurd.
Ja dat zou ik ook denken, maar hier krijg ik een andere antwoord: Zwangerschapstest - wel of niet betrouwbare resultaat - Zwangerschap - Medisch Forum - Dokter.nl
Wat een onzin. Als de test niet meer betrouwbaar was, gad hij waarschijnlijk niets meer gedaan en ook geen controle streep gehad (dat is lastig bij een digitale). Maar omdat de test niets heeft gedaan i.e.i. Had hij te weinig urine en heeft hij niets gedaan. Na de 2e poging had je wel voldoende urine en is toen gaan lopen. Anders had je echt wel een foutmelding gekregen of dat hij niks meer zou doen. Denk bijna zeker te weten dat hij te vertrouwen is en dat je niet zwanger bent. Ik reageer op jouw linkje overigens. Maar wil je het zeker weten, toch nog eens testen (opvangen in een bekertje)