ik weet het even niet meer...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door localoca, 15 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. localoca

localoca Lid

13 jul 2016
    25
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    hoi ik had bloedtest laten doen en me vriend een potje ingeleverd om te berekenen hoeveel kans is op zwangerschap omdat ik de mm
    ingaat maar nu ben ik 6dagen overtijd (2x negatief getest trouwens) maar de bloedtest die ik had moest 1week voor me menstruatie
    maar aangezien die niet is gekomen vraag ik me af of dit invloed heeft op het onderzoek??? heeft iemand dit eerder hier mee gemaakt? of iemand die het weet?

verder had ik eergister sex helemaal niks aan de hand sterker nog ik had heel heftig orgasme maar 1min nadat we klaar waren en me vriend naar de badkamer liep.. begon ik ik het uit te gillen van de pijn.. toen ging naar de wc ik dacht mischien me menstruatie nu op gang kwam maar geen bloed niks! maar de krampen werden erger en erger de laatse x dat ik deze krampen heb gevoeld was met het HSG onderzoek (ook zo hel!) dus ik begon te zweten ik werd misselijk overgeven en gevoel dat ik een blackout kreeg me vriend schrok zo dat hij me naar het ziekenhuis wou brengen... toen ben onder douche gaan staan me een warme straal op me buik en toen zakte de kramp langzaam weg... de pijn zat links&rechts had gevoel dat ik uit elkaar getrokken werd... wie heeft dit eerder mee gemaakt? ik maak me erge zorgen dus heb de HA gebeld en ik kan pas maandag terecht voor onderzoek pfffffff als ik niet ongesteld bent... ik test steeds negatief ik heb dit nooit eerder meegemaakt en nu ik dit typt krijg af&toe een steekje links en rechts vlakbij me liezen weet ff niet hoe het heet..

en ik heb na eisprong altijd vreselijke last van me borsten.. je hoef er al na te kijken en ze doen pijn... maar n u na eisprong geen pijnlijke borsten maar wel een stuk groter en voller.. snap er niks van verder heb ik af&toe spierpijn in me bovenbenen maar verder geen symptomen niet misselijk ofzo.. en rommelende darmen heb ik altijd wel gehad.. dus daar link het niet aan me moeder en vriend denken wel dat ik zwanger ben pff maar afwachten tot maandag of tot de rode duivels komen... want ikzelf durft het niet meer te hopen het doet niet eens pijn meer bij negatieve test omdat dat al gewend ben zou toch wel super zijn als t zo is dan hoef ik geen IUI meer te doen hihi maarja alsnog ik weet allemaal ff niet meer en aangezien ik pas maandag terecht kan wordt ff weekendje piekeren ik durf geeneens sex meer te hebben nu want ik ben echt bang voor die krampen ik had gevoel dat ik doodging ofzo...

dus je advies tips en jou verhaal zijn hier welkom want van dat googlen de hele tijd wordt ik niet wijzer het kan van alles zijn... en dat maakt me bang

2. Rianne86

Rianne86 Actief lid

11 jul 2011
    114
    1
    0
    Wat een heftig verhaal zeg! Ik ben er niet mee bekend maar wil je wel sterkte wensen!
    Welke test heb je gedaan?

3. localoca

localoca Lid

13 jul 2016
    25
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    hoii dankjewel !!
    ja ik weet die naam van die test even niet meer maar het is dat dat ze je kans op zwangerschap berekenen en als het onder de 30% is dan gaan ze me helpen met IUI of IVF maar als het boven de 30% is dan heeft de behandeling geen zin (volgens hun) dusjah was benieuwd of het invloed had omdat ik 1week voor me menstruatie de test moest afleggen en ik het nu niet ben geworden.. 21e krijg ik de uitslag trouwens

xxx

4. Rianne86

Rianne86 Actief lid

11 jul 2011
    114
    1
    0
    Oké! Heb je niet een zwangerschapstest van Kruidvat gedaan de 2v5? Wie weet😉

5. localoca

localoca Lid

13 jul 2016
    25
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    ja heb dr al 2gedaan van kruidvat maar negatief vandaar de afspraak met de ha zo vreemd allemaal ik weet dat ik mischien bij die groep kan horen die te weinig HCG aanmaakt maar durft er niet in te hopen.. na jarenlange onvruchtbaarheid... en vreemde is dat ik nu net juist ff had losgelaten omdat ik de test van het ziekenhuis wou af wachten en dan zien we wel verder.. maarjaa nu dit.. er gaan nu allemaal ramp scenario's door me hoofd zoals BBM of miskraam ofzo.. of iets raars bij me eilijders of baarmoeder.. want die krampen waren echt een hel

6. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Is de reden bekend waarom je de mmm in moet?
    De pijn die jij omschrijft doet me namelijk denken aan een endometriosecyste die mij was gesprongen. Gebeurde ook na de seks.. Het deed verschrikkelijk pijn en na ongeveer een uurtje trok het langzaam weg. Bij mij was al endometriose geconstateerd en ok herkende de pijn omdat er al eerder een keer een cyste was gesprongen.

7. localoca

localoca Lid

13 jul 2016
    25
    0
    0
    NULL
    Rotterdam

Wowwww heftig zeg hoe zijn bij jou erachter gekomen dat je endometriose had??? En was je daarbij ook overtijd en gezwollen borsten??
    En moest je ook bijna flauwvallen zweten en overgeven van de pijn?

Ik heb verschillende bloedtest gedaan omdat er schijnt iets niet goed te gaan met me LH en FSH ze geven geen voldoende stof af om een signaal naar me hypothalamus te geven dat ik eisprong heb verder heb ik dat afgelopen 5jr een regelmatige menstruatie verder is er een hsg onderzoek geweest geen afwijkingen gevonden en baarmoeder zag er ook mooi uit en verschillende uitstrijkjes en echo's maar dit ziekenhuis wil die test niet opnieuw doen omdat t voor hun niet relevant lijkt ... Omdat ik alles al heb gedaan kwa onderzoek behalve een kijkoperatie

En wat gaan ze bij je doen als er een cyste is gesprongen??

8. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Niet schrikken hoor, hoeft bij jou helemaal niet zo te zijn!
    Ze zijn er bij mij achter gekomen toen er een hele grote cyste was gesprongen en de pijn bleef aanhouden. Ik ben toen naar de eerste hulp gegaan. Ze dachten aan een blindedarmontsteking en ze hebben direct een kijkoperatie gedaan. Toen bleek het een gesprongen 'chocoladecyste' te zijn en er zaten er nog meer die ze hebben verwijderd. Helaas komen die met endometriose gewoon terug maar ze zijn nooit meer zo groot geworden. Wel zijn er nog twee keer kleinere gesprongen, wat net zo'n pijn deed maar wel wegtrok na een uur. Ik kon me vooral niet bewegen van de pijn en wat jij omschrijft van het uit elkaar getrokken worden voelde ik ook. Het is dan dus bloed wat de maagwand irriteert en zo'n pijn doet. Maar dat lost vanzelf op. Mocht het endometriose zijn dan betekent dat natuurlijk wel iets voor de vruchtbaarheid (hoeft niet).
    Maar nogmaals, het kan bij jou ook een hele andere oorzaak hebben!

9. localoca

localoca Lid

13 jul 2016
    25
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    k ben mezelf ook veelste gek aan het maken heeft natuurlijk ook geen zin alhoewel je verhaal idd lijkt klopt met de mijne Ik wacht wel ff af wat de HA zegt maandag en hopelijk krijg geen kramp dit weekend ben dr best bang voor bedankt voor je verhaal nu heb ik weer wat geleerd
    Xxx

10. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Geen dank! Ik hoop dat het allemaal meevalt, maar een kijkoperatie zou sowieso misschien wat duidelijkheid kunnen geven! Wellicht vinden ze een oorzaak van je onvruchtbaarheid of kunnen er juist dingen uitgesloten worden... Heel veel succes in ieder geval en als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

11. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Komt me bekend voor....bij mij was mijn LH ook niet sterk genoeg om een eisprong in gang te zetten.
    Ik had een redelijk regelmatige cyclus, pijn in mijn borsten na mijn 'eisprong' maar dus geen echte eisprong, dit werd elke maand een cyste en verdween weer als er een nieuwe cyclus aanbrak.
    Het kan wel zo zijn dat je lichaam heel soms geen goed seintje geeft om te menstrueren, want eigenlijk hoort het niet te menstrueren als er geen eisprong is geweest natuurlijk, vandaar dat je overtijd kan zijn.
    Mag ik vragen of je progesteron getest is tussen 5 a 7 dagen na je vermoedelijke eisprong?
    Veel ziekenhuizen zijn hier namelijk jammer genoeg laks in en vinden het al prima als je eitje groeit en je een beginnende LH piek hebt.

12. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Dat verklaart ook de krampen waarschijnlijk....een cyste kan heel pijn doen.

13. localoca

localoca Lid

13 jul 2016
    25
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    yep ik ben getest op progesteron Donderdag middag krijg ik de uitslag. gisteren na de HA geweest die wilt over een week een bloedtest doen als de duiveltjes nog niet doorgekomen zijn en vandaag maar weer even een plasje inleveren.
    ik heb het verhaal voorgelegd aan de HA dat ik bang ben dat er een cyste zou zitten of zijn gebarst.. zij zij dat ik daar absoluut geen zorgen om moest maken want een cyste doet pijn aan 1kant van de buik? zij denkt meer dat me darmen van slag zijn ik heb al PDS dus me darmen zijn altijd van slag zij ik tegen dr.. en weet voor 100% dat niet me darmen zijn want voelde het zeg maar in me bekken.. en heb haar uitgelegd dat de pijn net zo heftig was als bij de HSG.. dus ze is op me buik gaan drukken en zegt dat er nog wel wat spanning op staat? pfff ik ben dus niks wijzer geworden en ik moet maar afwachten gelukkig krijg ik donderdag de uitslag en leg ik dit verhaal maar ff bij hun neer en kijken of hun wel weten wat er met mij aan de hand is..
    ik had nog een vraagje?
    afgelopen december heb ik dus een HSG onderzoek gehad en alles was prima.. maar het deed zo pijn dat vond ik dus ook raar?
    konden ze met die HSG zien of je een cyste heb of endometroise?
    of moet dat echt via een kijkoperatie?
    vaginale echo's heb ik ook vaak gehad daarop konden ze nooit wat zien..

nou ieder geval maar weer afwachten pff zenuwslopend dit
    ik heb ook verder geen zwangerschaps symtomen denk ik
    behalve dan dat ik nu al meer dan 2weken met vollere niet pijnlijke borsten loopt..
    me tepels zijn ook niet donker ofzo geen misselijkheid niks
    en geen druppel bloed verloren
    verlies wel meer wittig niet ruikende afscheiding maar verder echt niks...

14. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Jeetje wat een toestand zeg. Ik hoop dat je niet weer zo'n pijnaanval krijgt. Wat betreft je vraag over Endometriose. Op een echo kunnen ze zien of je last hebt van (chocolade)cysten. Maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat die er altijd al hebben gezeten. En Endometriose kunnen ze alleen 100% vaststellen door middel van een kijkoperatie. Ze sturen het weefsel dat ze weghalen dan op voor onderzoek en daar komt dan uit of het inderdaad Endometriose is.

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt maar voor nu zou ik als ik jou was niet uitgaan van een zwangerschap. Dan had de test denk ik al wel positief moeten zijn met de klachten die jij omschrijft.

Veel succes!

15. localoca

localoca Lid

13 jul 2016
    25
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Bedankt voor je antwoord op mijn vraag.
    denk ook idd niet dat ik zwanger bent
    Net naar de wc geweest en beetje bruin lichtroze verlies dus denk dat de duiveltjes zo doorbreken hellaas :(:( normaal heb ik dat ook niet breekt t gelijk door maar denk dat heel me lijf even helemaal van slag is
    Achjahh had ik wel verwacht maar stiekem blijf je hopen he :(
    Maarja als ik ongesteld moet worden hoop ik dat t nu doorbreekt want voel me nu net Een tikkende tijdbom die op ontploffen staat.
    En dan maar donderdag kijken wat ze met mij gaan doen in het ziekenhuis

Deel Deze Pagina