Duidelijke "plopjes"? Te vroeg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bellabella, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Hallo allemaal,

Ik zit nu in mijn 12e week van mijn eerste en ben natuurlijk superblij! Dinsdag heb ik de echo gehad en die was geweldig! Wat beweegt hij/zij al!

Ik voel al een tijdje enorme ploppen in mijn buik. Ik weet dat er ook veel met je darmen gebeurd maar ik heb eerlijk gezegd niet het gevoel dat dit mijn darmen zijn. Moet namelijk geen windjes laten door overtollig lucht ofzo , ook voel ik de ploppen vooral erg laag in mijn buik.

Kan dit denken jullie al de baby zijn die ik voel, of is het ECHT te vroeg? Hebben jullie deze plopjes ook? Ik heb ze nu elke dag en voorheen had ik ze nooit...

Groetjes Bella :rolleyes:

2. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Persoonlijk denk ik dat het nog iets te vroeg is.

3. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    vaak is het ook dat je darmen op een andere plek komen en je dat voelt.
    Bij mijn eerste voelde ik het eind 15e week en nu tussen de 13 en 14 weken. geniet nog maar even van de rust ;)

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Met 12 weken zou het goed kunnen dat je wat voelt, al is dat voor een eerste wel heel erg vroeg. Onze eerste voelde ik voor het eerst met 16 weken, deze met 12 weken en een paar dagen.

5. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Hmmmm, gek he?

Mijn verstand zegt ook dat het mijn darmen zijn, maar ik ken het gevoel echt niet en daarom zegt mijn gevoel vast de kleine! Maar die ploppen die ik voel heb ik ook niet eerder ergens gelezen dat dat het is wat je voelt... Hadden jullie die ploppen niet dan in je buik?

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    ben even ver als jij en had toevallig gister ook plopjes in mijn buik. zijn vast mijn darmen maar die had ik nog niet zo gevoeld. Heb ook heeeeel even gedacht: zou dit het al zijn? maar meteen wel bedacht dat dit vast nog niet kon!

7. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Toen ik zwanger was van de eerste voelde ik het met 16 weken, de tweede met 14 en nu had ik heel af en toe een plopgevoel rond de 11 weken. Het zou de baby kunnen zijn maar als het je eerste kindje is lijkt het mij dat hetje darmen zijn.

8. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Ik lag vanacht bijna te slapen toen ik wakker werd van een vreemd gevoel. Het leek wel of er een eitje aan het koken was in mijn baarmoeder. Ik ga er ook van uit dat het nog niet het kindje kan zijn wat ik voel maar het zal bij iedereen wel anders zijn.

Ik weet niet hoe het aan moet voelen? Zijn er dames die het eerste gevoel duidelijk kunnen omschrijven? Dan weten wij als leken ook wat we zouden kunnen voelen en of het onze darmen zijn of niet.

9. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Bij mij was het alle drie de keren net of er een vlinter in mijn buik zat, echt eenbeetje fladderend gevoel en hele zachte blopjes ech net zeepbellen die je voelde bewegen en ploppen in je buik zeg maar. Nu het wat groter is zijn het echt bewegingen maar merk ik wel dat mijn darmen zelf ook nog wel ploppen door de zwangerschap denk ik want dat heb ik normaal nooit.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt echt als je darmen hoor... Zou ook wel erg vroeg zijn om de baby al te voelen, zelfs als die heel hard beweegt.
    Er zijn wel vrouwen die bij hoog en laag blijven beweren dat het echt de baby is, (omdat ze het gevoel idd ook niet herkennen van eerdere darmperikelen), maar sprak een tijdje geleden een gynaecoloog en die zei: Sommige vrouwen willen gewoon perse dat het de baby is, die overtuig je niet en dan laat ik het maar zo... Is praten als Brugman en je bereikt er niets mee.

Maar goed, het zal de baby nog niet zijn, die voelde ik (wel vroeg met 16 wk) meer door draai- kriebel- en schuifbewegingen...
    Die ploppen zijn echt je darmen, die dus ook behoorlijk raar doen deze periode, :-D
    Nog ff geduld dus!

11. Ik zit in week 15 en gisteren voelde ik echt kriebels en beweginkjes. Had ik echt nog nooit eerder gevoeld en ik weet zeker dat dat niet mijn darmen waren :)
    Ploppent gevoel heb ik nog niet gehad volgens mij.

Deel Deze Pagina