werking eileider

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gastje, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gastje

gastje Lid

17 jul 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tussen kindje 1 en 2 heb ik een bbz gehad, hierbij is mijn eileider helaas verwijderd. Na kindje 2 heb ik weer een bbz gehad, nu is gelukkig mijn eileider bespaard gebleven Wel operatief vruchtje weggehaald. Nu inmiddels al weer een jaar bezig om zwanger te worden, maar helaas... Graag zou ik willen weten of mijn eileider nog werkte. Kan dit alleen operatief gecontroleerd worden? Heeft iemand hier ervaring mee? Na 2 kz en 2 bbz en een mk (ook operatief) ben ik die operatie's wel een beetje zat...

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Baarmoeder foto met contrast vloeistof kan kijken of het doorgankelijk is. Dat is belangrijk. Verder kan je met ovulatie testen kijken of je een eitje heb en ook een regelmatige cyclus kan een teken zijn dat het werkt, alleen die baarmoeder foto ( hsg) kan uitsluitsel geven of je eitje ook daadwerkelijk in je baarmoeder komt.

3. gastje

gastje Lid

17 jul 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! Is dit operatief, met die contrastvloeistof?
    Ik heb een duidelijke eisprong en ben zeer regelmatig ongesteld. De keren dat ik zwanger ben geweest, was ik het binnen 3 mnd...

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    HSG is niet operatief, het onderzoek duurt ongeveer een kwartiertje. Er wordt een eendenbek ingebracht en een klemmetje op de baarmoedermond gezet. Daarna wordt een slangetje ingebracht, waardoor de vloeistof ingespoten wordt. Dat is even naar, maar ook zo weer voorbij. Ondertussen worden dus foto's gemaakt, als alle vloeistof goed door kan lopen is de eileider dus goed doorgankelijk.

Maar gezien jou geschiedenis kan een gyn ook meteen een laparoscopie voorstellen.. Dat is een kijkoperatie, dus wel operatief. Maar alles is wel beter te zien. Een HSG kan namelijk nog niet altijd uitsluitsel geven of het allemaal wel goed werkt.

Deel Deze Pagina