automerk Kia

Discussie in 'De lounge' gestart door Coco, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij zijn een beetje aan het orienteren om volgend jaar een nieuwe (tweedehands) auto te kopen. We rijden nu nog steeds in een klein gebakkie en dat gaat met 2 honden en een kindje toch steeds krapper worden.

Qua merk hebben we niet echt een voorkeur of afkeur, het mag elk merk zijn eigenlijk. Wel willen een niet te kleine auto waar we als gezin nog een paar jaar lekker in kunnen rijden, ook als ons gezin uitbreidt.
    Een beetje rond zitten kijken op verschillende verkoopsites, ook op MP. Wat mij opvalt.... waarom zijn de auto's van het merk Kia zoveel goedkoper dan alle andere auto's? Is dat een relatief slechter merk of wat is de reden?

Als wij een Kia gaan kopen wordt het waarschijnlijk een Kia Rio van een jaar of 4 á 5 oud.

Zijn er hier Kia-rijders? Hoe bevalt het jou?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat heeft met de afkomst te maken zeg maar... Ik heb er niet zoveel verstand van hihi... koreaanse auto's zijn niet zo duur.
    Vaak is de binnenkant ook 'goedkoper' hoor. Maar dat maakt de auto niet slechter. Kia is trouwens onderdeel van Hyuandai , als je rondkijkt zul je zien, dat die ook relatief goedkoop zijn.
    Zo hebben wij een hyundai Accent. Een prima wagen en volgens de autokenners die wij indertijd informeerde, een 'ondergewaardeerde auto' . Prima, want daardoor was hij relatief goedkoop en hij rijdt heerlijk :) .

3. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik heb een Kia Picanto uit 2007! Wat een héérlijk autootje! Het is ons tweede autootje naast een Peugeot. Je rijdt over het algemeen vrij goedkoop. Op mijn autootje stond maar 14000km.. dus qua onderhoud nog helemaal niks gehad. Wat het op de langere termijn doet, dat weet ik niet.

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    O, dat wist ik niet joh, ben echt een leek op dat gebied. Zal ook eens gaan kijken naar Hyundais.

Het hoeft voor ons ook allemaal niet duur en luxe te zijn hoor.
    Als wij een 5-deurs zouden hebben, zodat we niet steeds met die voordeuren en die stoelen lopen te sjorren als de kleine achterin moet... dat zou al luxe zijn, haha.

Bedankt voor je reactie.

5. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Kia Kia Kia Kia Kia (ik bejubel hem toe :D)

Uitermate blij met mijn picanto. Het is onze enige auto. ik, man en baby passen er prima in, zelf met kinderwagen!!!
    Op de snelweg ligt hij goed en tevens ideale stads- en boodshappen auto.
    Inderdaad niet duur in aanschaf en niet duur in onderhoud. Rijd vrij zuinig en heeft mij nog nooit laten staan en ik heb mijn rode autotje nu alweer 4 jaar!

6. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Kia is een prima auto, alleen schrijft hij wat sneller af (in prijs) als een "doorgewinterd" merk. (dus als je hem bijv over 2 jaar wilt verkopen is hij een heel stuk minder waard als waar je hem nu voor koopt. Andere auto's zijn daarin wat stabieler) Maar aan de andere kant heb je daar met een auto van een jaar of 4 -5 oud niet zo heel erg veel last meer van denk ik. Met een nieuwe dan weer wel.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Een Kia is in aanschaf ook een stuk goedkoper.
    Hou er wel rekening mee dat deze auto's minder waarde vast zijn.
    Verder volgens mij een prima auto.

8. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Wij hebben Kia Sportage. Ideaal met 2 labradors en een kindje op komst. Een lekkere hoge instap dus geen gebuk. Ik vind de auto heerlijk rijden. Wij hebben de auto gekocht bij Auto Smeeing. Zij hebben heel veel occasions van Kia en Hyundai. Daarnaast hebben ze nog veel meer merken. Wij hebben onze Skoda Fabia combi hier ingeruild. De prijzen zijn heel strak. Mijn man heeft goed gezocht naar een betaalbare SUV, maar hier waren de prijzen toch een stuk lager dan bij ons in de randstad.

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Wij hebben ook een picanto, en die bevalt prima! Vorig jaar zelfs mee op huwelijksreis door Noorwegen gegaan; 3600 km gereden in 10 dagen tijd, fikse bergen op en af, maar ging geweldig! En vijf deurs is zeker wel fijn. Eigenlijk nog nooit reparaties nodig geweest en hij is nu zo'n 3 jaar oud?

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Fijn, al die positieve reacties. Ben meteen helemaal om.
    Jammer alleen dat we eerst nog een beetje moeten sparen voordat we daadwerkelijk een andere auto kunnnen kopen, dus het wordt echt pas volgend jaar.

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Mijn moeder had 'n (oud model) Kia Rio waar ik veel in reed. Reed wel lekker, maar je zag bijgod niet waar de neus ophield (lastig parkeren, haha!) en hij voelde 'dunnetjes'.
    De picanto heb ik in gereden en in tegenstelling tot de mensen hier vond ik 't maar een rottig tochtbakje.

Maar goed, da's alweer jaren terug allemaal en ondanks dat ik de auto's niet fijn vond voelen, had ik niet 't idee dat het sléchte auto's waren...

Ik vind de Kia's van tegenwoordig er wel véél beter uit zien en ik denk als we nu weer 'n nieuwe auto zouden moeten kopen, we de Kia-garage niet zouden overslaan...

12. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Hier ook Kia rijders.
    Wij hebben zelf de Kia Rio vorig jaar gekocht en bij bevalt prima. We hebben er al 2 auto vakanties mee gedaan (Denemarken van de zomer en Tsjechie van de winter) en dat is super goed gegaan zonder problemen.

Me vriend is al aan t kijken voor een andere Kia waarschijnlijk word dit de C'eed en dan kan mijn gare ford barrel weg en neem ik de Rio :D:D

13. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Hey

Wij hebben de Rio (diesel) en de C'eed sportage. Fijne auto's!

Er is mij alleen gezegd dat je moet uitkijken met de Rio benzine, die zou nogal veel verbruiken, maar dan spreek ik niet uit ervaring.

Groetjes

14. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Diesel of benzine hebben we eigenlijk nog niet over nagedacht...

15. Trees

Trees Niet meer actief

Mijn schoonouders hadden ook een Kia en liepen met name hier heel erg tegenaan toen ze de auto wilde inruilen. De auto was gewoon bijna niks meer waard.

Ik heb er zelf een paar keer gereden en vond het wel redelijk. Niet vergelijkbaar met bijv. een volvo of vw, maar ook zeker niet slecht.

16. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik vind onze Kia Sportage beter rijden dan onze Skoda Fabia Combi (wat gewoon volkswagen is, zelfde onderstel en motor). Maar ik denk ook dat het aan het model ligt.

Die c´eed vind ik ook echt superstoer!

17. kili

kili Niet meer actief

Hoi,

Wij zijn ook kia rijders.
    Wij hebben een ceed station.
    Erg fijn met een kindje.
    Mijn schoonmoeder had de rio, en die beviel goed. En die heeft er een goede prijs voor terug gehad met de inruil. ( wel bij een bekende dealer bij ons waar we altijd onze auto's kopen)

Succes met kiezen.

18. Que

Que Niet meer actief

Wij hebben een Kia Sorento. Super auto!!
    Volgens mij is het merk Kia goedkoop omdat de auto voornamelijk uit een soort van plastic bestaat. Kan het niet heel goed omschrijven maar het is niet van blik gemaakt zoals een andere auto. Ze hebben gewoon een soort van goedkoop materiaal gebruikt voor het maken van deze auto's.

Bij schade is dit overigens prima te repareren hoor. Dit kan ik zeggen uit ervaring ;)

19. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Wij rijden een Kia C'eed. Heerlijke auto en veel ruimte van binnen!

Deel Deze Pagina