Ik ben mij aan het oriënteren op anticonceptie die ik over ruim vier weken kan gaan gebruiken. In eerste instantie wilde ik heel graag de Implanon. Maar die kan niet gezet worden omdat ik borstvoeding geef. Nu is de keus denk ik gevallen op de Cerazette. Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Ik las dat het kan zijn dat de menstruatie uitblijft (wat ik liever niet heb), maar is dat bij diegene die hem gebruiken ook zo? En zijn er hier vrouwen die de Cerazette gebruiken en hormonale migraine hebben? Ik ben bang dat het ontbreken van oestrogeen ervoor zorgt dat het niet zal werken op mijn migraine en ik straks nog steeds maandelijks hevige migraine heb.
Ik heb hem gebruikt. Ik werd idd niet ongesteld wat ik dan juist weer fijn vond. Zo af en toe 2 dagen spotting maar meer ook niet. Hoofdpijn e.d. geen last van gehad.
Ik heb hem na mijn eerste zwangerschap gebruikt. Al die tijd niet ongesteld geworden Na mijn 2e zwangerschap eerst met gewone pil gestart. Veel hoofdpijn in stopweek. Nu sinds een week weer over op de cerazette.
Ik heb hem gebruikt na mijn eerste zwangerschap, erg prettig! Ik werd overigens gewoon iedere maand 'ongesteld'. Ik heb geen ervaring met migraine
Ik gebruik hem, vanwege eerdere zwangerschapscholestase is het de enige pil die ik kan verdragen. Ik word wel ongesteld, zo’n 5 dagen per 6 weken. Ik heb zonder pil heftige pms en daarbij soms migraine, daarnaast ook klachten rondom mijn eisprong. Met cerazette geen pms, migraine of andere klachten.
Ik gebruik hem ook ivm borstvoeding. Goede ervaring mee, geen migraine gehad. Ik slik m nu een maand of 6. Alleen na een week wat bloed, daarna helemaal niet meer. Erg tevreden! Let idd op: geen stopweek bij deze pil