Wel of niet bevriend blijven ( als we dit nog zijn )

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door nancy1981, 25 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Mijn man en ik hebben er 3 jaar over gedaan om zwanger te raken en nu is het dan tog spontaan geluk en ben ik 14 weken en 2 dagen zwanger :D
    Een van mijn ( beste ) vriendinnen kan helaas niet op de normale manier kinderen krijgen en vind dat super erg voor haar maar hoop dat het wel nog zal lukken voor hun en gun het hun van harte.
    Toen ik 5 weken zwanger was heb ik het haar verteld maar mertke tog dat ze zoiets had van oh.
    Ik kon dit wel begrijpen en vond dit dan ook niet echt vervelend dat ze niet meteen super enthousiast was ( hoeft ook niet )
    maar toen ze eeen week later zei van ja ik wil niet lullig doen maar misschien ben je wel schijnzwanger of je gaat dadelijk alles kopen en het is niet zo had ik wel zoiets van wow waar slaat dit nou op en kwam ook hard by me aan :(
    Ook zei ze steeds dat ik een slecht humeur had terwijl niemand anders er over klaagde :(:
    vreemd vond ik dit zelf het lijkt alsof ze het me niet echt gunt en volgens mij en mensen die ik het vertel is ze gewoon ontzettend jaloers.
    Ik kan heus wel begrijpen dat ze het er misschien moeilijk mee heeft maar vind niet dat je zo,n dingen zegt tegen een vriendin.
    Ook smste ze me heel vaak ( bijna iedere dag ) en nu heb ik al heel lang niets meer van haar gehoord.
    Ik heb daarom ook niets meer laten horen want vind dit allemaal nergens op slaan en twijfel dan ook heel erg of ik nog wel met haar bevriend wil zijn :(: :(: :(: wat zelf is ze wel iemand die vind dat ze byna nooit iets verkeerd doet en het meestal altijd aan anderen ligt.
    Wat vinden jullie hiervan ?

2. hoihoi
    ik begrijp dat ze erg jaloers is, dat zou ik eerlijk gezegd ook zijn..
    maar om dan zo te reageren...nee dat vind ik niet kunnen. ik gun iedereen een baby!
    ik heb ook wel eens als er hier op de site word gezegd ik ben zwanger, dat ik dan denk: he verdorie waarom zij wel en ik nog niet! maar dat is gewoon even een reactie..daarna ben ik altijd blij voor de mensen waar t al wel is gelukt!
    hopelijk draait je vriendin snel bij en kunnen jullie het uitpraten!

liefs marieke

3. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    haar bozige reactie doet mij vermoeden dat ze gekwetst is en verdriet heeft dat ze niet goed kan / wil uiten
    misschien kan je proberen er goed met haar over te praten
    ik hoop dat je er toch uit kan komen met haar, het zou toch zonde zijn anders

4. Ik denk dat zeer verdrietig is en het moeilijk kan verwerken dat haar beste vriendin zwanger is en zij zelf niet.
    Wie weet moet ze een tijdje wennen aan het idee.
    Misschien is een gesprek een idee,wat je hier schrijft kan je ook aan haar vragen-vertellen.
    Soms kan je beter iets direct zeggen dan met een om weg,wees eerlijk tegen haar.
    Vertel haar wat jou dwars zit en praat het uit.

Liefs Vlindertje

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dit is inderdaad een moeilijk situatie. zij wil graag kinderen maar kan of mag ze niet krijgen en ze ziet wel haar vriendin moeder worden. het kan best een tijdje duren voor ze aan dit idee went. ik weet haast zeker dat ze je het gunt maar niet weet hoe ze er mee om moet gaan. ze wil blij zijn voor je maar tegelijk wil ze ook dat ze dit zelf mee mag maken. laat het even rusten en ga er dan samen over praten. laat weten dat je haar nodig hebt in de situatie en dat je die opmerkingen nu niet wilt horen. om zo een goede vriendschap te beeindigen lijkt me zeer moeilijk, een goede vriendin is moeilijk te vinden.

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik ken je vriendin niet maar, ik denk dat ze niet echt jalours is.
    Ze zal je ongetwijfeld dit kindje van harte gunnen.
    Het doet haar alleen veel verdriet dat het bij haar niet spontaan lukt.
    Geef haar de tijd om aan het idee te wennen.
    Stuur haar een kaartje met hoe jij je voelt en dat je haar niet kwijt wil als vriendin.
    Misschien als je uitlegt dat je haar situatie echt wel begrijpt, ze dan zelf ook inziet dat het niet eerlijk tegenover jou is om zo te reageren.

Hoop dat jullie hier samen uit zullen komen.

groetjes Chantal

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik heb ook ongeveer zo'n vriendin gehad.

Ze heeft er 2 jaar over gedaan om zwanger te worden met een miskraam ertussen. Toen ik begon zwanger te raken zei ze och meis het duurt nog wel even hoor kijk maar naar mij dus je hoeft nu nog niet iedere maand te testen :confused: En als ik overtijd was of zo dan zei stel je niet aan joh je wordt gewoon ongie. Toen haar kleine geboren was4 maanden geleden kregen wij pas na 4 weken een geboortekaartje. Ik ben dus pas in maart geweest want ze had nooit tijd en toen vertelde ik haar van mijn miskramen en ze zei: Ik heb een lekker gezond knulletje na een miskraam en douwde zo die kleine in mijn armen. :cry: Dat deed m echt pijn.
    Ik ben na een uur al weggegaan en heb sindsdien niks meer van haar gehoord en ik ga er geen moeite voor doen.

Ik vind dat een vriendin je moet steunen en ze mag heus wel haar mening geven maar niet op zo'n toon.
    Als het een "echte"vriendin is en je gaat met haar praten dan zal ze het begrijpen, doet ze dit niet dan weet jij genoeg toch?

Ik begrijp natuurlijk dat ze jaloers is maar om dan zo te reageren....sorry hoor.

Meid veel sterkte ermee en ikhoop dat het bij jullie beter afloopt dan bij mij.

Liefs Noesje

8. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    hoi noesje

wat super lullig zoiets doet een vriendin niet vind ik net zoals ik vind dat mijn vriendin niet zo by my hoeft te reageren.
    We hebben er zelf ook drie jaar over gedaan en was ook moelijk om te horen dat het by anderen wel luktte maar by ons niet.
    Zelfs een jeugdvriend van vroeger zijn vrouw was zwanger en ik gunde het hun van harte en was super blij en leefde echt met ze mee.
    Ik heb het mijn vriendin al duidelijk gemaakt en ook gezegd jij steeds met je stomme opmerkingen maar ze trekt zich er eigenlijk niets van aan.
    Afgelopen zaterdag gingen we met een groep naar de efteling en mijn vriendin zou met haar man normaal ook mee gaan maar omdat ze niks meer heeft laten horen had ik zoiets van ik blijf niet bezig met altijd het contact van een kant te laten afhangen ( dit is meestal het geval by haar vind ik )
    maar de avond voordat we zouden gaan stuurde ze me ineens een smsje en vroeg hoe is het heb je die echo al gehad? terwijl ik haar verteld heb waneer ik de echo had en dit was een week van te voren al geweest.
    Dus weet echt niet zo goed wat ik ermee aan moet en eerlijk gezegd heb ik nu ook ff geen behoefte aan haar omdat ze zo doet.
    Ze weet dat ik het haar gun en heb haar dat ook altijd gezegd en ik zou zelf niet zo reageren tegen over haar.
    En iedereen uit mijn vrienden kring heeft zoiets van dit zegt eigenlijk genoeg.
    Maar ik laat het ff rusten want met haar praten kan meestal niet echt ik heb namelijk de ziekte ms en moet zeggen ze is toen iedere dag by me geweest in het ziekenhuis maar tog lijkt het altijd of zei degene is met de ergste dingen.
    Het gaat met mij en de ms goed en ik heb een rolstoel gekregen maar gebruik hem eigenlijk nooit.
    Alleen als we naar een pretpakt gingen en we echt superlang moesten lopen ( maar dit was afgelopen keer niet het geval en had hem niet nodig ) en voor de rest gebruik ik hem tot nu toe gelukkig nooit.
    maar toen kwam zei met de opmerking van ja nou moet je een andere auto gaan afschaffen want de kinderwagen moet erin en je rolstoel
    terwijl ze weet dat ik die nooit gebruik ( alleen normaal by pretpark ) dus dit kwam ook lullig over.
    Dus tsja het is me wat he haha ik wacht gewoon ff af en dan kijk ik wel of ze nog wat laat horen.
    want ik heb wel zoiets van ik heb jou niks in de weg gelegd en jij negeert me ineens dan laat het nu ook maar van jou kant afkomen.
    ja klinkt misschien hard maar zo denk ik er wel over.
    Bedankt voor je berichtje

Groetjes Nancy

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    ja indd een vriendin zegt zoiets niet.

Ik zou ook gewoon afwachten, het hoeft niet altijd van jou kant te komen he meis, als ze echt zo'n goede vriendin is neemt ze gauw genoeg contact met je hoor. Doet ze dit niet weet jij genoeg toch?

Zo heb ik het ook gedaan en heb dus niks meer van der gehoord, in het begin had ik het er best moeilijk mee maar nu als ik aan onze "vriendschap"denk was ze toch niet zo'n beste vriendin als ik dacht.
    Wat zij had was altijd erger en alles moest van mijn kant afkomen en achter mijn rug om lullen enz.....

Nu vind het niet erg, ik heb geen verplichtingen meer, want als ik een keer niet langskwam of belde voreg ze gelijk, had je iets belangrijkers te doen of zo.

Meid ik hoop voor je dat het allemaal goed komt, maar als het niet gebeurd er zijn nog genoeg andere mensen op de wereld hoor ;)
    Maak je er niet te druk over en geniet lekker van je zwangerschap wat je heel erg is gegund ;)

10. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    hoi noesje

Thanks voor je berichtje
    ik denk er inderdaad hetzelfde over.
    en als ik niks meer van haar hoor is het voor mij over er zijn inderdaad nog genoeg andere mensen.

een heel fijn weekend

groetjes nancy

Deel Deze Pagina