Mannelijke verloskundige

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tranquila, 13 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Na een aantal afspraken bij mijn verloskundige kwam ik er vorige week achter dat er ook een mannelijke verloskundige werkt. Ik ging openminded de controle afspraak in. Maar ik had gauw het gevoel dat al mijn vragen en klachten werden weggewimpeld onder het mom van het hoort er bij. Ook toen ik aangaf dat ik de baby heel laag voel en het gevoel ervaar wat ik bij mijn vorige zwangerschap had toen mijn zoontje was ingedaald. Een constante druk van onder.
    Ik voel me dus totaal niet serieus genomen door hem. Zo net belde ik weer omdat in elke avond last heb van harde buiken (ondanks een rustige dag)en menstruatie krampen gedurende de dag. Ik werd weer met de mannelijke verloskundige doorverbonden. En weer werd dit weggewimpeld met het hoort erbij. Ik weet niet of het de hormonen zijn maar, ik zit er sterk over na te denken om over te stappen naar een ander praktijk maar is dit niet raar rond dit termijn? Ik zie het trouwens sowieso niet zitten om hem bij mijn bevalling te hebben. Een mannelijke gynaecoloog vind ik dan weer een ander verhaal..

Wat zouden jullie doen en hebben jullie nog verder tips?

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Vervelend dat je je niet gehoord voelt bij hem. Ik zou dat met hem bespreekbaar maken. Ik denk trouwens dat dat niet perse geslacht gebonden is... er zijn ook genoeg vrouwelijke hulpverleners die je dat gevoel kunnen geven.

Ik snap het verschil tussen een mannelijke gynaecoloog of vlk eigenlijk niet. Beide professionals beide opleiding gedaan voor hun vak....

Als je geen klik hebt met je vlkpraktijk zou ik idd overstappen, maar als je met de anderen uit de praktijk wel een goede band hebt zou ik het eerst met de vlk wat je een mindere klik me hebt proberen te bespreken

3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zie het verschil ook niet tussen mannelijke gyn en vk...

Had je ook zo gereageerd als het hier ging om een vrouw ipv een man?

Als je je niet serieus genomen voelt moet je dat kenbaar maken en niet zomaar zonder enige aanleiding (voor hun) overstappen naar een andere praktijk.
    Die man weet niet dat ie wat verkeerd doet bij jou.

Be Happy vindt dit leuk.
  4. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Ik was ook zeker van plan om dit eerst kenbaar te maken en dit met hem te bespreken. Voor ik overstap. Ik heb gewoon geen goed gevoel bij hem misschien had ik dit ook gehad als een van de vrouwen al mijn klachten had weggewuifd.

Bij mijn vorige vkpraktijk ik had een hele goede band met alle dames misschien komt het daar door.

5. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik vind het een beetje oneerlijk om het op geslacht te gooien. Je voelt je niet serieus genomen, punt. Ik heb meerdere mannelijke verloskundigen meegemaakt en vond ze net zo irritant als hun vrouwelijke collega's. Ik heb gewoon weinig met zorgverleners in het algemeen, misschien omdat ik er zelf één ben. Maar onderscheid op sekse vind ik heel gevaarlijk.

Luz84, Ukkie1 en nizzie86 vinden dit leuk.
  6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Het klinkt meer alsof jullie niet op 1 lijn zitten (ongeacht of het een man of vrouw is). Maak het kenbaar dat je gevoel bij hem niet goed is. Mogelijk mag je de achterwacht als verloskundige hebben als hij dienst heeft tijdens je bevalling. Ook word je dan mogelijk niet meer bij hem ingepland. Dat is niet raar. Bevallen is een natuurlijk, maar intiem iets en je moet de verloskundige vertrouwen.

Be Happy en Tranquila vinden dit leuk.
  7. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Je slaat de spijker op zijn kop! Ik heb het net met mijn man besproken en ik geef het nog een kans als ik mij weer niet gehoord voel ga ik het bespreekbaar maken..

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je serieus gevoeld worden, is inderdaad niet geslachtsgebonden.
    Zo had ik bij Aiden een vrouwelijke verloskundige die een hele discussie rond mijn kraambed ging voeren met de kraamhulp. (Wat een heks, die vk, sorry) Zij stond lijnrecht tegenover de kraamhulp die wilde dat het tongetje gekliefd werd van Aiden. (Hij kon niet goed drinken en borstvoeding geven was zeer pijnlijk. Zijn tongetje had ook echt een hartvorm/slangentongvorm). De verloskundige wilde dat absoluut niet hebben. Pech voor haar, want we hebben het wel laten doen en geen seconde spijt van gehad.
    Wat was de mannelijke gynaecoloog die ons heeft begeleid tijdens de zwangerschap van Finley dan een verademing.

Misschien moet je inderdaad een gesprek aangaan met je mannelijke verloskundige of wat duidelijker tegen hem zijn. Zeg wat je voelt, dan begrijpt de ander wat je bedoelt.

Deel Deze Pagina