Mijn vraag luid zoals de zin al zegt. ( KAN JE ALTIJD ZWANGER RAKEN ) ik heb gelezen dat je maar 48 uur tot 5 dagen van je cyclus maar zwanger kan raken, maar op internet zelf las ik weer dat je altijd zwanger kan raken alleen dat er rond die tijd extra vruchtbaar bent. wat moet ik nou geloven ik en mijn vriend zijn al even bezig om zwanger te worden. v/d week weer geklust hoe weet ik of het al geraakt is ? ik heb wel de dag erna wat diarree gehad. maar dat kan ook van wat anders zijn, heb het ook vaak ineens beetje warm. of zit ik mezelf gewoon gek te maken. ?? Ik en mijn vriend willen het zo ontzettend graag het zou echt een wondertje in ons leven zijn.
De kans is wel het grootst rond de dagen van je eisprong. Dus denk inderdaad dat buiten die dagen de kans een heel stuk kleiner is, maar het kan wel. Na dat je ei is gesprongen ben je ook niet zo lang meer vruchtbaar. Helaas weet je pas ongeveer twee weken later of het raak is als je een positieve test hebt of als je menstruatie doorzet.
Hoi Ik weet niet hoelang jullie al bezig zijn maar eigenlijk ben je na je eisprong vruchtbaarst die is ongeveer op de helft van je cyclus (ik weet niet meer precies hoelang) maar toen ik mijn ei spotte de dag er voor geklust en 3 dagen er na volgens mij 48 uur te tijd ongeveer ! Dus als je het zo bekijkt is het maar weinig kans op de 28/30 dagen gemiddeld !
Je kunt alleen zwanger raken als je een eisprong hebt gehad. Je eisprong is op één bepaald moment in je cyclus. Het beste is om vlak voor de eisprong te vrijen, zodat je al levende zaadcellen in je lichaam hebt als je eicel vrijkomt. Een eicel is na de eisprong nog een aantal uur te bevruchten. Op alle andere momenten in je cyclus kun je niet zwanger worden, omdat je voor het zwanger worden onder andere een eicel nodig hebt.
Hoi, Je kunt ABSOLUUT niet altijd zwanger raken. De bevruchting moet plaatsvinden binnen 12 tot 24 uur na de eisprong. Want dan is het eitje vruchtbaar, daarna niet meer. De reden dat er gesproken wordt van 48 uur tot 5 dagen, is omdat het zaad van een man tot soms 3 dagen blijft leven in de baarmoeder/eileiders. Meestal korter, maar als het zaad goed is mag je uitgaan van zo'n 2 dagen. Dus stel dat je 2 dagen voor je eisprong seks hebt, dan kun je zwanger worden. Maar 5 dagen voor een eisprong zeker niet. Meer dan zeg 30 uur na de eisprong ook niet meer. Groetjes Patricia
ook een week tot 5 dagen VOOR de eisprong zou je zwanger kunnen worden hoor, sperma kan binnen in de vagina overleven tot maximaal 7 dagen, soms zitten er van die sterkte vechtertjes tussen inprincipe heb je 3 tot 5 meest vruchtbare dagen, als je ei gesprongen is dan heb je nog maar zeer weinig kans alleen als je seks hebt op het moment dat de ei die dag ook werkelijk springt. het is niet zo dat als je bijv op maandag seks hebt dat je op maandag ook meteen bevruchting is als je bijv vrijdag pas je eisprong hebt, wel kan het zo zijn dat er sterk sperma is dat wacht bij de uitgang van het eitje en zodra het eitje springt het meteen bevrucht word en dus 5 dagen heeft overleefd.
Hippo Je kunt niet vijf dagen voor de eisprong zwanger worden. Je wordt zwanger op het moment dat er een eisprong is. Voor een bevruchting heb je een eicel nodig en die is er alleen op het moment en vlak na de eisprong. Het kan wel zijn dat je een aantal dagen voor de eisprong vrijt en dat de daarbij vrijgekomen zaadcellen nog een poos in je lichaam blijven leven. Deze zaadcellen kunnen vervolgens op het moment van de eisprong voor een bevruchting zorgen. Je wordt dan dus niet vijf dagen voor de eisprong zwanger, maar gewoon rond de eisprong zelf. De term "vruchtbaar" wordt op verschillende manieren gebruikt op internet. Je lichaam is alleen vruchtbaar ten tijde van de eisprong. Op alle andere momenten in je cyclus ben je niet vruchtbaar en kun je niet zwanger worden. De term wordt echter ook gebruikt om aan te geven wanneer er een kans op een zwangerschap is. Er wordt bijvoorbeeld gezegd dat je een aantal dagen voor de eisprong ook vruchtbaar bent. Je lichaam is op dat moment echter niet vruchtbaar. Maar wanneer je op dat moment gemeenschap hebt, heb je wel kans op een zwangerschap. Zaadcellen blijven gemiddeld nog 2-3 dagen in leven in je lichaam. Komt er tijdens die periode een eicel voorbij, dan kun je zwanger worden. In dat opzicht ben je dus 2-3 dagen voor de eisprong "vruchtbaar". Je wordt echter niet 2-3 dagen voor de eisprong zwanger.
Als je altijd zwanger kan worden wrm zijn er dan mensen die na 2 jaar proberen nog steeds niet zwanger zijn terwijl ze gwn kern gezond zijn.
Hippo bedoeld dat je vijf dagen voor de eisprong al kunt vrijen om zwanger te raken, het ging erom dat zaadcellen soms langer dan vijf dagen overleeft!Dus je bent dan al vruchtbaar...
kijk hier maar eens: De ultieme zwangerworden en ovulatie kalender Natuurlijk gaat dit niet voor iedereen op, maar als je een regelmatige cyclus hebt, kan dit rekenmiddeltje best wat houvast geven
Het is zeer zeldzaam dat zaadcellen zo lang leven. Mijn partner heeft (gelukkig) zeer goed zaad (gemiddeld score 45 voor de kenners) en zijn zaad leefde bij de test 3 dagen. Dus de dochters houden lang vol Zaadcellen met een mannelijk gen zijn namelijk doorgaans actiever, maar leven korter. Zaadcellen met een vrouwelijk gen leven langer. Verder ben je als vrouw echt nog niet vruchtbaar vijf dagen voor je eisprong. De man is dat natuurlijk wel, maar de vrouw is pas vruchtbaar op het moment dat de eisprong is geweest, en dan ook echt maar tot maximaal 24 uur. Dus als je de meeste zekerheid/veiligheid wilt, maximaal 3 dagen voor je eisprong en/of binnen 12 uur na je eisprong klussen.
Het vruchtbaarst ben je de dag VOOR je eisprong! Na je eisprong wordt de kwaliteit van je ei heel snel slechter, waardoor de kans op een zwangerschap groter is als er al zaad op de loer ligt als jouw ei arriveert. Vandaar dat ze zeggen de dag voor je eisprong. Je bent idd per maand maar een aantal vruchtbaar, een week na je eisprong bijvoorbeeld kun je seks hebben zoveel je wilt, maar daar raak je never nooit zwanger van.
Dit klopt niet, je bent het vruchtbaarst voor je eisprong, dan kan je het beste seks hebben. 48 uur na je eisprong heeft weinig zin meer een eitje leeft max 24 uur en is eigenlijk voornamelijk de eerste 12 uur daarvan goed bevruchtbaar. Daarna nemen de kansen aanzienlijk af.