word helemaal gestressed van mezelf!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door snow, 22 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    even mijn verhaal doen hoor :cry:

ik ben mijn leven lang met katten en andere dieren opgegroeid, dus ik dacht dat ik dan sowieso wel toxoplasmose een keer gehad moest hebben. Dus dokter had een bloedtest gedaan toen gelijk met de zwangerschapstest, maar wat bleek, ik heb het nooit gehad.

Nu heb ik 3 katten thuis, en inmiddels merk ik dat ik panisch begin te worden om nu tijdens mijn zwangerschap ziek te worden van ze... :cry:

Mijn vriend doet de kattebak, dus ik raak echt die bak niet aan, maar ik merk dat ik als ik ze aangeraakt heb al weer mijn handen ga wassen, en eigenlijk door de dag heen heel vaak probeer dingen schoon te maken of mijn handen te wassen, en nu zit ik me alweer druk te maken omdat de katten op de bank zitten, en ik dus ook, maar de bank is van stof, dus ik kan die moeilijk elke dag gaan soppen.

Ik ben de laatste twee weken ook ziek geweest (griep, toen weer buikgriep) en heb het idee dat mijn weerstand ook gewoon veel slechter als normaal is, en nu ben ik dus helemaal bang dat ik daardoor weer sneller ziek kan worden van de katten.

Ik word echt gek van mezelf :cry:

2. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Meid volgens mij is het een tik mijn moeder had het ook
    toen ze zwanger was van mijn halfbroertje
    constant handen wassen en invetten en alles
    en ze raakte de katten konijn en hond niet eens meer aan
    nu merkte ik dat ik me zelf er vandaag ook op betrapte
    ik wil me katten niet eens meer aaien
    als ze in de buurt komen dan jaag ik ze weg..
    durf zelfs het konijn niet te verschonen
    terwijl daar niks mee aan de hand is haah..

volgens mij zijn er wel meer meiden die dit hebben ..

knuffel lin

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Lastig hoor. Volgens mij wordt dit alleen door de uitwerpselen doorgegeven.
    Ook denk ik dat je er niet gevoelig voor bent, anders had je het vast al gehad. Probeer het van je af te zetten, want stress is ook niet goed. Anders zou ik nog even met de huisarts over deze angst praten, hij/zij kan je vast geruststellen. Succes! :)

4. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    lieve Snow, wat ben je aan het doen!?
    ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt, maar je hebt die test gedaan en niks aan de hand,
    bovendien kan je van de kat zelf geen toxoplasmose krijgen, alleen van de uitwerpselen,
    dus ik zou zeggen, pak je kat en geef hem/haar eens een dikke knuffel, want dat is vast een tijdje geleden ;)
    maak je niet te druk hierover, je strest jezelf voor niets

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

van je kat zelf kun je inderdaad geen toxoplasem krijgen, en daarbij komt het vooral vooral van jonge kittens.

in het begin raakte ik onze katten ook nauwelijks aan, doordat mijn allergie ineens heel erg was. na een aantal weken werd dat vanzelf minder.

ik ben een keer vrij diep gekrabd door een van mijn katten. heb toen de VK gebeld en die zei dat de kans echt minimaal was, doordat het van kittens vooral zou komen, en opzich zijn katten hele schone beesten.

maak je niet al te druk meis

6. Niet meer actief

Om eerlijk te zijn vind ik het wel zielig hoor... ik heb ook twee katten, maar die mogen lekker bij mij liggen en slapen graag zelfs.... ze hebben al hun kamer in moeten leveren voro de kleine en zijn verhuist naar een kleinere kamer.... maar ze zijn mijn prinsje en prinsesje... en panisch gaan doen omdat ik bang ben dat ik iets krijg van ze... uhh neeuh daar heb ik geen last van.

Maar dan kun je je overal wel zorgen om gaan maken met alles wat je aanraakt denk ik.

Manlief doet wel de kattenbakken, maar als hij het vergeten is en ik kan er echt niet meer op wachten.. hup handschoentjes aan en ik doe het zelf ( is ook in overleg geweest met de VK)

Het lijkt me wel dat je diertjes het merken hoor als je ze wegjaagt of wat dan ook. ... ze merken al dat er iets aan de hand is en dan worden ze ook nog weggejaagd... ;( Das zielig (mijn mening )

Toedels...

Gr .Brigitte

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Lieve snow; ik heb niks meer toe te voegen aan de reeds gegeven reacties.. Probeer jezelf erop te wijzen dat de kans wel zo minimaal is dat er niks kan gebeuren.. helemaal niet als de kattenbakken door een ander worden gedaan.

Als je zo gestressed gaat doen kun je ook je vriend niet meer aanraken want die knuffelt de katten wel neem ik aan ;)

Lekker kroelen hoor met je katjes!

Liefs
    Manuela

8. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    Tnx allemaal voor de reacties, ik moet dinsdag naar de Vk en zal dan ook nog even mijn angst aan haar voorleggen, misschien dat zij me ook nog wel wat gerust kan stellen.

@onzewonder: ik jaag mijn katten niet weg hoor, ik merk alleen dat ik vaker mijn handen was als ik ze wel geaaid heb, en dat ik ze minder vaak durf te knuffelen.

9. kruimeltje

kruimeltje Actief lid

2 dec 2006
    101
    0
    0
    Beste Snow,

Mocht je bang zijn voor toxoplasmose, doe dit aub niet! dit komt alleen voor bij jonge katjes. Zo lang je de katten ieder jaar inent is er niets aan de hand.
    Mocht je nu de katten al minder aanhalen dan voor heen heb je een kans dat de katten de baby nu al niet leuk vinden en daar kan je naar de geboorte last van krijgen, eigelijk kan je een zelfde reactie verwachten als met honden, ze kunnen jaloers worden!

Dus geef je katten een dikke knuf!

Veel plezier en geniet van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina