Aanhoudende pijn in onderbuik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nd888, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nd888

nd888 Lid

21 sep 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben 29 weken zwanger en heb al sinds verleden week een aanhoudende pijn in mijn onderbuik. De pijn gaat niet weg als ik zit en ik word er 's nachts soms wakker van. Ik ben de laatste twee weken al 2 keer bij de gynaecoloog geweest en alles leek in orde met de baby. Mijn urine, bloed en stoelgang waren volgens de analyses ook normaal. Ik heb namelijk al tweemaal een blaasontsteking gehad en ik heb ook regelmatig last van diarree en rommelende darmen. Op een week tijd is mijn buik volgens de
    gynaecoloog enorm gegroeid en heeft de baby zich ook gekeerd. Kan dit bandenpijn of bekkeninstabiliteit zijn? Ik voel het namelijk aan de beide kanten en heb ook pijn in mijn linkerbeen. Ik maak me zorgen om alle mogelijke ziektes die je kan oplopen, maar ze zouden dit toch zeker gezien hebben in mijn stoelgang en bloed?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je echt een ziekte had dan was dat wel opgespoord ja. Het komt dan toch van de groeispurt, bandenpijn en bekkenpijn. Doe maar even rustig aan.

Mirjam

3. nd888

nd888 Lid

21 sep 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Mirjam,

Heel erg bedankt voor je bericht. Inmiddels heb ik geen pijn meer in mijn onderbuik, maar ondertussen heb ik iets anders in de plaats gekregen... ik heb nl. vreselijk veel pijn rond mijn schede...ik voel dit al 14 dagen...zitten is moeilijk en na 30 minuten wandelen of slenteren geraak ik niet meer vooruit... Aanvankelijk dacht ik dat het in mijn vagina was, maar als ik op het gebied druk tussen mijn vagina en been dan doet dat ontzettend pijn...ik voel het ook aan de onderkant van mijn bil en mijn benen zijn zo stijf! Zou dit met mijn bekken te maken kunnen hebben?

De baby heeft zich op 28 weken gekeerd, is dit niet te vroeg? Ik voel hem ook laag schoppen en heb schrik dat hij al volledig is ingedaald...

Nogmaals een dikke dank u voor je hulp!

Groetjes

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

dit kan inderdaad je bekken zijn. Als je heel veel last hebt is het verstandig om fysiotherapie te gaan doen.
    Dat d ebaby nu met hoofdje bovenin ligt is geen probleem, hij heeft nog alle tijd om om te draaien.

Mirjam

5. nd888

nd888 Lid

21 sep 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de snelle reactie Mirjam. Met fysiotherapie start ik volgende week, hoop dat dit zal helpen want ik heb heel veel pijn... Ik heb het misschien niet goed uitgelegd, want de baby ligt met zijn hoofdje naar beneden...

Groetjes

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

nou dat is prima, als hij nu zou indalen is dat niet erg, niet te vroeg en het zegt ook niets over het moment waarop ie geborne gata worden.

Mirjam

7. nd888

nd888 Lid

21 sep 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Het is zo fijn om gerustgesteld te worden, jullie zijn echt fantastisch!!! :)

Deel Deze Pagina