Wie heeft er tijdens zwangerschap movicol gebruikt? en is dit schadelijk voor de baby de gynecoloog en de dokter zeggen van niet maar wil graag van jullie ook horen die het gebruikt hebben. Movicol zijn zakjes met poeder die ik smorgens en savonds inneemt, het zorgt ervoor dat de ontlasting zacht blijft. En ik moet er tot bevalling doorgaan... En niks met de baby mankeerde na de bevalling..
ik heb ze ook gebruikt en alles was goed met de baby naar de bevalling, maar ik denk ook niet dat de gyn of dokter je iets zal geven wat schadelijk zal zijn voor de baby meid.
toen ik zwanger was mocht ik geen movicolan gebruiken . dit komt uit de medicijn gids Over het gebruik tijdens de zwangerschap is nog onvoldoende bekend. Bent u zwanger of wilt u binnenkort zwanger worden, meld het dan aan uw arts of apotheker. Mogelijk kunt u een ander middel gebruiken dat wel veilig is. ik zou het toch nog maar is overleggen....
Ik heb het in mijn vorige zwangerschap ook gebruik op aanraden van de gyn. Mijn zoontje mankeerde nix. Ik heb er trouwens niet zoveel baat bij gehad.
ik vind het zo vreemd dat artsen en gyn zegen dat het wel kan terwijl een fabrikant al in de bijsluiter schrijft Over het gebruik tijdens de zwangerschap is nog onvoldoende bekend. Bent u zwanger of wilt u binnenkort zwanger worden, meld het dan aan uw arts of apotheker. Mogelijk kunt u een ander middel gebruiken dat wel veilig is. vind dat ergens best wel arogant een fabrikant zet dit er niet in omdat ze geen geld willen verdienen, maar juist omdat ze niet weten wat het effect is .... gelukkig heb ik een arts die zegt zodra er in medicijnen niet staat dat het veilig is moet je het gewoon niet willen gebruiken en ik heb echt flink wat medicijnen gebruikt....
Ik heb het ook gebruikt omdat ik zes weken lang bedlegerig was. Dat was op aanraden van het AMC. Geen probleem. Suus
kan je gewoon gebruiken. zeker als arts/gyn het voorschrijven. bij sommige medicijnen raden ze inderdaad af om het tijdens zwangerschap te nemen omdat ze niet weten wat het doet met het kindje. maar dit gaat dan meestal/vooral om de eerste prille weken.
De ene zegt van wel en de andere van niet, ik was naar ehbo gegaan voor mijn aambeien en ik kreeg tramadol hci sandoz capsule 50 mg mee, ik heb extra gevraagt aan de chirurg of het niet schadelijk voor de baby was want dit medecijn is bijna hetzelfde als morfine de chirurg heeft gezegt dat ik het gerust kan gebruiken. Ik heb het bij de apotheek weer gevraagt en zei heeft de bijsluiter doorgelezen en stond duidelijk op tijdens zwangerschap mag je het niet gebruiken en de apotheek assestend heeft weer de chirurg gebelt en geinformeer en de chirurg zei dat ik mij niet zorgen over moet maken. Ik was ook niet van plan om tramadol te gaan gebruiken in plaats van tramadol heb ik gewoon paracitamol genomen. Na 4 dagen had ik controle bij de gynecoloog en ik heb de medecijn ook aan haar laten zien, die tramadol ze werd heel erg boos ze zei dit is een heel krachtig medecijn je kunt het vergelijken met morfine... Dus dames soms krijg je medecijnen mee dat schadelijk is voor de baby, ik zou toch maar opletten, en met die movicol het werkt heel goed bij mij. Maar ik ga het nu een dag wel de andere dag niet en kijken hoe het dan gaat met ontlasting... De gynecoloog had ook duidelijk over movicol gezegt omdat je bijna op de einde bent is het niet erg omdat de baby vol groeit is.
Tramadol is een tranquilizer, Movicolon is een laxeermiddel. Ik snap wat je bedoelt, maar die twee zijn echt niet te vergelijken. Movicolon is echt veilig tijdens de zwangerschap zolang je het voorgeschreven krijgt door je arts. Suus
Ik heb PDS en gebruikte het alleen als ik last heb. Maar mijn gyn en MDL arts zeiden dat het gewoon gebruikt mocht worden.
Ik zou eerder mijn arts geloven dan mensen op een forum . En als je dan nog geen vertrouwen hebt kun je altijd nog een seconde opinion vragen...
Het probleem is juist de ene arts zegt dat het geen kwaad kan en de andere zegt van beter niet gebruiken. Welke arts moet ik vertrouwen mijn huisarts of mijn gynecoloog?
ik zou voor de gyn gaan want die heeft dagelijks met zwangere vrouwen en baby s te maken.....maar goed jij moet doen waar jij je goed bij voelt
Ik gebruik normaal dagelijks Movicolon (1 zakej p/d). Tijdens de zwangerschap mocht ik het ook gewoon gebruiken, behalve in de eerste 12 weken. Ik heb in de eerste 12 weken Lactulose gekregen.
wat je even zou kunnen doen is de apotheek bellen en vragen wat hun zegen ? hun schrijven zo vaak dit recept voor .... en dan weet je gelijk wat ze vinden . mijn is toen de tijd verteld door de gyn en huisarts en apotheek om het liever niet te gebruiken , ook omdat dit in de gebruiksaanwijzing stond en hun rade mijn lactosse aan .....
van heel veel medicijnen is gewoon niet bekend of ze wel of niet kwaad kunnen tijdens de zwangerschap, simpelweg omdat er geen onderzoek naar gedaan kan worden. Movicolon werkt in je darmen, volgens mij neem je er zo goed als niets van op in je bloedbaan. Dat zal ook de redenatie zijn van je arts. Ik zou het gewoon gebruiken.
Huisartsen zijn er op tegen omdat ze er te weinig kennis over hebben i.c.m. zwangerschap. Ik heb het toen met mijn gyn overlegt en het maakt niet uit of je nu lactulosesiroop of movicolon gebruikt. Geen zorgen maken dus.