Kan je Clomid zomaar bij de Apotheek kopen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door beertje22, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    +1
    Vind het echt ongelovelijk dom.
    Clomid mag je niet gebruiken zonder controles van een arts.
    Ik zat hiervoor 6 x maand in het ziekenhuis.
    Kans op overstimulatie is super groot, vooral als je geen PCO hebt.

Succes ermee

2. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik snap wat je bedoel!
    Maar ben altijd zo iemand die eerst alles uit gaat zitten pluizen, maar ik had het eigenlijk meer als vraag op dit forum gesteld.
    Met de ding dat ik gewoon antwoorden zou krijgen, zoals van jullie. Hopelijk is het bij ons weer snel raak!
    Voelde me gisteren zo kl.te! toen we het ziekenhuis uit kwamen....

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Helemaal niet vreemd dat je zo snel mogelijk weer zwanger wilt worden en er zelf zoveel mogelijk invloed op wilt uitoefenen, heel begrijpelijk.

Ik denk alleen dat je dan beter een topic kunt openen met de vraag: Wat is Clomid, zou het voor mij ook kunnen werken, hoe gaat dat precies? Dan een topic waarin je schrijft dat je je niet laat afschepen bij de apotheek, dat je gyn nergens verstand van heeft en internet het beter weet en dat je het wel online gaat kopen. ;)

Succes & sterkte!

4. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Eerlijk gezegd vond ik het geen fijne gyn.
    Ben ook bezig met temperaturen elke ochtend om half 6!
    Hopelijk werkt dat wel.
    Anders sturen ze je daarvoor weer naar huis pfff....
    En ik heb ook gelezen dat je het aan je slijm uit je vagina kunt bekijken, wanneer je het vruchtbaarst bent?! Klop dat?

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De ene gyn is de andere inderdaad niet, maar dat wil niet zeggen dat ze er dan meteen ook geen verstand van hebben. Wat sommigen op internet schrijven, slaat soms kant noch wal.

Je kunt inderdaad je cervix-slijm in de gaten houden of de stand van je baarmoedermond. Daaraan kun je ook zien of je eisprong in aantocht is. Heb je al ovulatietesten geprobeerd? Ik denk dat die nog het meest duidelijk zijn en ook het meest praktisch.

6. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Hoe lang zijn jullie al bezig voor een kindje?
    En de reden dat je nu bij de gyn loopt, komt dat door je curretage?

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Als je echt geen fijn gevoel hebt bij de gyn, kijk dan of je bij een ander terecht kunt, of bij een ander zkh.
    Let wel, dat ze niet aardig is, wil niet zeggen dat ze er geen verstand van heeft (hoewel ik ook gyns ken met beide :()

Weet niet hoe lang je al bezig bent. Succes in ieder geval!

8. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Jippie: De cervix-slijm is gewoon wat in je vagina zit?
    Hoe kan dat dan van m'n baarmoedermond zien/voelen?
    Ik heb al ovulatie testen geprobeerd, de vorige keer.
    Toen was ik gelijk zwanger, maar ik denk dat dat gewoon toeval is geweest. Want de ene keer gaf tie wle positietief aan de andere dag weer niet.... Dus denk niet dat ze bij mij werken...:(

BiancaElisabeth: we zijn sinds Januari 2013 bezig, dus jaartje nu. De reden dat ik gister voor de laatste keer bij de gyn moest komen, was voor controle. Voor mijn curettage.... Nu hoef ik er niet meer naar toe.

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Waarom zou een ovulatietest niet werken? Die hoeft maar één dag positief te zijn, soms zelfs korter nog. Het gaat erom dat je de LH-piek opspoort, zodat je weet wanneer je eisprong is.

Cervix-slijm zit rond je baarmoedermond. Je baarmoeder kun je voelen door met je vinger naar binnen te gaan. De stand en de hardheid en of 'ie open of gesloten is, zou wat zeggen over je eisprong. Ik heb de methode echter nog nooit gebruikt. Dan zou ik eerder voor ovulatietests kiezen. ;)

10. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hoe kan het dan dat bijv maandag posi is dinsdag nega is woensdag weer posi? En heb wel meer gelezen dat bij de ene het wel werkt, en het andere niet.... Dan doe ik eerlijk liever dat slijm nachecken & elke dag temperaturen!

11. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

#31 Schilderijtje, 15 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2014
    wel gewaagd om zelf met clomid aan de gang te gaan/
    bij de gyn kijken ze wat de clomid doet doormiddel van echos. en metingen.en kijken ze of je geen overstimuleren hebt.
    als je zelf thuis aan de gang gaat kun je dat niet controleren.. maar datt was je al verteld zie ik nu ;)

ik las iemand over ovulatietesten dat ze niet werken.
    klopt bij mensen met hormonale stoornissen. vooral bij mensen met pco werken ze vaak niet. doordat mensen met pco bijna altijd verhoogd lh waarde hebben. en een ovulatietest reageert op lh hormoon;)

12. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Kijk eens naar de reacties hierboven!

13. Schilderijtje

ja dat deed ik later ook;) sorry

14. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Geef niet! We willen het zo graag, en dacht: nou, dat is een goed middeltje!

15. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hier ben ik het niet mee eens Jippie.
    Ik had van mezelf een eisprong en alles werkte bij mij. Alleen geen kwalitatief goeie, vandaar dat ik de clomid kreeg om de progesteronwaarde omhoog te halen na de eisprong. Alles werkte dus naar behoren en toch werkt het medicijn. Een lage progesteronwaarde heeft dus absoluut effect op het niet zwanger worden en zwanger blijven.

Een heel klein beetje Clomid bij een gezond iemand, waarbij alles naar behoren werkt kan leiden tot overstimulatie. Dus echt niet zelf mee aan de slag gaan.

Gelukkig heeft het medicijn, bij mij maar 25mg, wel bij mij geholpen want ik ben zwanger! Nu is alleen de vraag: Is het er 1 of zijn het er 2?
    Ik had namelijk weer twee eitjes!

16. Schilderijtje

herkenbaar:)
    heb je wel een regelmatige cyclus?
    en een normale lutale fase? als je dit hebt is dat al mooi meegenomen:)
    je zou kunnen broberen om bijvoorbeeld een ander voedingspatroon te gaan proberen. ik heb eens een artikel gelezen dat gevarieerd eten goed is voor de hormomen;) en tarwekiemolie capsules 2x daags erbij is ook gezond.
    en visolie omega 3.is ook nog eens goed voor je gestel. veel vrouwen die in een depressie zitten werkt dit ook oppeppend .

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Helaas geen wondermiddel. Als je het nodig hebt is het vaak geen goed teken.
    Gewoon gezond eten, niet te veel stressen, bewegen.. Meer kun je eigenlijk niet doen. :)

18. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Beepje ook eens met jou, en jouw verhaal lijkt die van mn szusje wel. Gefeliciteerd! :)

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Beepje Clomid werkt inderdaad ook als je geen kwalitatief goede eisprong hebt. Maar dat valt bij mij onder de noemer dat er iets aan de hand is. En een te lage progesteronwaarde heeft natuurlijk ook een negatief effect. Als alles prima in orde is op elk vlak, dan heeft Clomid geen toegevoegde waarde.

Beertje Het komt wel precies met ovulatietesten. Je moet ze elke dag op hetzelfde tijdstip doen, in één cyclus met hetzelfde merk testen om te kunnen vergelijken, van tevoren een aantal uur niet plassen en niet teveel drinken en het mag niet met ochtendurine. Als je je niet aan bovenstaande regels houdt, dan kunnen de testen een vertekend beeld geven.

20. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Jippie: Ik deed ze elke middag om precies 12 uur!
    Geen min later of eerder...
    Allemaal van het zelfde merk, had en voordeel pakketje!
    Deed toen vanaf 10 uur niet meer drinken & plassen.
    En toch was het gewoon de ene dag wel, de andere dag niet.
    Ik denk dat het bij iedereen verschillend is...

Deel Deze Pagina