Weeën en je buik

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loesje86, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik heb een vraagje :) Als je weeën krijgt, waar voel je die dan precies? Bovenin je buik of juist helemaal onderin? En is je buik dan ook pijnlijk, zo'n gevoel alsof het in de knel zit ofzo?
    ik heb nog geen weeën gehad, maar soms deed mn buik opeens even zo'n pijn als ik ging verzitten ofzo of voorover boog, dat ik het toch even wilde vragen :)

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi, ik kreeg *bloos* kramp in mijn bil die uitstraalde naar mijn been. Toen een soort onbestemd ongesteldheidskramp (leek op eerdere pijntjes rondom de zwangerschap) en het heeft nog best lang geduurd voor ik het herkende als weeen. Volgens mij is het bij iedereen anders. Veel sterkte!

3. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Bij mij meer onderin de buik en vagina en de tegendruk van een stoel vond ik hierbij fijn...

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik voelde het in me onderbuik.. Het voelde zo anders dan ik had gedacht.. En ik voelde de harde buiken niet eens meer erbij..

Ik vond liggen en zitten overigens helemaal niks, terwijl ik voorgenomen had liggend de weeën op te vangen. Ik kon het best vooroverbukken..

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik voelde ze in m'n onderbuik, uitstralend naar m'n benen.
    Maar voornamelijk had ik rugweeën, die vond ik 1000 x erger dan buikweeën.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Beetje ongi gevoel.... wat overging in beenweëen.... en ik kan je vertellen dat dat niet fijn is :$ :( Bij beide kindjes gehad.

Maar ik kan je zeggen... zodra het "serieus" wordt, weet je het echt wel!

7. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ik voelde het ook in mijn onderbuik, enorme kramp en druk... De harde buiken voelde ik ook niet meer, dat ontging me allemaal... de pijn overheerste.

8. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Kramp in mijn onderbuik alsof je diarreekramp hebt..

9. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Bij mij voelde het als een heftige ongesteldheidspijn die vanuit mijn onderrug naar mijn buik straalde..
    zitten, tegendruk en pure concentratie hielpen hier enorm..

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    kan me alleen maar pijn in mijn benen herinneren (bij beide bevallingen) Moest gewoon lopen of mijn benen bewegen. Buik weet ik eigenlijk niet:)

11. Alita

Alita Niet meer actief

idd alsof je ongi wordt maar dan veeeeeeel erger!
    En ik had bij de eerste buik en rug weeen en bij de tweede gelukkig alleen buikweeen....

en dan was het idd echt onderin!

12. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Bij mij voelde het in het begin als een aankomende menstruatie (menstruatie pijn dus) die om het kwartier heftiger werden.
    Op dezelfde plek als waar ik de menstratiepijn ook altijd voel.

13. Trees

Trees Niet meer actief

Onder in mijn buik kramp plus beenweeen. Een soort menstruatiekramp in het tiendubbele kwadraat. Puffen en in de foetushouding stil op bed liggen hielp hier het beste. Bewegen was geen optie, maar had ook ene weeenstorm en daardoor geen rust tussen de weeen. Al met al onwijs pijnlijk, maar vond het te doen. Ik vond het eigenlijk ook heel mooi en bijzonder!

14. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ik voelde het ook in m'n onderbuik, vond het op mesteken lijken die steeds erger werden en daarna weer minder. Ik heb anderhalf uur een weeenstorm gehad, was helemaal in mezelf gekeerd en lag ook in een foetushouding op bed. Gelukkig mocht ik na anderhalf uur persen. Anders weet ik niet hoe ik het had moeten volhouden haha.

15. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik voelde laag in mijn buik een hele erg ongesteldheidspijn die ik weg moest schudden

Deel Deze Pagina