Mama's in de verzorging...tips???!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ladylittleangel, 20 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ik ben verpleegkundige en werk in een verpleeghuis.

Ik werk 20 uur in de week, overdag, s'avonds en in het weekend.

Op vrijdag werk ik vast, ochtend of avond, en de andere dagen verschillend omdat mijn vader dan oppast en hij ook wisselend werkt.

Het is erg lastig plannen voor mijn teamleidster, omdat ik de andere dagen afhankelijk ben van mijn vader.
    Bovendien wil mijn teamleidster mij wisselend in kunnen plannen omdat er weinig gediplomeerden zijn.
    De vrijdag vast is geen probleem, maar de andere dagen dus wel.

Het is zo'n gedoe, dus ik vroeg me af hoe andere mama's dit doen met wisselende diensten en oppas!!!

Ik hoor graag!

2. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ik werk 27 uur in het ziekenhuis en mijn man 32 uur. Beiden werken we met wisselende diensten en draaien wij ook nog nachtdienst.
    Mijn schoonmoeder is onze oppas. Zij werkt niet meer en dat is dus voor ons ideaal. Je hebt nu eenmaal super flexibele oppas nodig. Ik krijg nog niet eens 1 dag in de week vast. Dan wordt geschermd met het feit dat je weet dat als je in de zorg werkt dat je diensten moet draaien. En waar je met je kind blijft is jouw probleem. Niet dat van de baas. Zeker in mijn team waar we met vele jonge moeders zijn is het soms moeilijk. Maar werk is werk.

3. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Ik werk 20 uur per week in de zorg.
    Ben een alleenstaande mama en ben afhankelijk van mijn moeder, die tevens ook in de zorg werkt!
    Ik kan gelukkig vrij flexibel mijn diensten op die van me moeder aanpassen.Ik werk als zij vrij is en andersom.
    Of ik een ochtend en me moeder een avond of andersom..

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hoi
    Ook ik werk in een verpleeghuis. De bedoeling was zodra ik weer aan het werk ging avonden te draaien vanaf 18.00 uur. Sinds mijn verlof+vakantie is er een hele hoop veranderd.
    Het is bij ons momenteel een zooitje. Ik kan dus ook die diensten niet meer draaien ik moet om 16.00 uur beginnen.
    Nu mijn vriend in de ziektewet zit gaat dit nog, hij raakt waarschijnlijk zijn baan kwijt vanaf december dus dan kan ik ook dagdiensten gaan werken..
    Als hij toch mag blijven of ander werk vind ben ik afhankelijk van mijn schoonmoeder, die werkt 7 nachten ook in een verpleeghuis.
    Al met al gaat het dus wel maar soms is het moeilijk passen en meten en vooral omdat ik in een flexpoule zit en dus niet vast op een afdeling.
    Ze verwachten logischerwijs dus dat je flexibel bent.

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik werk ook 20 uur in de zorg ......ik werk altijd vast op dnsdag overdag ..ons zoontje gaat dan naar de oppas.
    De andere uren werk ik alleen s'avonds van 18-23 of van 16-30 tot 21.30 en in het weekend werk ik de ene keer een hele dag dan een halve dag s'ochtends of s'avonds....
    dus behalve de dinsdag werk ik door de weeks niet overdag

6. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik werk in het ziekenhuis, altijd laten dienst en wisselende dagen met ook weekenden er bij. Mijn man die vaart en is 2 weken weg en 2 weken thuis. als hij er is blijft mn dochter dus gewoon thuis en anders gaat ze naar een gastouder. Mijn diensten worden zoveel mogelijk aangepast op wanneer mijn man thuis is of de gastouder kan. De keren dat zij een keer niet kan kan ik via het gastouderbureau vervanging zoeken.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Dit is 1 van de redenen dat ik nu niet als woonbegeleider aan het werk wil.
    Mijn man is alleen de weekenden thuis, en mijn moeder werkt ook gewoon en kan dus ook niet oppassen.
    Er zijn hier in de buurt helaas geen kdv's of gastouders die zo flexibel zijn ze ook s'avonds geopend zijn.

8. tanja8

tanja8 Niet meer actief

mijn man en ik werken allebei in de zorg en dus onregelmatig. Ik kan het aardig aanvragen wat ik wil werken, woensdag endonderdag heb ik vaak een vroege en mijn man een late dienst. Zo hebben we maar een paar uurtjes oppas nodig. En dan werk ik nog een dag dat mijn man vrij is. Ik vind het wel makkelijk dat we allebei onregelmatig werken maar nu heb ik ook erg makkelijk werk waar ik makkelijk mn rooster kan plannen.

9. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik werk dan wel niet in de zorg.
    maar wel onregelmatig.
    dus elke week andere dagen.
    mn vriend zit op dit moment even werkloos thuis en die past nu even op.
    maar als die straks werkt past mn moeder op.
    (we wonen noodgedwongen bij mn ouders in huis)
    maar gelukkig weet ik 3 weken van te voren wel wanneer ik moet werken

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik werk in de kraamzorg, dus ook onregelmatig hoewel ik nu wel een rooster heb en ik hoop straks ook na m'n verlof.
    'k Heb een flexibele gastouder gevonden, gelukkig maar, anders had ik het niet geweten. Hebben verder wel familie achter de hand voor noodgevallen en als de oppas ziek is.

11. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik werk ook onregelmatig en mijn man ook.
    Wij vragen ruim van te voren of ze een planning hebben qua rooster. Deze stemmen we op elkaar af en leveren hem dan weer in. Daarna kan eventueel nog het een en ander verschoven worden en dan wordt hij vastgesteld.
    Wij hebben dus geen oppas nodig. Een van ons twee is altijd thuis.

Moet wel zeggen dat het zo kan omdat manlief alleen avond- en nachtdiensten werkt en ik alleen ochtend- en avonddiensten. Af en toe tot 2 of 3 uur 's nachts, maar geen hele nachten.

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik lees hier eens even mee...

Nog niet zwanger, en nog geen kinderen maar ik werk wél in de zorg.
    Volgens mij kan je bij ons maar 1 vaste dag aanvragen... maarja, dan blijven er nog 4 op te lossen dagen over.
    Ik werk 20 uur (en savonds thuis)
    Mijn vriend van ma t/m vr van 7.00 tot 16.30 tijden dat ie vertrekt en thuis komt.
    Mijn ouders lopen/zijn al in de 60 en merk dat het toch wel zwaar voor ze wordt als ze op mijn nichtjes oppassen.
    Andere aanstaande opa en oma wonen te ver weg.
    Dusss... ik denk dat het hier op tijden dat ik overdag moet werken een gastouder gaat worden.

Groetjes Cyntje78

13. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Dat is dus de reden dat ik toen Eva een jaar was, ik de overstap heb gemaakt van verzorgingshuis naar Thuiszorg.
    Werd gek van die onregelmatigheid!
    De ene week moest ik voor 40 uur oppas regelen en de andere maar voor 10.
    Had t idee soms, dat Eva meer bij de oma's was als thuis.

Nu werk ik 20 uur in de week, 3 vaste ochtenden en 1 avond.
    1 weekend per maand. Eva gaat dan naar t KDV
    Als er eens een extra dienst opgelost moet worden, dan kan er wel een oma

Deel Deze Pagina