Ik vind het wel raar. Als ik die mensen was zou ik me erg ongemakkelijk voelen, net alsof jij mij wilt zijn, snap je?
Hoeveel mensen ik wel niet ken die dochters hebben met de namen Sophie, Julia en/of Emma.. Of een zoon en dochter met de namen Storm en Sterre Of zoons met de namen Delano en Djayden Frank en Mark Rik en Tom En die kennen elkaar soms ook. Niemand die er een probleem van maakt. Nu zijn dit namen die vaker in combinatie gegeven worden binnen gezinnen, dus ik zie het probleem niet. Als het nou écht een bekende was dan zou ik er ook moeite mee hebben, maar het hangt mijn inziens ook meer van de namen af en hoevaak deze voorkomen. Gaat het bijvoorbeeld om 2 namen die beiden erg origineel zijn en niet vaak voorkomen, dan vind ik het een ander verhaal worden dan wanneer het gaat om de door mij eerder genoemde namen.
Nee ik zou dat niet doen. Ik vind het echt raar en ik zou me erg ongemakkelijk voelen als ik ze dan (die ene keer in het jaar) tegen zou komen!
Gewoon doen...hebben wij ook gedaan. Maar in dit geval ging het om kinderen die verderop in de straat bij mijn ouders woonden. Dus geen kennissen of vrienden... gewoon in het voorbijgaan leren kennen. Vonden het achteraf prachtig dat onze zoons dezelfde namen hebben. En vinden ze het niet leuk...dan jammer de bammer
Ja, absoluut doen, zou ik zeggen! Het lijkt mij dat die mensen zich alleen maar vereerd zullen voelen (toch een compliment voor hun keuze!).
Ik zou het echt nooit doen..!! 1 naam oke, dat kan! Maar allebei de namen... Nee sorry! Zou het zelf niet eens willen (zou me schamen) Zou toch verder zoeken....
Ik zou het gewoon doen. Toevallig ken ik hier ook mensen in de buurt die dat hebben en zie verder geen problemen.
Ooh lastig zeg! Als je ze zelf niet eens echt kent en op een verjaardag van een kennis zit... Dus niet van een familielid of vriend zelfs, maar een kennis!!! Dan moet je het misschien gewoon doen, als het dé naam is..! Al kan ik me voorstellen dat je het zelf niet leuk vind en het wat ongemakkelijk vind. Ik ben ook wel benieuwd naar of de naam veel voor komt of niet. En natuurlijk welke naam...! Misschien kun je desnoods eens contact met die mensen leggen daarover..?
Ik zou het ook niet doen. Ik zou me als dat stel zijnde, ook zwaar ongemakkelijk voelen als ik jullie dan zou tegenkomen op die verjaardagen. Ik zou denken dat jullie zwaar tegen ons opkijken. Nja, wel duidelijk lijkt me?
Als het echt close familie of vrienden zijn die kids hebben met die naam zou ik het niet doen maar als het verder van je afstaat waarom niet? Ik zou mezelf er niet door tegen laten houden. Liever een naam die ik helemaal te gek vind die een ander ook heeft dan een andere naam te kiezen waar ik toch niet volledig achter zou staan omdat die andere naam het toch is.
Mee eens! Neem contact met ze op! Is helemaal niet erg.. Heb ik ook gedaan met iemand! Die vond het juist leuk dat ons zoontje precies hetzelfde ging heten!