wat denken jullie?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Marijee, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

ik heb vandaag een liggings echo gehad.
    dit doen ze standaard met 36 weken bij mijn praktijk ook al was het zeker dat hij met ze hoofdje na beneden lag.

maar nu heb ik dus 1 foto meegkregen en ik dacht eerst dat het de zeikant was die je zag, maar toen ik net even goed keek lijkt het wel alsof je het gezichtje van de voorkant ziet.
    (het hoofdje is rechts en dat bolletje links is ze vuistje voor de gene die dat niet hebben kunnen zien)

nu lag hij dus ook met ze armpje en handje voor ze gezichtje waardoor als het een foto van de zeikant is zijn neusje en mondje niet duidelijk kan zien.

je ziet een oogkastje ( dat zwarte rondje) en links daarvan zie je zijn handje ( dat bolletje).

maar als je dus recht naar onder kijkt vanaf zijn oogkastje zie je nog een zwart rondje op dezelfde hoogte wat dus ook heel goed een oogkastje kan zijn en als je dan de echo foto schuin bekijkt zie je ook een neusje en mondje erin.

pff vind het zo moeilijk.
    ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uit heb kunnen leggen.

Maar mijn vraag is dus aan jullie, hoe denken jullie nou hoe je de foto moet zien, de zeikant van ze gezichtje of de voorkant?
    foto staat in me album!

Alvast bedankt.

Liefs xx Marije

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Volgens mij de zijkant hoor, ik zie echt een zij-aangezicht met volgens mij zijn mondje open, bezig met slikken ;)
    Volgens mij heeft ie best een bolle toet :D

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zie het zoals jij het in eerste instantie zegt: Je kijkt een beetje scheef in het gezicht, met links boven inderdaad de dwarsdoorsnede van de hand. Het zwarte rondje rechts bovenin is de rechteroogkas. Het linkeroog zie je niet, wel een stukje van de neus en kin. Het linkerwangetje zit als het ware onder de zwarte vlek onderin. Ik zie hier geen profiel/zijaanzicht in. Al helemaal geen open mond, zoals Uk zegt... Wij hebben zelf heel veel echo's gehad en wij hadden ook veel van zulk soort plaatjes.

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

bedankt voor jullie antwoorden!

Jippie,, ik vind het echt heel knap dat je dat kan zien, ik zie het echt niet! ja het oogkastje zie ik duidelijk, maar wat jij zegt met het neusje, kinnetje en wangetje kan ik er niet uithalen. :oops: sorry. maar wat je al zegt als je veel echo's hebt gehad dan weet je ook waar je naar moet kijken.
    ze hebben ook heel oud echo apparatuur bij de vsk praktijk dus daarom is het ook niet echt duidelijk.

ik neem de echo sowieso volgende week woensdag weer even mee naar de verloskundige en kijken wat die zegt ;)

Liefs xx marije

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Beetje vreemd, maar ik kan de echo nu op 2 manieren bekijken hahah
    Wat jij zegt zie ik namelijk ook! Alleen het mondje zie ik dan niet.
    Zoals ik het ook zie is dat je een beetje van schuin onderaf kijkt en dan kan het het linkeroogkasje zijn.
    Maar ja, meestal zie ik het wel, maar als jij het vaker hebt gezien dan weet je het beter. ;)

6. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj uk

haha ik zie de echo dus ook op 2 manieren en weet niet wat nou de goede is ;) haha
    ik kan daar echt niet tegen, wil gewoon weten hoe ik me ventje kan zien op de foto! ;)
    als ik het nu laat zien aan mensen leg ik het wel op 2 manieren uit :p

Liefs xx

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    klopt als een bus

maar je weet zeker dat het er geen 2 zijn hahahah

groetjes nathalie

8. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj nathalie

haha ja ik weet heel zeker dat het er geen 2 zijn..
    ik heb nu indd ook door hoe ik de echo foto moet zien :D

zie jij er 2 dan? :p haha

Liefs xx

9. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden..

ik heb een nieuwe foto in me album gezet met de uitleg erbij zoals ik het nu zie,,
    volgens mij moet het zo kloppen,, kunnen jullie even kijken?

alvast bedankt!

Liefs xx

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ja klopt

was een grapje van mij hoor aan de linkerkant zie je dat bolletje en lijkt net op een gezichtje vandaar hahaha niet schrikken

groetjes nathalie ;)

11. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ben blij dat ik nu de echo goed kan bekijken :D

ow haha,, ik schrok al ja ;)

komt omdat iedereen de hele zwangerschap al steeds bezig is met zijn het er geen 2? niet omdat me buik zo groot is maar omdat het in de familie voor komt en omdat ik heel veel dingetjes op een gegeve moment dubbel had omdat ik "nee" zeggen zo moeilijk vond :oops: haha

Liefs xx

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zoals jij hem in je album hebt gezet, zo zag ik het ook ongeveer. De arm en het handje voor het gezicht haal ik er niet duidelijk uit, maar dat heb je zelf tijdens de echo gezien. Met een echo zie je het soms eerst helemaal niet en dan ineens floept het beeld naar voren en zie je het wel. Sommige mensen zien er ook standaard helemaal niks in. Het scheelt soms wel of je al veel echo's gezien hebt, dan weet je een beetje waar je op moet letten, wat bot is of water.

Ik heb zelf trouwens ook een mooie in mijn album staan, de echo van 34 weken. Daar zie je heel duidelijk de onderkant van het neusje op, de neusgaten, deels open mond, kin, bolle wangetjes. Als ik Lianne nu van die kant bekijk, lijkt het precies op die echo!

13. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj jippie

ik had die mooie echo foto van jou inderdaad gezien in je album!

en als je veel echo's hebt gehad dan weet je inderdaad sneller waar je naar kijkt.
    ik was altijd redelijk goed in kijken hoe een echo in elkaar zat.
    maar er zijn genoeg mensen in mijn omgeving die van mijn 20 weken echo ( staat in album) helemaal niets kunnen maken, terwijl je heel duidelijk een profiel ziet.

en dat ik het armpje en handje zie is indd omdat ik het op de echo heb gezien.
    als ik andere de foto persoonlijk nu uitleg dan zien ze het armpje wel en handje, maar je moet wel goed kijken ;)

in ieder geval heel erg bedankt voor je reactie :D

Liefs xx

Deel Deze Pagina