Wij zijn ook druk bezig met het verzinnen van namen. Nu vinden we een aantal jongensnamen leuk die eindigen op een -s. Onze achternaam begint ook met een s (wil 'm niet prijs geven maar lijkt wat op Slotten). Als je het dus helemaal uit spreekt krijg je een lange s. Wat vinden jullie daarvan? Namen die wij in gedachten hadden: - Gijs - Lukas en niet op een s: - Bram - Luuk - Thijmen Voor een meisje: - Merle - Elke - Fenne - Janne - Nienke Hoe vinden julie ze? En zijn ze populair in jullie omgeving? Daarmee wil ik namelijk ook uitkijken.. Bedankt voor jullie reacties alvast!
ik vind het met een S niet storend geloof ik... had voor me zelf al 'koos simons' bedacht... maar ook jouw namen vind ik niet raar klinken ofzo. Qua namen: Ik kan moeilijk kiezen uit de jongensnamen Lucas en Thijmen vind ik denk ik het leukst Van de meisjesnamen vind ik Nienke (maar liever Nynke ) het mooist. Maar Fenne vind ik ook leuk.
Als het voor jullie de naam is, zou ik me er niet aan storen hoor! Vind een voornaam die níet eindigt op een s er wel mooier bij, maar het is niet zo dat een het niet klinkt met een naam eindigend op een s.
Ik vind het niet zo storend geloof ik, dat de voornaam eindigd met een S en de achternaam begint met een S. Ik vind uit jou rijtje Lucas, Thijmen en Luuk het leukste en uit de meisjesnamen Nienke en Fenne.
Wij hebben hetzelfde maar dan met de M. Helemaal niet storend. Namen die wij in gedachten hadden: - Gijs: vind ik erg leuk en stoer. - Lukas: erg populaire naam - Bram: erg populaire naam - Luuk: heel erg populaire naam - Thijmen: was altijd een van mijn favorieten. Wel vrij populair. Voor een meisje: - Merle: Vind ik niet zo mooi (rolt niet lekker uit de mond ofzo) - Elke: lief - Fenne: was hier onze meidennaam: leuk. Wel populair geloof ik. - Janne: stoer (mijn nichtje heet zo) - Nienke: populair? Stoere naam maar ik vind hem niet de leukste van je rijtje. Succes!
Persoonlijk zou ik niet -s s- doen want vind het dan precies 1 woord lijken. - Bram => Vind ik wel leuk - Luuk => Vind ik super, wat een kanshebber geweest indien we geen namen gezocht hadden met 3 letters - Thijmen => Ook leuk, maar mijn broer heet Thiemen en dat vind ik wel leuker - Merle => Leuk - Elke => Vind ik minder - Fenne => Super!!! - Janne => Vind ik niets - Nienke => Is ook wel leuk
Wij kiezen niet voor een naam die eindigt met dezelfde letter als onze voornaam. Het nadeel is dan dat als je de naam uitspreekt, dit een geheel lijkt. Onze naam begint met "luh" dus dan zou je bijvoorbeeld marcelluh krijgen. Lola wordt het ook niet want dan krijg je lola luh... Maar ik denk dat het persoonlijk is. Als je met al je wensen rekening houdt, blijft er bij ons niets over, dus we moeten compromissen sluiten ergens... Als je een naam echt mooi vindt, denk ik dat je die moet kiezen.
ik zou persoonlijk die -s ook niet doen. Ik hoor "Gijs Scholten van Aschat" (die acteur) ook altijd als Gij Scholten. Vind ik raar. Bij een M zou ik het ook niet storend vinden, omdat dat een korte klank is, maar een s "smeert beter uit" ofzo.
Ik vind het niet storend eerlijk gezegd..heb het zelf ook! Merk wel als ik heeel snel mijn voor en achternaam uitspreek mensen de eerste letter van m'n achternaam niet horen. Maar goed, dat is dan ook omdat ik zelf snel en onduidelijk ben Erg leuke namen trouwens!