Hoe 'whitewashen' steigerhout?

Discussie in 'De lounge' gestart door Meryl, 21 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hallo,

Ik vroeg me af of iemand kennis heeft van hoe je steigerhout het beste kunt behandelen?

Ik heb 3 jaar geleden een steigerhouten bank laten maken voor op ons terras. Die heb ik toen laten whitewashen, super leuk! Nu heb ik de bank vorige week licht geschuurd met een schuurmachine en volgens mij was dit niet echt een goed idee! Er zitten nu van die 'gele flanken' tussen, ziet er niet meer mooi uit. Heeft iemand een idee hoe ik de bank weer een beetje kan 'oppimpen'? :)

2. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Dat gele komt van de whitewash. Wij hebben al onze meubels in huis van steigerhout, die hebben we zelf ge-grey-washed, dan krijg je geen gele plekken, misschien kun je dit er nu over heen doen...

3. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Bedankt voor je reactie, maar hoe doe je dat 'grey-washen'?
    Is daar een speciale verf of techniek voor? Waar hebben jullie die destijds gehaald?

4. danip

danip Niet meer actief

White en grey wash kan gewoon met olie. Wij hebben onze gelakte vloer kaal geschuurd, greywash hardwaxolie er over, en hij is helemaal mooi nu. Dat kan ook bij meubels. Schuren en olien.

Misschien heb je ook wel whitewash lak, maar dat weet ik niet. Wij olien alles namelijk ;)

5. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Wij wilde geen olie, hebben dit geprobeerd en t leek net een vet vlek, wel jammer want wij olien ook altijd alles haha.. We hebben het bij Nijhoff in Baarn gekocht, speciaal voor steigerhout, greywash. Gewoon beetje verven, vervolgens weer schuren, ziet er super uit!

6. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie, op naar de grey-wash! :)

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

8. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Thanks! Super fijn!

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    oh leuk zeg, wij hebben een eettafel besteld (die komt over 2 weken), maar is het verstandig om dat dan ook in de olie te zetten?
    ivm met krassen, vlekken, etc.

(ik wil geen lak gaan gebruiken, wil geen glimmende tafel)

Deel Deze Pagina