kan je een open danoontje bewaren?

Discussie in 'Voeding' gestart door Kaatje85, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo :D
    Het onderwerp zegt het al.

Levi heeft vanavond een half bakje op van "mijn eerste danoontje" maar kan je die andere helft in de koelkast bewaren tot morgen?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou het er zelf niet op wagen al zou het misschien best kunnen... ik at het altijd lekker zelf op ;)

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Als het niet op de verpakking staat zou ik het niet doen...
    Wij hebben ook baby-yoghurt (wel andere) en daar staat op meteen consumeren en de rest weggooien.

4. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hier gaat ie ook regelmatig niet helemaal op maar gooi de rest altijd weg. Ze zijn sowieso al beperkt houdbaar dus lijkt me niet iets dat je ook nog open in de koelkast bewaard.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oke bedankt voor de antwoorden. Dan gooi ik straks het open pakje maar weg en eet van die anderen de andere helft zelf op :)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als je weet dat hij altijd de helft pakt, zou ik bijvoorbeeld wel denken, dat het kan, als je de helft eruit haalt met een schone lepel, de rest gelijk in de koelkast zet, afgedekt, en dan de rest geeft.

Als hij er namelijk eerst al van gegeten heeft, komen de bacterieen via het lepeltje weer in de yoghurt etc en dat is dan weer niet zo goed.

Zelf doe ik het dus meestal zo met potjes.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan. Je zet toch ook een open pak gewone yoghurt of vla terug in de koelkast? Als je het goed afsluit, desnoods in een bakje met deksel, lijkt het mij wel kunnen. Jelle kreeg altijd volle kwark uit zo'n 500 grmas bak, en die ging ook gewoon terug...

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Had het er gister idd nog even met een vriendin over die ook twee kids heeft en die zei ook "gewoon gelijk in 2en verdelen en dan die andere helft in een tuppenwear bakje in de koelkast"

Hij vond het danoontje vandaag zo lekker dat hij hem helemaal heeft opgegeten

Deel Deze Pagina