26 augustus ben ik bevallen en heb ik een knip gehad. Deze is netjes gehecht en ik heb er na de bevalling amper last van gehad. Rond dag 6 begon dit te trekken, de hechtingen begonnen al wat op te lossen en daardoor ging de wond wijken. Van binnenuit is het grotendeels dicht (ik zie zelf wel een soort 'gat' zitten), het is vnl. de oppervlakte dat moet helen. Misschien wil ik wel te snel, maar ik vind dit nogal een domper (zeker omdat ik me verder heel goed voel). Echt pijnlijk is het niet (af en toe 's avonds of bij een 'verkeerde' beweging), ik houd ook goed in de gaten dat het niet rood en/of opgezet gaat worden. Maar hoelang kan dit in hemelsnaam duren...? Volgens de vk duurt het bij sommigen wat langer, ze had het gemiddeld over een dag of zes, maar dat ze wat twijfelend tussen m'n benen zit te koekeloeren werkt ook niet echt mee in mijn vertrouwen dat het snel goed komt... Ik lig 's nachts bloot op bed, spoel totdat ik een ons weeg en smeer met bepanthen.
Gewoon zo doorgaan, de knip heeft bij mij aan de bovenkant wel een week of 5 opengestaan, nooit geen last van gehad ging gewoon langzaam. Toen ik met 6 weken op controle ging bij mijn vk was die dicht. En inderdaad iedere keer spoelen en 'luchten' op bed meer kun je niet doen. Ik zou geen bepanthen op een open wond smeren.
Bij mij is de wond echt opengesprongen, maar gelukkig niet zo diep dat ze opnieuw moesten hechten. Ik ging twee keer per dag met mijn onderkant in een sodabadje en daarna een half uur op bed in mijn blootje luchten. Niks erop gesmeerd juist en na 2,5 week was alles helemaal dicht. Tip voor een sodabadje: vuilniszak om de wcbril (eventueel vasttapen), lauwwarm water erin met 1 of 2 eetlepels soda, 5 minuutjes zitten en droogdeppen. Het komt goed!
ik ben toevallig ook de 26e bevallen met knip van mijn zoon, ik kreeg indd na een aantal dagen ook meer last dan daarvoor.. ik ben toen begonnen met wondgaasje doordrenkt met calendulan wondemulsie erbij te stoppen, gewoon elke x spoelen vervangen en heb dit denk een dag of 10 volgehouden, het voelt nu veeel soepeler, maar of dit door het spul komt of gewoon mijn genezing is geen idee...
Hier is de knip ook gaan wijken, genezen ging heel langzaam. Met een week of 6/7 was het netjes dicht. Daarna nog 2 weken vreselijke jeuk gehad. Maar het gaat echt vanzelf, maar heeft tijd nodig. En juist niet te vaak spoelen, dan blijft het week. Hier spoelde ik 1x per dag en ging een keer douchen. Wel op blijven letten op ontsteking. Ik heb er verder niks op gesmeerd. Het groeit van binnenuit dicht.
Heeft bij mij zeker 8 weken geduurd. Dubbele rijd hechtingen waren gesprongen en gaan ontsteken. Bij nacontrole zijn de laatste hechtingen verwijderd om de boel beter te laten genezen. Na 7 weken bij de huisarts langs gegaan, want het leek wel wild vlees. Moest toen betadine met water oplossen (1 op2) en met zo'n spuitje aanbrengen en laten drogen. Hielp als een trein!
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de VK nog gebeld om te kijken naar mijn wond. Er zaten nog wat hechtingen, die heeft ze weggehaald, dat luchtte al enorm op! Ze zei dat het er verder goed uit zag. Open is het nog wel, maar ik kan sinds een paar dagen wel zeggen dat het beter voelt. Ik ga er maar vanuit dat het nog even tijd nodig heeft, maar dat zal wel goed komen!
Bij mij neigde de hechtingen in de kraamweek naar ontsteken, het lukte me niet vaak genoeg om de boel te luchten en het broeide zo met dat verband in mijn broek. Omdat ik toch nog maar heel weinig bloedde en nog een heel grote stapel oude katoenen onderbroeken had liggen heb ik gewoon een paar dagen zonder verband rondgelopen. Gewoon bij ieder toiletbezoek een nieuwe onderbroek aangedaan om het fris te houden. Toen het niet meer broeide was het zo genezen...