Progesteron vraagje

Discussion in 'Zwanger worden' started by Eabeltsje, Jun 19, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eabeltsje

Eabeltsje Actief lid

May 11, 2019
    384
    380
    63
    Female
    Hoi dames,

Even een vraag, aangezien het lijkt alsof mijn lichaam een loopje met mij neemt sinds we besloten hebben om te stoppen met anticonceptie o_O ( Condooms )

Na mijn eisprong zijn mijn borsten heel gevoelig en een cupmaat groter. Ik las dat progesteron dit veroorzaakt.
    Nu is mijn vraag; Kan je alsnog een eisprong hebben als je progesteron al verhoogd is ( of vermoedelijk verhoogd is )

Ik hou mijn cyclus sinds Januari bij;
    • Januari --> Februari : 28 dagen
    • Februari --> Maart: 31 dagen
    • Maart --> April: 40 dagen
    • April --> Mei: 34 dagen
    Volgens een ovulatie app zou ik over 2 dagen mijn eisprong moeten hebben, alleen heb ik sinds 14 Juni alweer de gevoelige en grotere borsten waardoor ik ervan uitga dat mijn eisprong al is geweest.

Alvast bedankt!

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,669
    27,311
    113
    Female
    De app liep nooit gelijk met mijn cyclus, ik had de eisprong altijd 1 of 2 dagen later dan de app aangaf. Je kan ook met ovulatietesten werken als je extra inzicht wil :)
    Helemaal als je cyclus schommelt.

App berekend het gemiddelde uit, maar als je nu een cyclus hebt van 28 dagen dan kan de ovulatie idd eerder zijn geweest dan de app zegt omdat die cyclus gemiddeld meer dan 28 dagen heeft.

3. Eabeltsje

Eabeltsje Actief lid

May 11, 2019
    384
    380
    63
    Female
    Dank voor je reactie :)
    Dat zo'n app niet 100% betrouwbaar is, kan ik me voorstellen inderdaad, gaat mij meer om het gemiddelde berekenen van mijn cyclus.

Ben meer benieuwd naar of je eisprong echt geweest is nadat je merkt dat je progesteron verhoogd is.

Ovulatie testen zit ik inderdaad ook voorzichtig aan te denken, maar het sluipt er zo gevaarlijk snel in dat zwanger worden zo'n obsessie voor mij wordt

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,669
    27,311
    113
    Female
    Ik had wel pijnlijke borsten na de eisprong, niet ervoor. Mijn eisprong was voorbij als ik geen steken in mijn buik meer voelde. Dus op het moment dat ik echt even geen enkele klacht had, was t voorbij. Daarna begonnen de borsten te reageren

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Progesteron maak je pas aan na eisprong.
    Als je borsten normaal hierop reageren zou ik ervan uit gaan dat je ei geweest is

6. Eabeltsje

Eabeltsje Actief lid

May 11, 2019
    384
    380
    63
    Female
    Ja, dan ga ik er nu maar vanuit dat dit een gemiste maand is :) Bedankt voor je reactie! En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ja, dat ga ik dan inderdaad maar. Bedankt voor je reactie! :)

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Het loopt niet goed hier. Toch bedankt

8. Eabeltsje

Eabeltsje Actief lid

May 11, 2019
    384
    380
    63
    Female
    Ah jemig wat ontzettend klote! Ik zag je banner en ben daar blind vanuit gegaan, sorry!

9. Mamsje1987

Mamsje1987 Niet meer actief

Probeer eens een maandje tarwekiemolie van de tuinen vloeibaar elke dag 1 eetlepel en maca poeder de RAW variant elke dag 1 vla lepel mengen in wat sap en opdrinken.
    Mijn cyclus was flink van slag en ben er nu net weer mee begonnen met als resultaat dat Mn eisprong netjes volgens het boekje komt! En niet op dag 8 zoals afgelopen maanden.
    Her reguleert je hormoon huishouding en bevorderd een innesteling

10. Eabeltsje

Eabeltsje Actief lid

May 11, 2019
    384
    380
    63
    Female
    Bedankt voor de tip! Zal eens gaan kijken.
    Vervelend he, dat je niet gewoon ‘volgens het boekje’ op de 14e dag een eisprong hebt.

Mamsje1987 likes this.

Share This Page